Permalänk
Medlem

Skum sladd till nätagg

Tjenare, Jag köpte EVGA supernova g2 850w till min dator och jag har ett problem, ingen av cpu sladdarna passar i ingångarna på nätagget, bara en sida av sladden funkar och om jag byter sida så passar inte sladden till ingången på moderkortet, nedan finns en bild som visar vad jag menar.

http://imgur.com/h2sR7Nt

Permalänk
Medlem

Det där är sladden som ska in i din 8-pins kontakt på moderkortet. Den är tvådelad eftersom äldre moderkort ibland bara har en 4-pins.
Hur ser andra änden på kabeln ut?

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nollan:

Det där är sladden som ska in i din 8-pins kontakt på moderkortet. Den är tvådelad eftersom äldre moderkort ibland bara har en 4-pins.
Hur ser andra änden på kabeln ut?

Den tvådelade passar inte i moderkortet, där det ska vara fyrkantigt är det inte det osv. Den andra sidan är icke tvådelad och passar i moderkortet och nätagget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LNcia:

Den tvådelade passar inte i moderkortet, där det ska vara fyrkantigt är det inte det osv. Den andra sidan är icke tvådelad och passar i moderkortet och nätagget.

Då gör du något fel. Det finns ingen annanstans man använder 4+4-pin så den måste passa där.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Då gör du något fel. Det finns ingen annanstans man använder 4+4-pin så den måste passa där.

http://imgur.com/7N8wl0R

jämför med första bilden i första i inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nollan:

Det där är sladden som ska in i din 8-pins kontakt på moderkortet. Den är tvådelad eftersom äldre moderkort ibland bara har en 4-pins.

Det är som han säger, skall in i moderkortet. Den/dom är för CPUn.

Skall inte vara några problem, vad har du för moderkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KejN:

Det är som han säger, skall in i moderkortet. Den/dom är för CPUn.

Skall inte vara några problem, vad har du för moderkort?

asus z97 a atx

Permalänk
Medlem

Profilerna/fasningarna på 2x4 kontakterna är ibland inte 100% likadana som 8-pin kontakten på moderkortet.
Orsaken är att om man bara har en 4-polig på moderkortet, så skall båda 4-poliga på sladden passa där.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Profilerna/fasningarna på 2x4 kontakterna är ibland inte 100% likadana som 8-pin kontakten på moderkortet.
Orsaken är att om man bara har en 4-polig på moderkortet, så skall båda 4-poliga på sladden passa där.

Fo3

ok, så jag ska trycka i den endå?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LNcia:

ok, så jag ska trycka i den endå?

Tryck ihop så klippsen klipper till och sedan ner i kontakten på både moderkort och nätagg. Finns som sagt inga andra uttag i din dator som kräver 4+4 pins.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket för hjälpen, det är min första dator jag bygger så det var därför jag var lite fundersam