SweClockers provar Samsung Gear VR – virtuell verklighet för telefoner

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Jag skulle vilja se något liknande skal med ställbar hållare för mobiler i olika storlekar så man bara snäpper fast valfri mobil och kan kolla på netflix eller lokal media, dvs inget vr eller liknande utan bara en "hållare".

Låter ju faktiskt som att denna borde kunna användas till det. Som hörlurar för ögonen! Gött att typ sätta sig på flyget eller tåget och dra denna över ögonen och kolla lite serier(3d eller vanlig 2d, spelar ju ingen roll), helt bortkopplad från resten av världen. Som den sköna känslan att ha på sig hörlurar med bra dämpning och sitta och blunda, fast för alla sinnen.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Sötast

Tips till er som köper den....

REPA INTE TELEFONEN!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snigeln Bert:

Jo visst går det att ha linser, men jag blir väldigt lätt torr i ögonen av att använda linser på grund av diverse skäl. Sedan är inte linser = glasögon, jag har ett par linser med lika styrka som ett par av mina glasögon. Resultaten är väldigt olika då jag inte kan fokusera på nära håll med linserna eftersom de är för starka, däremot fungerar de väldgit bra på långt håll. Glasögonen går bra på både nära och långt håll.

Att köpa ännu ett par linser endast för att använda VR blir ju en stor kostnadsökning då endagslinser kostar ~750kr/mån med studentrabatt alt 950kr/halvår för månadslinser. Känns lite sådär. :/

Rättade... Allt för att behålla svenskan svensk (och korrekt).

Jag har månadslinser och ett grovt närsynsfel,typ 3,0 och 3,6 på båda ögonen.Men jag betalar bara 240 kronor per månad för mina linser hos linsboxen.se och dom har funkat felfritt i typ 5 år nu:-)
Bara så du vet:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Det är faktiskt så att pentile-matrisens diamantformade mönster ger en betydligt behagligare effekt än den traditionella RGB-layouten. I DK2 (pentile) blir det ett sorts nät som smälter in rätt bra i bilden och inte stör om man inte koncentrera sig på det. Den fyrkantiga "gallerdörren" som RGB-layout ger är mycket mer störande.

Din hjärna stör sig betydligt mer på räta linjer.

/hulle.

Nej usch, aldrig föredragit pentile och har väldigt svårt att tro att jag skulle gilla det mer av att pressa upp skärmen precis framför ögonen. :/ Allt ser helt prickigt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

intressant koncept, men det kommer inte kunna ha så bra grafik som behövs i VR med en liten stackars telefon som källa.

Hur vore det om Steam game-stream kom till Android då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Nej usch, aldrig föredragit pentile och har väldigt svårt att tro att jag skulle gilla det mer av att pressa upp skärmen precis framför ögonen. :/ Allt ser helt prickigt ut.

Det blir inte så. Du har inte testat en DK2 förstår jag? Jag har en. Pentile ger ett MYCKET skönare mönster för hjärnan att ignorera än RGB.

Högre upplösning kan ta bort de här problemen helt, men tills dess är Pentile bättre. Av egen erfarenhet och det verkar även vara den allmänna åsikten om du kolla r/oculus t.ex.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Hur vore det om Steam game-stream kom till Android då?

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan redan streama till android från steam med Limelight. Så det är bara att ta fram ps3 hand kontrollern och para den med telefonen och gama på.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Hur vore det om Steam game-stream kom till Android då?

Skickades från m.sweclockers.com

Ptja, hur vore det med 2 sekunders delay?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Jag har månadslinser och ett grovt närsynsfel,typ 3,0 och 3,6 på båda ögonen.Men jag betalar bara 240 kronor per månad för mina linser hos linsboxen.se och dom har funkat felfritt i typ 5 år nu:-)
Bara så du vet:-)

Tack, ska kika! Jag har -5,0 och -5,5, men har som sagt torra ögon och behöver silikonlinser :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag håller med många som säger att det känns ju måttligt onödigt att lägga ut så mycket pengar bara för att kunna köra med sådan form utav VR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Ptja, hur vore det med 2 sekunders delay?

2 sekunders fördröjning är det inte.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

2 sekunders fördröjning är det inte.

om jag förstod dig rätt, så menade du att man ska rendera spelet på sin PC, sedan streama det över wifi mha. steam, för att sedan spela upp det på sin smartphone, som visserligen är ganska kraftfull, men samtidigt långt ifrån lika kraftfull som en dator.

2 sekunder delay kanske är o ta i, men en sekund tror jag säkert det blir.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Ingen som har koll på var man kan få tag på samsungs demo-appar?

Det är ju många som redan har en sjysst mobil + VR headset.. (durovis, vrase, google cardio, egentillverkade..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Ingen som har koll på var man kan få tag på samsungs demo-appar?

Det är ju många som redan har en sjysst mobil + VR headset.. (durovis, vrase, google cardio, egentillverkade..)

dom lär knappast släppas eller läckas ut men ja kan ju ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tips till er som köper den....

REPA INTE TELEFONEN!

Lycka till.
http://www.corninggorillaglass.com/Gorilla-Glass

Visa signatur
Permalänk
Sötast

Hehe, gorillaglas eller superextremeolabandola-glas, så repas de förr eller senare.

Att titta på djupa repor med linser kan inte vara skoj

Permalänk
Medlem

Bara gimmick. Det är ju svårt nog att kommer ner till en godtagbar latency och motion tracking för oculus, tror knappast att en telefon kommer klara av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farrisen:

Jag håller med många som säger att det känns ju måttligt onödigt att lägga ut så mycket pengar bara för att kunna köra med sådan form utav VR.

Telefonen köper du ändå så den totala kostnaden är inte speciellt hög
Att köpa gear vr om du inte redan är intresserad av note 4 är nog en dålig affär.

Skrivet av yartz:

Bara gimmick. Det är ju svårt nog att kommer ner till en godtagbar latency och motion tracking för oculus, tror knappast att en telefon kommer klara av det.

Jag är inte säker men som jag förståt det sensorn sitter i VR gear och inte i telefonen. Jag tror det är en av de saker som du får för de 2000 de tar för headsetet. De som testat verkar främst klaga på att tekniken inte klarar av djupleds rörelse. I övrigt verkar skillnaden från Rift 2 inte vara påtaglig. (Så klart kan den inte heller jämföra sig med en RIft kopplad till en kraftig stationär i grafikprestanda)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rist:

Telefonen köper du ändå så den totala kostnaden är inte speciellt hög
Att köpa gear vr om du inte redan är intresserad av note 4 är nog en dålig affär.

Jag är inte säker men som jag förståt det sensorn sitter i VR gear och inte i telefonen. Jag tror det är en av de saker som du får för de 2000 de tar för headsetet. De som testat verkar främst klaga på att tekniken inte klarar av djupleds rörelse. I övrigt verkar skillnaden från Rift 2 inte vara påtaglig. (Så klart kan den inte heller jämföra sig med en RIft kopplad till en kraftig stationär i grafikprestanda)

Positiontrackingen är dock en jäkligt stor grej med DK2.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Någon som har någon idé om varför inga svenska återförsäljare har Gear VR i lager?

Är inte så sugen att köpa från samsung.se.