Corsair agerar efter protester mot ny logotyp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyz:

Menar ni på allvar att ni köper produkter p.g.a. hur loggan ser ut?

Spelar verkligen loggan så mycket roll?

/Just curious

Det finns en anlending till att galleriet här på sweclockers ser ut som det gör. Många bryr sig om hur deras prylar ser ut.

När du köpte en bil/hus/cykel/kläder senast, valde du färgen? Valde du bort ett klädesplagg med en rosa dödskalle på bröstet?
Skulle apple ha blivit lika stora med en extremt ful tribal som logo?

Iom loggan så gör företaget tydligt att de riktar sig till femtonåringar.

Jag tror att även om du kanske fortfarande köpt en pryl med en hemsk logga, så hade du inte inte varit lika nöjd med den som du hade varit med en mindre ful logotyp.

Så nej det spelar ingen roll 'egentligen'. Men det spelar roll.

Permalänk

Mycket gnäll på folk... Tror det är mest gnäll från "folk" som inte ens är torra bakom öronen...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Ok logotypen ser ut som en svanktatuering. Förstår dock inte att folk bryr sig så mycket om en hur en logotyp ser ut.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Mycket gnäll på folk... Tror det är mest gnäll från "folk" som inte ens är torra bakom öronen...

Finns det något att gnälla på så kommer folk göra det. Själv bryr jag mig inte direkt om jag köper något ifrån Corsair som liknar en flagga eller en svanktatuering, så länge prestandan är bra och det funkar. Frågan är hur mycket Corsair kommer förlora nu när dom ändå står på sig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Nerd Rage!

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag gillar Corsair för att de står för stil & kvalitet.
Numera är det bara kvalitet, alltså har de tappat halva mitt intresse?

Nya logga är en kräfta med ett hjärta i mitten. Hur relaterar denna till ett corsair skepp?
Hoppas att detta inte är frukten av en bytt pr-ansvarig och att fler liknande ändringar är på gång. Lyckligtvis var det bara en logga denna gången. Får vi se prylar i neonfärger och brunt härnäst?

Permalänk
Medlem

Som sagt, Corsair verkar välja att inte göra något åt det. Dom borde dock inse att något kanske gick lite snett när någon anstränger sig med att skapa en protestlista mot en så bagatellartat sak som en logotyp, en lista som dessutom får underskrifter av 7000 personer. Finns troligtvis ett stort gäng utöver dessa 7000 som inte gillar loggan också...

En logotyp är till för att representera ett företag och dess produkter, vilket jag inte tycker denna loggan gör. Den nya gamingloggan är i mitt tycke intetsägande och smaklös.
Gör om och gör rätt Corsair. Det minsta ni kan göra är att lyssna på era kunder! Har svårt att tänka mig att ni inte skulle ha råd med det.

Skrivet av fantomsmurfen:

Ok logotypen ser ut som en svanktatuering. Förstår dock inte att folk bryr sig så mycket om en hur en logotyp ser ut.

Det intressanta här är i mitt tycke hur Corsair kommer sköta detta. Det är sånt här som visar ett företags verkliga välvilja och lyhördhet gentemot sina kunder.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kundtryck mot företag är inte att underskatta.

Dock kan man ju tycka att det bör användas mot t.ex nyttiga grejer som t.ex motstånd mot danskt griskött (antibiotika) eller kanske mot svenska företag som utnyttjar arbetare i låglöneländer under slavliknande villkor istället för mot en nischad logga på corsair.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Skrivet av THB:

Mycket gnäll från folk för ingenting.
Den nya logan för deras gaming-serier följer "pirat-tema" med 2st korslagda svärd, ser man något annat som tex ett tramp-stamp så har man något allvarligt fel.

Loggon ser mer ut som ett trampstamp än två svärd, om du inte sagt att det var två svärd så hade jag inte ens sett det.
http://www.sweclockers.com/image/red/2014/09/25/CGK95RGB_011_...

Permalänk

Värst vad alla företag skall byta sina logotyper och pilla då. Inet's byte av varumärke var ju inte direkt något jag uppskattade och idag så ser man den där jävla doktorn överallt. Var mycket snyggare "tema" förr och nu är även doktorn i logotypen.

Jag skulle föredra den äldre loggan alla gånger i veckan. Den nya ser ju typ ut som en larvig fladdermus. Vad kul om man är Corsair fantast och köper allt som går att köpa i Corsair och så ser man den där jävla fladdermusen över allt på datorn, fy fan vilket oseriöst intryck det skulle bli. Det ser allt för GAMING-ORIENTERAT ut.

Tycker Corsair's logga var bra som den var, behåll den? Ge fan i att byta till det sämre.

Jag tror jag skall be min treåriga dotter försöka klottra ihop en bra logga åt Corsair, den kanske klår nuvarande kandidat som ser ut att vara målad av en 7åring. Var finns länk till protestlistan?

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

Tycker ni reagerar lite väl hårt. Uppenbarligen riktar sig loggan mot unga gamers likt så många andra tillbehörstillverkare gjort senaste åren. Sen så har jag alltid trott att corsair riktat sig mot "hemmabyggare", tänker mest på deras ramminnen dominator å allt va de heter med färgade kylflänsar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Avstängd

Blir tyvärr inget k70 för mig med den loggan, vilket är synd eftersom jag har bett om ett svart k70 med vitt ljus, har alltid tyckt corsair är sony av pc komponenter stilrent och snyggt med den loggan så försvinner stilrent biten och blir barnsligt.

Älskar mitt svarta k70 bästa snyggaste tangentbordet jag har sett haft men älskade inte det röda ljuset blev överlycklig när jag fick veta att det kommer i rgb

Permalänk
Medlem

Men seriöst grabbar, en liten detalj på ett annars förvånansvärt stilrent tangentbord (eller som jag tycker 'stiltråkigt' alternativt 'stildött') så förstörs produkten?

Själv sitter jag i mitt minoritets-hörn och tycker logon är skitsnygg, men till det priset är det skit samma. Kapa priset på hälften så kan det tänkas.

Tror inte heller dom vill skrota tangentbord för miljoner bara för att folk whinar på logon på det. Blir dessutom dubbel förlust för dom måste ju då tillverka helt nya tangentbord, bara för logon. Så nej, att man förväntade sig något annat än detta svaret är inte realistiskt.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Klart folk reagerar ..Corsair råkar nämligen vara ett slags skepp ... loggan relaterar till företagsnamnet.

Och tro det eller ej men vi är ganska många här som inte gillar neon å prylar det står gaming på öht, Corsair var en av få tillverkare som inte höll på sådär ...de hadde både klass och kvalitet ... nya loggan andas inte direkt kvalitet eller stil.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem

Alltså detta var det sämsta backningen någonsin.

Man gör inte så.

Och med det menar jag att, ett sådant stort företag som Corsair tar ett halvt steg tillbaka, vad är det för skit?

Att Corsair skulle ta till en halvmesyrmetod förvånar mig lite, trodde dom hade lite mer stake faktiskt.

Slå näven i bordet och säg ja eller nej istället.

"det klassiska seglet kommer att finnas kvar på åtminstone tangentborden Vengeance K70 och K70 RGB, men endast med röda Cherry MX och hos en begränsad skara återförsäljare, sannolikt i Nordamerika"

Kan det vara för att dom ligger och trycker på lager?

Jag gillar verkligen Corsair och kommer att gilla dom lika mycket sen med, men den nya loggan, den är inte tidlös/snygg/stilig/vacker/sexig/porrig alls!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Hitta någon med en laserskärare, gör egna med egen design eller bara blanka och sälj som ersättning för den loggan.

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk

fattar inte vad alla gnäller på det är samma kvalite som innan och man vet hur bra dom varit
en liten j***a logo är väl inte hela världen
det är väl inte den som gör kvaliten eller?
tycket det är en massa gnäll bara

Visa signatur

Gaming: Cpu: i5 4670k @ 4.1Ghz + Be Quiet Shadow Rock 2 Ram: Adata 8GB XPG Inet Edition Moderkort: Asus H87i-Pro Gpu: MSI GTX670 Power Edition @ 1019Mhz Psu: Be Quiet Pure Power l8 630w HDD: 1St OCZ Agility 3 60gb (Boot) 1St Kingston SSD V300 120GB (Spel) 2St 320GB HDD Chassi: Bitfenix Prodigy Vit

Permalänk
Medlem

Tycker också att logon är riktigt ful. Hoppas de kommer byta till något vettigt. Något typ av crosshair (låter likt) hade väl fungerat utmärkt. Går att höra stilrent och är lätt att känna igen. En tribal... kom igen.

Permalänk

Ett litet problem i en värld av stora problem... Jag anser att företaget är fria att välja precis vilken logga de behagar.

Permalänk
Medlem

Det är självklart företag får välja logotyp helt själv, det är lika fritt för folk att reagera på helt valfritt sätt på det också.

Personligen föredrar jag deras gamla segel logga.

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

Ett litet problem i en värld av stora problem... Jag anser att företaget är fria att välja precis vilken logga de behagar.

Håller med. Vill de ha en logga som p12 köper så varför inte? Minskar det försäljningen av andra produkter för att folk blir ledsna över att loggan är ful så är de inte konsumenternas problem utan corsairs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Tycker ändå detta klagande gått till överdrift. Inte skulle jag heller välja att köpa en bil eller inte på grund av logotypen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Mycket gnäll från folk för ingenting.
Den nya logon för deras gaming-serier följer "pirat-tema" med 2st korslagda svärd, ser man något annat som tex ett tramp-stamp så har man något allvarligt fel.

Jag såg inte alls att det var två svärd haha

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag såg inte alls att det var två svärd haha

Man ser det man vill se. I vissa fall är nog en guppande svank det första man tänker på

Permalänk
Skrivet av Zyz:

Menar ni på allvar att ni köper produkter p.g.a. hur loggan ser ut?

Spelar verkligen loggan så mycket roll?

/Just curious

Loggan spelar faktiskt större roll än vad man tror, speciellt om den är dålig.. Hade du köpt en Porsche eller Audi med denna i grillen??..

Permalänk
Medlem
Skrivet av darosberg:

Loggan spelar faktiskt större roll än vad man tror, speciellt om den är dålig.. Hade du köpt en Porsche eller Audi med denna i grillen??.. http://a6center.se/wopr/wp-content/uploads/2010/11/429_logo.j...

Haha najs!
Dock lite skillnad mellan en porsche för 1.5 miljoner och ett tangentbord för 1000:-, men jag förstår din poäng.

Permalänk
Medlem

OFFTOPIC* Hur jävla funtade är kommentarerna i den här tråden inte?
Vi diskuterar deras logo, i denna tråden, varför in i helvete ser jag uppemot fem kommentarer som ifrågasätter ämnet och vill flytta fokus till något helt orelaterat som är större och därmed redan diskuteras på o så många trådar och forum?

ONT*
Corsair är det företaget som utplånar alla andra företag inom branchen när det kommer till hur stilrena och urskiljande deras tangentbord, synd att de tar första steget mot gaming tangentbord, med en slamptatuering som hör hemma på en röv och inte ett tangentbord.
Gamingtangentbord och en passande logo i all ära men för fan inte tribaltema, snälla?

Permalänk
Medlem

Den var jävligt ful iaf.

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Medlem
Skrivet av samsung95:

fattar inte vad alla gnäller på det är samma kvalite som innan och man vet hur bra dom varit
en liten j***a logo är väl inte hela världen
det är väl inte den som gör kvaliten eller?
tycket det är en massa gnäll bara

Skrivet av Sprawler:

Ett litet problem i en värld av stora problem... Jag anser att företaget är fria att välja precis vilken logga de behagar.

Skrivet av fantomsmurfen:

Tycker ändå detta klagande gått till överdrift. Inte skulle jag heller välja att köpa en bil eller inte på grund av logotypen.

Men det handlar väl inte om att man ska köpa eller inte, samma kvalité som innan, en massa gnäll, företaget är fria att välja vilken logga de behagar på grund av logotypen.

Kärnan i frågan är väl att övertyga Corsair till att byta tillbaka till den gamla logotypen.

Trogna kunder lyckats få ihop över 6 700 underskrifter för att övertyga Corsair till att byta tillbaka till den gamla logotypen

SweClockers läsare, där över 80 procent av de cirka 7 000 röstande uppgavs vara negativa till förändringen.

Det är det det handlar om, ingenting annat.

====================================

Jag bara vart tvungen att klistra in ditt citat!!!

Skrivet av Vinceent:

OFFTOPIC* Hur jävla funtade är kommentarerna i den här tråden inte?
Vi diskuterar deras logo, i denna tråden, varför in i helvete ser jag uppemot fem kommentarer som ifrågasätter ämnet och vill flytta fokus till något helt orelaterat som är större och därmed redan diskuteras på o så många trådar och forum?

ONT*
Corsair är det företaget som utplånar alla andra företag inom branchen när det kommer till hur stilrena och urskiljande deras tangentbord, synd att de tar första steget mot gaming tangentbord, med en slamptatuering som hör hemma på en röv och inte ett tangentbord.
Gamingtangentbord och en passande logo i all ära men för fan inte tribaltema, snälla?

Taaack

Du satte spiken exakt rätt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv

Riktigt ful logga. Ser ut som något för en p12a. Och nej, att enbart ändra äldre produkter löser inte problemet. Tänk lite nästa gång.