Är det Asrock z77 extreme-4s nätverkskort det är fel på?

Permalänk

Är det Asrock z77 extreme-4s nätverkskort det är fel på?

Hej!

Spelar enbart dota 2, på hyffsat hög nivå och har testat många olika internetleverantörer. Både här hemma i mitt hus (testat Com Hem, Alltele och Bahnhof och har nu bestämt mig köra på Alltele för de levererar bäst pingtider och ned/uppladdning) och även hos en kompis. Samma problem upplevs oavsett vilken ISP det är. Problemet är att när jag kör Dota så går min ping från t.ex. 33 tilll 80 och sen stannar den på 80 en lång stund, sen ner till 33 och direkt upp igen till 65-80. Det är inte ospelbart ofc men man känner det helt klart och det kan vara rätt avgörande i kritiska lägen att jag inte får iväg vissa saker som jag vill. Så jag undrar helt enkelt om det kan vara nätverkskortet som knasar för det här händer alltså på vilken ISP som helst och på vilken server i dota som helst. Nätverkskortet är ett Broadcom BCM57781. Är detta problemet eller är det någon annan hårdvara/mjukvara som det är fel på. Har självklart senaste drivrutinerna. Det här problemet upplever bara jag, har kollat med andra och de har inte hoppande ping utan de känns som att jag är rätt ensam om detta. Eller min bror har likadant problem men har en likadan dator som jag, vi beställde exakt samma komponenter när vi beställde.

Permalänk

Jag utgår från att det är moderkortet det är fel på. Vad rekomenderar ni för moderkort till mig om jag skulle köpa nytt, tittar på en i7 4970, jag kommer överklocka och förutom det vill jag ha det absolut bästa nätverkskortet, vilket moderkort har det bästa nätverkskortet?