GTX 970 Serien, vilket kort ska du köpa? Den stora frågan! HÄR ÄR SVARET!

Permalänk
Medlem

Beställde ett MSI GTX 970 på Kompletts rea igår men funderar redan nu på att avbeställa det och vänta på EVGA GTX 970 FTW.
Blev väldigt sugen på att testa FTW kortet efter läst lite om det.
http://hexus.net/tech/reviews/graphics/74853-evga-geforce-gtx...

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Enligt de tester jag sett gällande kylning och ljud så ligger väl inte gigabyte i topp på dessa punkterna, både asus och msi har ju semipassiva kylare vilket definitivt ger lägre ljud i idle.

Gigabyte har lägsta temps vid belastning . Skiljer upp emot 10 celsius !

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock| ASUS Z97 Maximus VII Ranger |GTX 980 Ti ref| G.Skill Ripjaws Gaming 16GB 2400MHz| EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R5 Window |Noctua NH D15 | Crucial MX100 256GB |Samsung 840 EVO SSD 120GB |Seagate Desktop HDD 2TB 7200RPM | Benq XL2420Z | Corsair K70 Brown Switches | Mionix Naos 7000 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampus666:

Gigabyte har lägsta temps vid belastning . Skiljer upp emot 10 celsius !

Sant, det skiljer 7 och 9 grader när dom är testade i samma rigg och alla ligger under 70 grader, men det innebär inte att allt pekar på att gigabyte är det bättre kortet
Detta innebär att alla 3 korten kyler bra eftersom dom klarar betydligt högre värme.

Så slutsatsen är det jag sa från början, det är en subjektiv bedömning vilket kort som är bäst..

Permalänk

Detta blev klurigt nu :). Nu vill jag bara ha ett 970 utan coilwhine ))).
Asus strix kanske man ska slå till på, då ja inte läst om dessa problem på dem. Evga så klagades det på deras pasta inte var rätt fördelat på flänsarna annars vore evga ett alternativ.. Suck

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock| ASUS Z97 Maximus VII Ranger |GTX 980 Ti ref| G.Skill Ripjaws Gaming 16GB 2400MHz| EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R5 Window |Noctua NH D15 | Crucial MX100 256GB |Samsung 840 EVO SSD 120GB |Seagate Desktop HDD 2TB 7200RPM | Benq XL2420Z | Corsair K70 Brown Switches | Mionix Naos 7000 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampus666:

Detta blev klurigt nu :). Nu vill jag bara ha ett 970 utan coilwhine ))).
Asus strix kanske man ska slå till på, då ja inte läst om dessa problem på dem. Evga så klagades det på deras pasta inte var rätt fördelat på flänsarna annars vore evga ett alternativ.. Suck

Kör på Asus, jag hade beställt ett evga men eftersom man läste så mkt skit om det så beställde jag Asus Strix direkt. Fungerar utmärkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

En polare köpte sitt i veckan, fick det igår och har spelat under dagen, går som en klocka, låter ingenting, överträffar hans R9 290X med hästlängder. Han tog Gigabyte versionen G1 Gaming GTX 970

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoqi:

Fick min 970 gigabyte idag, gräslig coilwhine, överväger att skicka tillbaka den och antingen testa en msi eller vänta på amp extreme kortet.

Även en vän till mig köpte samma kort (fast i en annan butik) med coilwhine, ser ut som att gigabyte stressade ut korten lite för fort.

skicka tillbaka en använd produkt?

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Nån som hört nåt gott om Inno3D's 970 kort? Är dock lite billigare men det kan väl inte påverka på prestanda eller?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Nån som hört nåt gott om Inno3D's 970 kort? Är dock lite billigare men det kan väl inte påverka på prestanda eller?

Sämre kylning, sämre PCB, sämre OC-potential, högre ljudnivå, etc.

Säger inte att det är så just med Inno3D's kort, men precis som med mycket annat så får man oftast vad man betalar för.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

jag e på mitt andra msi gtx 970 med coil whine, men funderar nu på att lämna tillbaka mitt msi å köpa ett asus istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnsn:

jag e på mitt andra msi gtx 970 med coil whine, men funderar nu på att lämna tillbaka mitt msi å köpa ett asus istället.

Har också hört folk klaga att Asus-korten coilwhinar, men det är ett färre antal som klagar på Strix än vad det gör om Msi/Evga. Själv sitter jag med Msi Gtx 970 som inte har coilwhine under 100% load och fan speed. Av Asus, Msi och Evga så tror jag Asus och Msi tar hem vinsten

(kanske Gigabyte, fast det finns klagomål om storleken)

That's what she said

Dold text
Permalänk
Medlem

Jag har ett Gigabyte 970 med uppenbar coilwhine i vissa spel.
Sitter just nu och har Dead Rising 3 nertabbat i bakgrunden och kortet fjusar ut ett litet whine. Inget jag hör med hörlurar dock, så tror jag behåller det.

Men om ni är ljudkänsliga så kör på ett Asus, verkar som det är minst risk att få coilwhine på det.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk

Jag har ett MSI 970 och det är väldigt tyst! I Windows så hörs ju givetvis inget då fläktarna står stilla. Vid belastning så hörs det endast ett svagt tjut/vinande om man sätter örat mot chassit, annars är det tyst! Har ett R4 chassi.
Galet nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Efter vad man läst,Så är coilwhine 970 ett bättre namn än gtx 970 (Förutom asus då förstås )

Har asus korten inte det problemet? Vet du varför?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Puvve:

Om du är ute efter ett GTX 970 precis som jag, så kan jag gott rekommendera den snabbaste och bästa tillverkaren med en Windforce X3 kylare.

Varsågoda sweclockers och alla som söker på det, jag har spenderat 25 timmar på att läsa igenom allt jag kan på alla forum angående Zotac, MSI, Inlead, Gigabyte, Asus, MSI, Gainward. Och vinnaren är tveklöst-------------------------------

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2809955

Med vänligaste hälsningar
Pontus Widehall

Enligt nordichardware är MSI "bäst"

http://www.nordichardware.se/Grafikkort-Recensioner/baesta-ge...

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Från vad vi kan utläsa av ca: 3-4-5 stycken här i denna tråden så har 90% av alla haft problem med kylningen.
I klocktesterna så vinner gigabyte, innan klock och efter.
Windforce X3 kylaren är den starkaste just nu p.g.a MSI's coilwhine som uppstår.

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Sant, det skiljer 7 och 9 grader när dom är testade i samma rigg och alla ligger under 70 grader, men det innebär inte att allt pekar på att gigabyte är det bättre kortet
Detta innebär att alla 3 korten kyler bra eftersom dom klarar betydligt högre värme.

Så slutsatsen är det jag sa från början, det är en subjektiv bedömning vilket kort som är bäst..

Självfallet är det så.
Men jag kan gå i god för att majoriteten uppskattar en sådan här tråd, och självklart får du sätta ner foten och anse
diverse saker om folks utlåtanden och undersökningar.
Däremot tycker jag det är fel att gång på gång konstatera ett sådant utlåtande för det gör folk osäkra på vad de skall köpa.

Gör din röst hörd, det är det absolut inget fel med.
Kritisera folks källor, absolut inget fel med det, snarare tvärtom.
Kom med en egen åsikt om den gällande diskussionen istället för att konstatera massa orelevanta negativa saker angående det vi alla andra är intresserade av att diskutera.

Så då kan vi fråga dig, vad din åsikt är samt motivering till den.

Denna tråd lade jag upp för att samla alla intressenter för kortet GTX 970 och alla tredjepartstillverkare.

Nu fortsätter vi att hålla tråden igång grabbar, kom med referenser, upplevelser, erfarenheter eller rykten så diskuterar vi dem
och försöker gemensamt komma fram till det absolut mest framgångsrika GTX 970 kortet Q3-4 2014.

Med vänligaste hälsningar
Pontus W

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Avstängd

Ang varför vissa kort är billigare är det precis med allt annat, man betalar för märket
Sen tar man för givet att det lever upp till sitt namn
Sen har vi "B-märken", inno3d, zotac, galax, dessa behöver inte vara sämre bara för de är billigare.
I vissa fall är det möjligen så men det får reviews bevisa

Själv har jag köpt ett ZOTAC 980 AMP! Extreme. Fast jag velar om jag ska vänta på EVGA 980 FTW. De har samma HÖGA klockfrekvens, 1291mhz.
Dock saknar EVGA backplate, men det brukar gå att köpa till.
Annars är det GIGABYTE 980 Gaming. Den saknar dock den där riktigt höga fabriks ocn jag är ute efter för att det ska bli stor skillnad gentemot mitt 780 Ti.

Permalänk
Medlem

Har funderat på ett EVGA GTX 970. Synd att ACX 2.0 inte går att få tag på än.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Ang varför vissa kort är billigare är det precis med allt annat, man betalar för märket
Sen tar man för givet att det lever upp till sitt namn
Sen har vi "B-märken", inno3d, zotac, galax, dessa behöver inte vara sämre bara för de är billigare.
I vissa fall är det möjligen så men det får reviews bevisa

Själv har jag köpt ett ZOTAC 980 AMP! Extreme. Fast jag velar om jag ska vänta på EVGA 980 FTW. De har samma HÖGA klockfrekvens, 1291mhz.
Dock saknar EVGA backplate, men det brukar gå att köpa till.
Annars är det GIGABYTE 980 Gaming. Den saknar dock den där riktigt höga fabriks ocn jag är ute efter för att det ska bli stor skillnad gentemot mitt 780 Ti.

Är inte Zotac typ Sapphires variant av Geforce?

Permalänk
Medlem

Köpte ett Asus Strix på releasedagen och är vansinnigt nöjd. Inget coilwhine. Hade inte velat ha ett så löjligt långt kort som Gigabytes.

Permalänk
Medlem

Hur funkar de semipassiva fläktarna? Kan man ställa in själv när fläktarna ska dra igång?

Jag förstår att det helt har att göra med temperatur som har att göra med hur chassi och ventilation ser ut, men hur fungerar det för er som köpt ett 970? Är fläktarna stilla så länge man inte startar ett spel eller gör något annat grafikbelastande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Hur funkar de semipassiva fläktarna? Kan man ställa in själv när fläktarna ska dra igång?

Jag förstår att det helt har att göra med temperatur som har att göra med hur chassi och ventilation ser ut, men hur fungerar det för er som köpt ett 970? Är fläktarna stilla så länge man inte startar ett spel eller gör något annat grafikbelastande?

Ja, det går ställa in egen fläktkurva, t.ex. med Asus Fan Xpert. Standardinställning (för Asus iaf) är att kortet är passivt kylt upp till 50 grader, sedan går fläktarna igång med ökande varvtal i samband med stigande temperatur.

Mitt kort ligger i 40-45 grader idle har jag för mig så det är knäpptyst sålänge jag inte spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampus666:

Gigabyte har lägsta temps vid belastning . Skiljer upp emot 10 celsius !

Och? Det låter även mer än dom andra, är varken konstigt eller imponerande att det kortet är svalare när fläktarna snurrar snabbare än konkurrenternas. Tycker det snarare låter som ett minus eftersom de flesta korten ändå hålla sig inom rimliga temperaturer så då är det bara en onödigt aggressiv fläktkurva på gigabyte kortet.

Tycker förövrigt tråden är lite tramsig, speciellt t.s, det är som sagt väldigt subjektivt och beror jättemycket på vad man prioriterar, man får helt olika svar om man prioriterar ljudnivå före prestanda eller om man själv kommer ändra fläktkurvor och överklocka mot att köra kortet helt out of the box. Det är ju även märkligt att det enda testet som faktiskt testar flera olika modeller säger tvärt om mot vad t.s säger, att gigabyte är sämst och MSI bäst. För det är ju inte helt korrekt att jämföra siffror mellan olika sidor då de kör olika testmetoder och riggar, så är ju bäst att gå efter de sidor som testar flera modeller än att jämföra mellan sidorna.

Något som hade varit väldigt kul annars är om någon sida hade kört ett temp vid samma ljudnivå test med alla populära kylare. Så hade man en gång för alla sett vilken kylare som är mest effektiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Självfallet är det så.
Men jag kan gå i god för att majoriteten uppskattar en sådan här tråd, och självklart får du sätta ner foten och anse
diverse saker om folks utlåtanden och undersökningar.
Däremot tycker jag det är fel att gång på gång konstatera ett sådant utlåtande för det gör folk osäkra på vad de skall köpa.

Gör din röst hörd, det är det absolut inget fel med.
Kritisera folks källor, absolut inget fel med det, snarare tvärtom.
Kom med en egen åsikt om den gällande diskussionen istället för att konstatera massa orelevanta negativa saker angående det vi alla andra är intresserade av att diskutera.

Så då kan vi fråga dig, vad din åsikt är samt motivering till den.

Denna tråd lade jag upp för att samla alla intressenter för kortet GTX 970 och alla tredjepartstillverkare.

Nu fortsätter vi att hålla tråden igång grabbar, kom med referenser, upplevelser, erfarenheter eller rykten så diskuterar vi dem
och försöker gemensamt komma fram till det absolut mest framgångsrika GTX 970 kortet Q3-4 2014.

Med vänligaste hälsningar
Pontus W

Göra folk osäkra?
Tror inte någon blir mer osäker av att man påtalar att alla tycker och tänker inte samma som du.

Har inte heller kritiserat några källor, däremot så tolkar jag dom annorlunda och tittar inte bara på ett nummer som står i en tabell.
Sen hade varit roligt och veta vad jag sagt som är orelevant och negativt, skulle gissa på att du tycker det är sakerna som inte håller med dig.

Min åsikt?
Jo den är precis det jag sagt hela tiden, det är en subjektiv bedömning av vilket kort som är bäst.
Det innebär (om du nu behöver en förklaring) att alla tycker olika eftersom dom värderar olika saker när dom väljer kort.
Köper man från dom stora tillverkarna spelar det inte så stor roll vilket kort man tar, dom är alla bra om än på lite olika saker.

Det du skriver är ju i så fall värre eftersom du försöker övertyga alla att ett speciellt kort är det bästa fast du inte kan lämna någon som helst garanti till dom som köper det.
Var istället lite öppen och diskutera de olika tillverkarnas för och nackdelar så hjälper du betydligt fler än att försöka övertala någon att just ditt sätt att se på det är det rätta, jag menar både rubriken på tråden och din första post säger ju rätt mycket om att du tror dig veta bäst i denna frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Göra folk osäkra?
Tror inte någon blir mer osäker av att man påtalar att alla tycker och tänker inte samma som du.

Har inte heller kritiserat några källor, däremot så tolkar jag dom annorlunda och tittar inte bara på ett nummer som står i en tabell.
Sen hade varit roligt och veta vad jag sagt som är orelevant och negativt, skulle gissa på att du tycker det är sakerna som inte håller med dig.

Min åsikt?
Jo den är precis det jag sagt hela tiden, det är en subjektiv bedömning av vilket kort som är bäst.
Det innebär (om du nu behöver en förklaring) att alla tycker olika eftersom dom värderar olika saker när dom väljer kort.
Köper man från dom stora tillverkarna spelar det inte så stor roll vilket kort man tar, dom är alla bra om än på lite olika saker.

Det du skriver är ju i så fall värre eftersom du försöker övertyga alla att ett speciellt kort är det bästa fast du inte kan lämna någon som helst garanti till dom som köper det.
Var istället lite öppen och diskutera de olika tillverkarnas för och nackdelar så hjälper du betydligt fler än att försöka övertala någon att just ditt sätt att se på det är det rätta, jag menar både rubriken på tråden och din första post säger ju rätt mycket om att du tror dig veta bäst i denna frågan.

Typiskt i dagens samhälle med alla psykologiska tolkningar av allt man gör och försöker göra.
Folk måste förstå att jag inte representerar Gigabyte, och förstå att mitt ändamål med denna tråd
är att hjälpa mig själv och alla andra som är kluvna när det gäller leverantörerna av GTX 970 med vilket
kort vi skall använda oss av.

Jag ser vad du säger, och jag ber då(eftersom jag är en vuxen människa precis som du, MacAllan) om ursäkt för eventuella subjektiva konstateranden vad gäller dessa grafikkort och vad andra ska köpa.

Jag ber även om ursäkt för all tid jag spenderat på detta, lagt ner tid på att läsa källor och avläsa andras erfarenheter, för allt är förgäves och det blir bara fel i slutändan, men försöker göra en god gärning men det slutar med att någon har en dålig dag och bara måste köra över och förstöra, sätta sig på någon tron och trycka ner människor som försöker hjälpa andra.

Men jag skriver det du vill ha sagt här så du inte behöver blanda dig in i tråden mer utan fokusera på det faktiska ämnet.

Detta är en subjektiv bedömning, jag går inte i god för att något är en FAKTISKT bättre produkt än någon annan.
Detta är mina tolkningar och mina värderingar vad gäller de recensioner jag läst, samt de tidigare erfarenheter jag har av diverse tillverkare.
Jag garanterar inte, och har inte fakta/bevis på att JUST DET EXEMPLARET DU KÖPER är ett fullt fungerande exempelar i form av kylare, prestanda, klockning, moddning etc.

Och slutligen hoppas jag att vi kan släppa detta och fortsätta fokusera på det som är relevant för tråden, nämligen en diskussion avséende GTX 970 korten.

Om du har andra åsikter MacAllan så skickar du dem via PM, och Mods får jättegärna ta bort olämpliga inlägg från mig och MacAllan.

Med vänligaste
Pontus

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Typiskt i dagens samhälle med alla psykologiska tolkningar av allt man gör och försöker göra.
Folk måste förstå att jag inte representerar Gigabyte, och förstå att mitt ändamål med denna tråd
är att hjälpa mig själv och alla andra som är kluvna när det gäller leverantörerna av GTX 970 med vilket
kort vi skall använda oss av.

Jag ser vad du säger, och jag ber då(eftersom jag är en vuxen människa precis som du, MacAllan) om ursäkt för eventuella subjektiva konstateranden vad gäller dessa grafikkort och vad andra ska köpa.

Jag ber även om ursäkt för all tid jag spenderat på detta, lagt ner tid på att läsa källor och avläsa andras erfarenheter, för allt är förgäves och det blir bara fel i slutändan, men försöker göra en god gärning men det slutar med att någon har en dålig dag och bara måste köra över och förstöra, sätta sig på någon tron och trycka ner människor som försöker hjälpa andra.

Men jag skriver det du vill ha sagt här så du inte behöver blanda dig in i tråden mer utan fokusera på det faktiska ämnet.

Detta är en subjektiv bedömning, jag går inte i god för att något är en FAKTISKT bättre produkt än någon annan.
Detta är mina tolkningar och mina värderingar vad gäller de recensioner jag läst, samt de tidigare erfarenheter jag har av diverse tillverkare.
Jag garanterar inte, och har inte fakta/bevis på att JUST DET EXEMPLARET DU KÖPER är ett fullt fungerande exempelar i form av kylare, prestanda, klockning, moddning etc.

Och slutligen hoppas jag att vi kan släppa detta och fortsätta fokusera på det som är relevant för tråden, nämligen en diskussion avséende GTX 970 korten.

Om du har andra åsikter MacAllan så skickar du dem via PM, och Mods får jättegärna ta bort olämpliga inlägg från mig och MacAllan.

Med vänligaste
Pontus

Trots din wall of text så missade du igen att svara på varför just gigabyte kortet var bättre om dom andra. Är väl motiveringen som har ifrågasatts och som är det relevanta här.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Puvve:

En polare köpte sitt i veckan, fick det igår och har spelat under dagen, går som en klocka, låter ingenting, överträffar hans R9 290X med hästlängder. Han tog Gigabyte versionen G1 Gaming GTX 970

Hur menar du med överträffar? Enligt alla andra människor på internet är GTX 970 och 290X väldigt lika, med lite fördel till 970 vid lägre upplösningar och fördel till 290X vid högre upplösningar.

Eller är "överträffar med hästlängder" = "tystare när man spelar spel"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

skicka tillbaka en använd produkt?

http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/din-ratt-som-kons...

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

*Redigerad*

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50