Permalänk
Medlem

Ssd kan man byta på macbook sen är det säkert svårare. Ram är värre då blir det säkert hela moderkortet.. Men så bör man inte resonera för då vågar man inte köpa något . Min har sagt stått på i typ 365 dagar men enbart ett par omstarter vid installation av uppdatering typ. Samt att jag spelat spel och kört dubbla externa skärmar 40 timmar i veckan.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Ssd kan man byta på macbook sen är det säkert svårare. Ram är värre då blir det säkert hela moderkortet.. Men så bör man inte resonera för då vågar man inte köpa något . Min har sagt stått på i typ 365 dagar men enbart ett par omstarter vid installation av uppdatering typ. Samt att jag spelat spel och kört dubbla externa skärmar 40 timmar i veckan.

Okej. Jo ssd går såg jag. Det är en special PCI-e ssd som lite avlång så det går bog om det absolut skulle behövas vilket jag inte tror. Nej det är sant. Det går inte tänka så. Håller med. Lev i nuet är det bästa man kan göra helt enkelt.

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Medlem

Jag hämtade ut Macbooken. Fan vilken dator. Älskar designen verkligen. Känns så exklusivt och stilrent med en macbook.

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på en Mac, då jag är vansinnigt less på Windows just nu. Sen har jag mycket Apple prylar hemma så det känns som en solklart val.

Det jag är lite fundersam över är hur min nyköpta externa HDD kommer funka med en Mac? Vill ju inte formatera om den då jag inte har någon möjlighet till tillfällig lagring. Och bråka med div program för att det ska lira känns sådär..

Priset är också något som jag tvivlar lite på. Använder inte datorn så vansinnigt mkt längre, mest pga Windows och dålig prestanda på min 2år gamla ultrabook.
Kanske kommer göra det om jag köper en MBP. Är nog bara snål Köpa, inte köpa, köpa, inte köpa........

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Sitter och funderar på en Mac, då jag är vansinnigt less på Windows just nu. Sen har jag mycket Apple prylar hemma så det känns som en solklart val.

Det jag är lite fundersam över är hur min nyköpta externa HDD kommer funka med en Mac? Vill ju inte formatera om den då jag inte har någon möjlighet till tillfällig lagring. Och bråka med div program för att det ska lira känns sådär..

Priset är också något som jag tvivlar lite på. Använder inte datorn så vansinnigt mkt längre, mest pga Windows och dålig prestanda på min 2år gamla ultrabook.
Kanske kommer göra det om jag köper en MBP. Är nog bara snål Köpa, inte köpa, köpa, inte köpa........

Jag antar att din Externa disk idag kör NTFS format och Apple lirar inte med det utan att man använder sig av tredje parts program. Vad är det du lagrar på den externa disken? Musik och Film är ju universella filer. Medan Windows program så klart inte fungerar i OS X.

Har du ingen i din omgivning har en dator där du kan mellan landa dina filer annars? För i så fall är det ju bara att slänga över sen för en FAT formattering på den och sen skicka tillbaka det så klarar disken på Windows och OS X sen.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av wangox:

Jag hämtade ut Macbooken. Fan vilken dator. Älskar designen verkligen. Känns så exklusivt och stilrent med en macbook.

Grattis vad var det jag sa =). Det är nog rätt omöjligt att bli missnöjd med en Macbook det finns i mina ögon inte mycket som slår det på fingrarna när det kommer till helhets intryck.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Grattis vad var det jag sa =). Det är nog rätt omöjligt att bli missnöjd med en Macbook det finns i mina ögon inte mycket som slår det på fingrarna när det kommer till helhets intryck.

Haha nej verkligen inte. Älskar designen verkligen. Så läcker. Är dock lite nervös över att få repor på touchpaden då den var av något glasmaterial.
Har d fått några repor? Är allergisk mot repor och dylikt på prylar, särskilt nya och dyra grejer :/
Även tangentbordet, hatar verkligen ex efter någon viss tids användning så är de typ blanka fläckar på tangenterna(slitskador från kass kvalité). Hur länge har du haft din mac ? Hur ser ditt tangentbord ut i nuläget ? Lust att länka en bild :?D haha

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi