Logitech presenterar G910 Orion Spark RGB med nya mekaniska brytare

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Vad ska man med bakgrundsbelysning till på nånting man inte tittar på? Eller är du en sån som måste titta på tangenterna när du skriver?

Inte när jag skriver kanske. Men det finns mer än bara bokstäver på tangentbordet.

När det gäller vissa av F-knapparna så är dom inte placerade på samma sätt på många tangentbord heller. Vissa grupperar de i 3 grupper av 4. Andra har alla på samma rad osv.

Även bokstäverna ligger inte alltid på exakt samma sätt på olika tangentbort. Inte skift eller andra knappar heller. Så övergången till nytt tangentbord brukar vara jobbig utan belysningen. Iaf för mig. T ex på mitt nuvarande tangentbord så saknas högra windows knappen och de har gjort spacebar riktigt långt. Det tog tid att lära mig att träffa Alt Gr korrekt t ex.

Skaffade ett razor tangentbord som saknade bakgrundsbelysning. Det tangentbordet hade platta tangenter och när jag la händerna över det så kunde jag inte känna skillnaden mellan dom. Storlekarna på tangenterna var inte heller samma. Nu har jag vant mig vid det, har det på jobbet, men i början när det blev mörkt var det jobbigt att trycka på ESC knappen.

Tl;dr: Så ja, även om det är rätt ok att skriva så kan det ändå vara jobbigt att träffa rätt på andra knappar. Iaf för mig.