AMD 14.9 kraschar datorn. - Installera ej denna enligt min mening!

Permalänk
Skrivet av SUPERMACKAN:

Har du kollat att du har dem senaste drivrutinerna av andra komponenter för min strulade lite i början tills jag updaterade några andra drivrutiner. Använde Iobit Driver Booster som hittade 5 uppdateringar för mina drivrutiner och efter det så funka allt hur bra som hälst.

Mvh //Mackan

Är du säker på att det var det som hjälpte. Kan vara en tillfällighet också att det funkade.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Mange75:

Tjena , problemet kvarstår så fort jag lägger in 14.9
Får blå skärm direkt efter installationen.
Har nu testat med diverse program för att ta bort allt som har med AMD att göra och i regedit.
Men 14.9 vill verkligen inte fungera för mig så nu kör jag på den jag hade innan.
Det kanske har nått att göra med CF? Får väl gå igenom AMD´s forum igen
Med vänlig hälsning / Mange

Råkade ut för något liknande när jag körde en Beta drivrutin i sommras. Det funkade när jag valde engelska som språk i stället för svenska. Vet inte om det hjälper för dig, men är ett förslag att prova. Tänkte uppdatera i kväll eller i morgon, kanske återkommer då...

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Skrivet av Mitzz99:

verkar som att alla med drivrutinsstrul kör crossfire

Installerade drivrutinen igår, har inte märkt något annorlunda.
Kör crossfire!

Visa signatur

AsusZ170 - 6600K - 1TB Samsung 850 - Fury X - 2560x1440
Denon PMA-1560 - Cerwin Vega AT100

Permalänk
Medlem

Den fungerar utmärkt här. Avinstallerade med DDU innan.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Har funkat finfint här. Jag tog bort mina gamla drivrutiner med DDU v13.3.0.1, dock startade inte själva CCC (Command line fel). Fick lägga in CCC från 14.4 istället

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Måste man verkligen avinstallera drivrutiner och hela köret innan man installerar nya drivern?

Jag installerade direkt, utan avinstallation och det fungerar klockrent för mig

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman_91:

Måste man verkligen avinstallera drivrutiner och hela köret innan man installerar nya drivern?

Jag installerade direkt, utan avinstallation och det fungerar klockrent för mig

Måste måste man inte. Jag gör det ifall det skulle strula sig. Har hänt att den nya inte funkar med en äldre version installerad förut som slutat med BSOD

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Jag använder DDU. Funkar ändå inte.

Samma här , kör med 14.7 rc3 som fungerar utmärkt.
Skönt att höra att det fungerar för så många och trist att vi är ett gäng som har problem.

Med vänlig hälsning / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mange75:

Samma här , kör med 14.7 rc3 som fungerar utmärkt.
Skönt att höra att det fungerar för så många och trist att vi är ett gäng som har problem.

Med vänlig hälsning / Mange

Jag tror jag skippar denna drivare och väntar på nästa. det funkar ju bra med 14.7 rc3 som sagt.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mitzz99:

verkar som att alla med drivrutinsstrul kör crossfire

Helt rätt, drivrutinen funkar när jag inte har CF igång, men det är ingen direkt mening med en sådan drivis när man har två kort Jag har testat allt och har under mina många år med NVIDIA och ATI aldrig varit med om något liknande strul. Har endast haft smärre problem med drivisar där iofs SLI med Nvidia gett mig smärre problem men inte detta. Denna drivis fungerar ej med min konfiguration och CF verkar vara den minsta gemensamma nämnaren mellan de som rapporterar problem. Kör nu 14.4 igen som är helt stabil och har varit sedan den kom i april.

Visa signatur

Sabertooth Z77|2600K@4300MHz|XTZ 7970 GHz i CFX|Kingston HyperX Predator 8 Gb|Corsair AX 850 W Modular|Corsair SSD och lite andra HDD

Permalänk

Funkar helt utan problem här (än så länge).

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk

Efter 14.9 installationen så fungerar min dator, men jag kan inte spela ett spel och ha en film igång på skärmen bredvid för då crashar både spelet och drivrutinen. Spelar ingen roll om det är genom youtube eller via MPC så crashar det fortfarande. Jag har gått tillbaks till äldre drivare, har provat flera olika äldre modeller, har fortfarande samma skitproblem.

Hade inga som helst problem innan jag installerade drivrutinen, nu går det ju knappt att använda datorn som förr igen. Vad f*n kan det vara?

Visa signatur

Rig: |
Intel Core i7 Raptor Lake Refresh 14700kf | Corsair H100i Elite Capellix | Gigabyte Geforce RTX 4080 16GB Gaming OC | Corsair Vengeance RGB 2 X 16GB 6000MHz DDR5 | Gigabyte Z790 UD AX WiFi | MSI MAG A850GL PCIE5 850W | Corsair iCUE 4000X RGB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mitzz99:

verkar som att alla med drivrutinsstrul kör crossfire

Inte alla jag la också in 14.9 i förrgår och den rullar klockrent med mina 7970 i crossfire:-)
Jag avinstallerar också alltid först med amds egna uninstaller i kontrollpanelen,kör ddu och efter det startar jag alltid om och tar manuellt bort alla amd/ati mappar på min systemdisk sen så kör jag in nyaste drivern efter ännu en omstart.Det har aldrig varit några som helst problem när jag gjort så och då har jag testat alla beta drivers emellan också utan problem:-)
Jag kör iofs win 8.1 ni som har problem vilket os kör ni?
MvH..

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Inte alla jag la också in 14.9 i förrgår och den rullar klockrent med mina 7970 i crossfire:-)
Jag avinstallerar också alltid först med amds egna uninstaller i kontrollpanelen,kör ddu och efter det startar jag alltid om och tar manuellt bort alla amd/ati mappar på min systemdisk sen så kör jag in nyaste drivern efter ännu en omstart.Det har aldrig varit några som helst problem när jag gjort så och då har jag testat alla beta drivers emellan också utan problem:-)
Jag kör iofs win 8.1 ni som har problem vilket os kör ni?
MvH..

Windows 7 Home premium

Visa signatur

Rig: |
Intel Core i7 Raptor Lake Refresh 14700kf | Corsair H100i Elite Capellix | Gigabyte Geforce RTX 4080 16GB Gaming OC | Corsair Vengeance RGB 2 X 16GB 6000MHz DDR5 | Gigabyte Z790 UD AX WiFi | MSI MAG A850GL PCIE5 850W | Corsair iCUE 4000X RGB |

Permalänk

Laddade ner 14.9 i samband med BF4-patchen igår, avinstallerade de gamla drivrutinerna med DDU och försökte installera den senaste drivrutinen. Så fort installationen är klar så BSODar jag och datorn startas om. Kommer in i Windows men bara i ett få sekunder innan jag får BSOD igen. Kommer till slut på att koppla ut Crossfire, då slutar jag BSODa och jag lyckas komma in i Windows utan att krascha. Startar om i felsäkert läge, avinstallerar 14.9 och försöker installera 14.4. Efter halva installationen så kraschar datorn igen, och fortsätter göra det varje gång jag försöker installera en ny drivrutin. Till slut, efter otaliga avinstallationer och rensningar så lyckas jag manuellt installera drivrutinen genom enhetshanteraren, men CCC går inte att öppna då den kräver minst NET Framework 4 för att kunna köras.

Så jag försöker installera NET framework, men inte heller det funkar, installationen misslyckas varje gång, testade från vers. 3 till vers. 4.5.1. Så nu har jag ingen tillgång till CCC, jag har inget NET på datorn vilket medför att en massa olika saker tenderar att krascha, som t.ex Chrome ungefär var 5e minut. Vet inte hur jag ska lösa det här, har sökt flera timmar efter lösningar men inget har fungerat. Allt för att jag ville installera den senaste drivrutinen från AMD...

Nu verkar det som om det bara är jag som har fått problem av större proportioner, varför vet jag inte...Just nu lutar det iaf mot en ominstallation av Windows, vilket känns ganska snopet

Visa signatur

Ghost S1 MkII | ASUS B450-I GAMING | Ryzen 5600x | Noctua NH-L12 | 16GB Trident Z CL14 3200 mhz | Samsung NVME 970 Pro 500GB | EVGA 3080 XC3 | Corsair SF600 Plat | ASUS VG248QE 144hz |

Permalänk
Medlem

Har också problem med 14.9.
Hade 13.7 innan som funkade galant men nu har jag alltså fått problem med Rome2 som hackar till ordentligt när man zoomar in på strider och War in the north som också börjar hacka till ordentligt för att sedan tabba ur en kort stund elr ibland rent av stänga av sig helt.

Tog bort dom gamla drivisarna helt å hållet, startade om och sen installerade dom nya.

Men har funderat på en sak, borde man återställa eventuell överklocknig vid sådana här tillfällen för det gjorde inte jag, dock så var kortet fortfarande överklocket efter att jag hade installerat 14.9??

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaycobicious:

Laddade ner 14.9 i samband med BF4-patchen igår, avinstallerade de gamla drivrutinerna med DDU och försökte installera den senaste drivrutinen. Så fort installationen är klar så BSODar jag och datorn startas om. Kommer in i Windows men bara i ett få sekunder innan jag får BSOD igen. Kommer till slut på att koppla ut Crossfire, då slutar jag BSODa och jag lyckas komma in i Windows utan att krascha. Startar om i felsäkert läge, avinstallerar 14.9 och försöker installera 14.4. Efter halva installationen så kraschar datorn igen, och fortsätter göra det varje gång jag försöker installera en ny drivrutin. Till slut, efter otaliga avinstallationer och rensningar så lyckas jag manuellt installera drivrutinen genom enhetshanteraren, men CCC går inte att öppna då den kräver minst NET Framework 4 för att kunna köras.

Så jag försöker installera NET framework, men inte heller det funkar, installationen misslyckas varje gång, testade från vers. 3 till vers. 4.5.1. Så nu har jag ingen tillgång till CCC, jag har inget NET på datorn vilket medför att en massa olika saker tenderar att krascha, som t.ex Chrome ungefär var 5e minut. Vet inte hur jag ska lösa det här, har sökt flera timmar efter lösningar men inget har fungerat. Allt för att jag ville installera den senaste drivrutinen från AMD...

Nu verkar det som om det bara är jag som har fått problem av större proportioner, varför vet jag inte...Just nu lutar det iaf mot en ominstallation av Windows, vilket känns ganska snopet

Tjena , testa med 14.7 rc3.
Dom drivrutinerna har fungerat bäst på min rigg.
Med vänlig hälsning / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Inte alla jag la också in 14.9 i förrgår och den rullar klockrent med mina 7970 i crossfire:-)
Jag avinstallerar också alltid först med amds egna uninstaller i kontrollpanelen,kör ddu och efter det startar jag alltid om och tar manuellt bort alla amd/ati mappar på min systemdisk sen så kör jag in nyaste drivern efter ännu en omstart.Det har aldrig varit några som helst problem när jag gjort så och då har jag testat alla beta drivers emellan också utan problem:-)
Jag kör iofs win 8.1 ni som har problem vilket os kör ni?
MvH..

Jag kör 8.1 och har som du ser ovan CF på 7970 och har gjort bytet av drivis på närapå identiskt sätt som du. Första gången för mig som det skiter sig hårt faktiskt, så får vara rätt nöjd sett över tid

Visa signatur

Sabertooth Z77|2600K@4300MHz|XTZ 7970 GHz i CFX|Kingston HyperX Predator 8 Gb|Corsair AX 850 W Modular|Corsair SSD och lite andra HDD

Permalänk
Skrivet av Mange75:

Tjena , testa med 14.7 rc3.
Dom drivrutinerna har fungerat bäst på min rigg.
Med vänlig hälsning / Mange

Har gjort det, problemet är att jag saknar NET på datorn som krävs för att kunna köra CCC och dessutom har fått en massa korrupta filer i och med alla ominstallationer. Så fort jag installerat om Windows så blir det att ladda ner 14.7 dock

Visa signatur

Ghost S1 MkII | ASUS B450-I GAMING | Ryzen 5600x | Noctua NH-L12 | 16GB Trident Z CL14 3200 mhz | Samsung NVME 970 Pro 500GB | EVGA 3080 XC3 | Corsair SF600 Plat | ASUS VG248QE 144hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

En BSOD är ingen BSOD.

Säg detta till NASA och rymdfärjecrashen som sänkte hela USA's rymdfärjeprogram.

Kort förklarat så skrev inte datorn som skulle se läckor och andra problem sina problem till "SEND" datorn som kommunicerade med Houston pga av ett enkelt IPC fel som crashade datorn till ett "unrecoverable state" enlight loggarna.

Efter detta har NASA propagerat stenhårt för ett RTOS med minimal footprint och fault rate.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaycobicious:

Har gjort det, problemet är att jag saknar NET på datorn som krävs för att kunna köra CCC och dessutom har fått en massa korrupta filer i och med alla ominstallationer. Så fort jag installerat om Windows så blir det att ladda ner 14.7 dock

Det som stör mig med .NET är att de ännu inte kan göra en webinstaller i kvalifisort med dxinstall som greppar nyaste från microsoft och bara installerar skiten. Att behöva installera, sen uppdatera och starta om två tre gånger på en clean install bara för .NET (win7) är inte ok.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PU239:

Jag kör 8.1 och har som du ser ovan CF på 7970 och har gjort bytet av drivis på närapå identiskt sätt som du. Första gången för mig som det skiter sig hårt faktiskt, så får vara rätt nöjd sett över tid

Hmm skumt vi har ju ganska lika system,det jag kan tänka mig är att jag hade crossfire avslaget när jag installerade om till den nya drivrutinen,hade du det?Jag har sett att det kan påverka av någon anledning:-)Och jag har alltid min integrerade gpu HD3000 avstängd i bios/uefi för med den påslagen så fick man mer problem oavsett driver,kanske det som spökar?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Säg detta till NASA och rymdfärjecrashen som sänkte hela USA's rymdfärjeprogram.

Kort förklarat så skrev inte datorn som skulle se läckor och andra problem sina problem till "SEND" datorn som kommunicerade med Houston pga av ett enkelt IPC fel som crashade datorn till ett "unrecoverable state" enlight loggarna.

Efter detta har NASA propagerat stenhårt för ett RTOS med minimal footprint och fault rate.

Undantaget som bekräftar regeln.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd

win 81. 64bit, 14.9 inlagda utan bekymmer.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

14.9 fungerar inte för mig. Avinstallerade gamla 14.6 rc2 via controlpanelen.Installerade 14.9. PCn hängde efter installationen. Det gick inte att klicka på view log eller göra något annat. Reset för att starta om. Den kommer upp till synes snyggt och fint men om jag försöker köra Firefox lt.ex. åser den sig. När jag försöker starta CCC kommer en popup som säger något om cli.exe och incorrect side-by-side.....,,

Om ni installerar 14.9 skapa en återstartspunkt först. Det gjorde inte jag så nu sitter jag här med skägget i brevlådan.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI, Intel Core i9 12900KF
, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX
, ASUS TUF GeForce RTX 3080 Ti OC 12GB Gaming
, Samsung SpinPoint F1 1TB, Cooler Master HAF 932 Big Tower, XFX ProSeries Black Edition 1250W, 2 x HP ZR24W, 1 x HP ZR2440W, Crucial m4 SSD 128GB, HP Reverb G2
HTPC: Streacom FC5B Evo, Gigabyte GA-Z77MX-D3H, Intel i3-3225, Corsair XMS3 1600MHz 8GB, Crucial V4 SSD 256GB, Sony Optiarc BC-5650H-01

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Hmm skumt vi har ju ganska lika system,det jag kan tänka mig är att jag hade crossfire avslaget när jag installerade om till den nya drivrutinen,hade du det?Jag har sett att det kan påverka av någon anledning:-)Och jag har alltid min integrerade gpu HD3000 avstängd i bios/uefi för med den påslagen så fick man mer problem oavsett driver,kanske det som spökar?

Provat med CF av och på vid installation samt som du säger har alltid GPU på CPU:n disabled i BIOS. Vore kul att lösa problemet men jag är tom på idéer. Dock fungerar 14.4 bra så lider väl inte alltför mycket. Tack för dina tips, uppskattas!

Visa signatur

Sabertooth Z77|2600K@4300MHz|XTZ 7970 GHz i CFX|Kingston HyperX Predator 8 Gb|Corsair AX 850 W Modular|Corsair SSD och lite andra HDD

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Wallman_91:

Måste man verkligen avinstallera drivrutiner och hela köret innan man installerar nya drivern?

Jag installerade direkt, utan avinstallation och det fungerar klockrent för mig

Nej de måste man inte.

Skrivet av MultiMan:

Jag har inte avinstallerat gamla drivrutiner eller startat om datorn på många år, varken före eller efter installation, aldrig krånglat. Det är bra många år sedan som AMD ordnade så att man inte behövde starta om. Enda som brukar hända är att man får starta CCC manuellt.

Jag håller dock med om att det kan vara bra att göra det, för säkerhets skull.

Jag har bara installerat över sedan jag skaffade Vista 2007, det har fungerat klockrent.
Under XP gick mycket mer av drivrutinen i kernelmode det låste stora delar av den, vilket gjorde att man fick trixa mycket för att kunna uppgradera, jag tror att det är minnet av detta som hänger kvar.

Men efter det att Vista kom skall det inte vara nödvändigt, en tumregel borde vara att testa att installera över, om det krånglar trots detta kan man testa att avinstallera den gamla först, om det krånglar efter detta kan det kanske vara idé, att testa DDU.
Risken men att hålla på att rensa är att man rensar ut lite för mycket, då kan man oftast räkna med massivt strul.

Att man skall testa att ta bort överklockningen vid strul, borde inte ens behöva nämnas, men det skiter tyvärr många i.

edit Trist att det strular för en del av er hoppas att det löser sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

ja det är tydligen officiellt erkänt nu att 14.9 har problem

http://www.bit-tech.net/news/hardware/2014/10/03/amd-catalyst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kraniet:

ja det är tydligen officiellt erkänt nu att 14.9 har problem

http://www.bit-tech.net/news/hardware/2014/10/03/amd-catalyst...

Tjena.
Skönt att dom slutligen går ut med detta , då man mer eller mindre fick en idiotstämpel när jag starta den tråd
Känns som om ölen och generalen blir extra god ikväll
Med vänlig hälsning / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

kan inte heller installera 14.9 utan problem (7970 crossfire)

fryser efter installationen är "klar" och jag måste manuellt starta om, ccc startar inte efter det.. tur man hade återställnings punkt.