Permalänk
Medlem

CSGO Stream - LAGG!!

Hej!

Försöker styra upp en Stream men lyckas inte så värst bra..
Har följt guider m.m. men samma trams oavsett vilka settings jag väljer..
Kör OBS för övrigt.
Har en OK dator för att streama och min upload hastighet ligger på 80-90Mbit enligt speedtest.net

Vad tror ni jag skall ha för settings?
Kolla min dator i sign.

Förtillfället kör jag 3000 bitrates / 3000 buffer (borde klara av det).. Server Stockholm, behövs egentligen inte så mycket mer..

Ös på med tips

EDIT: Vill streama med BRA kvalitet!

Permalänk
Medlem

Finns massor av guider om du googlar.
Men mitt tips är att du googlar specifika settings för att se vad dom gör (Blir ju enklare att veta vad du ska ha om du vet vad allt gör)

förövrigt, streamar du till twitch? och är det streamen eller spelet som laggar? (antar att det är streamen?)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Finns massor av guider om du googlar.
Men mitt tips är att du googlar specifika settings för att se vad dom gör (Blir ju enklare att veta vad du ska ha om du vet vad allt gör)

förövrigt, streamar du till twitch? och är det streamen eller spelet som laggar? (antar att det är streamen?)

Satt i flera timmar igår och försökte gå efter guider, men ja det är streamen som laggar.. En gång när jag testade så laggade dock spelet också, förstår inte varför..

Streamen är länkad till Twitch ja.

Permalänk

Vad försöker du stream i? 1080@60? 1080@30? 720@60?

Är de även lagg under uppspelning i "past broadcast"? alltså efter att du har streamat?
Tappar du några packet i obs?

Jag vet att jag själv har problem med min stream ibland om jag har den öppen samtidigt som jag streamar

Permalänk
Medlem

Streamar själv. Du kan inte tro att du kan få en stream med 60fps med bra kvalité utan capturecard eller en dedikerad stream dator utan att det påverkar din fps och ditt spelande. Om du menar att det laggar på själva streamen så vet jag inte vad som är fel för dig. Jag kan streama CS:GO utan några problem, dock inte med bra super kvalité om jag vill ha ett flyt utan input delay.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Streamar själv. Du kan inte tro att du kan få en stream med 60fps med bra kvalité utan capturecard eller en dedikerad stream dator utan att det påverkar din fps och ditt spelande. Om du menar att det laggar på själva streamen så vet jag inte vad som är fel för dig. Jag kan streama CS:GO utan några problem, dock inte med bra super kvalité om jag vill ha ett flyt utan input delay.

Streamen är inställd på 30 fps, med cirka 3000 bit/buffer.

När jag säger laggar så menar jag att den buffrar till då och då + att det hoppas en hel del. Låt oss säga att jag spelar CS och är på B, 1 sekund efter det kanske jag är på A, om du förstår hur jag menar.. Lite teleport....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuujin87:

Vad försöker du stream i? 1080@60? 1080@30? 720@60?

Är de även lagg under uppspelning i "past broadcast"? alltså efter att du har streamat?
Tappar du några packet i obs?

Jag vet att jag själv har problem med min stream ibland om jag har den öppen samtidigt som jag streamar

Just nu 720@30, med lagg.......

Permalänk
Medlem

Är det så för dig eller för andra också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Är det så för dig eller för andra också?

Hade en vän som skulle bedömma den samtidigt, och det var likadant för honom och flera andra vänner som kollat (som jag inte visste om) som berättade det under tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Hade en vän som skulle bedömma den samtidigt, och det var likadant för honom och flera andra vänner som kollat (som jag inte visste om) som berättade det under tiden.

Vad har dom för internet?
Varför inte sänka bitraten lite? 3000 är ganska mycket för en Twitch-stream vad jag hört. Värt att prova iaf.

Permalänk
Medlem

Testa streama i en lägre bitrate och kolla om det buffrar då också (tex 2000 eller 2500)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Kopiera in din obs config här https://obsproject.com/analyzer så analyserar den automatiskt

Jag kan streama finfint på 720p@60fps

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Nu säger en vän att han har fått en spike i början, men inget de 5 senaste minuterna.. Min telefon som är uppkopplad på samma nät som streamen får dock spikes då och då..

Permalänk
Medlem

länka streamen så får vi se hur det ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

länka streamen så får vi se hur det ser ut.

Jag har två vänner som kollat samtidigt, den ena sa att han fick en lag spike i början men sen rullade det i dom 5 minuterna han kollade, och den andra var det inga problem alls för.. Tror jag kör 2500/2500 just nu.

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du kör trådlöst?

Permalänk

testa byt även server...
Jag bytte från svenska till den tyska servern och alla mina problem blev bortblåsta.

Vad kör du cpu preset ?

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Jag har två vänner som kollat samtidigt, den ena sa att han fick en lag spike i början men sen rullade det i dom 5 minuterna han kollade, och den andra var det inga problem alls för.. Tror jag kör 2500/2500 just nu.

Inte för att dumförklara dig nu, men det dom upplever som lagg, det är inte att du kör med game capture i OBS, och när du alt tabbar ur CS så fryser det i streamen? För isåfall är det normalt om du kör game-capture i OBS då den bara streamar när du är i fullscreen i spelet. Nu vet jag inte om det är detta dom upplever som lagg men värt att kolla. Har haft en del på min stream som tror det laggar när jag alt tabbar ibland pågrund av att jag bara har 1 monitor.

Om det laggar för en person men inte den andra låter också väldigt skumt. Får du själv några framedrops i OBS när dom säger att det laggar? Får du själv inga framedrops i OBS, så kan det mycket väl vara deras uppkopplingar likaväl. Du kan också testa om det blir bättre med CBR på/av. Kan hjälpa emot spikes då på gör att den alltid använder den bitrate du väljer att ställa in, medans om du har den på av, och det händer mycket på skärmen så går bandbredden upp fort och gör att tittarna kan uppleva att det laggar.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."