Windows 10 Insider Preview (build 10586)

Permalänk
Medlem

Ni som har installerat det på VMware workstation, fungerar det dugligt? Håller nämligen på att fixa det på min vm

Visa signatur

Om du svarar mig så citera gärna så jag hittar tillbaka, tack!
🌛
R5 3600 / DH-14 / ASUS PRIME B450 PLUS / Corsair Vengence 2x8 @ 3200 MHz / RTX 2060 6GB / Corsair TX650 650W / Crucial MX500 250GB / WD Blue 1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

MS account gäller endast preview, varför vet jag inte, men i RTM kan man skapa lokalt konto

Alright!
Då ser det ju ändå helt okej ut, kanske blir det uppgradering till win10 när den skarpa versionen släpps sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuPe96:

Ni som har installerat det på VMware workstation, fungerar det dugligt? Håller nämligen på att fixa det på min vm

Jag kör det i Hyper-V och det fungerar utmärkt här iallafall!

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Nu äntligen har jag fått min dator att boota från usb-minnet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobbbin:

Jag kör det i Hyper-V och det fungerar utmärkt här iallafall!

kör du gen1 eller gen2 på den virtuella? försöker precis installera som en gen2 men installationen krashar

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

kör du gen1 eller gen2 på den virtuella? försöker precis installera som en gen2 men installationen krashar

Jag körde gen2 och hade inga problem med installationen. Vart kraschar den?

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Vad ska serienumret va till? Jag behövde inte skriva in nåt. Har installerat Windows klart i alla fall

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Drog in x86 på VMware fungerar fint.
Synd att det inte går att få på svenska dock.
Funderar på om man ska slå in x64 som daglig användnings os, men känns segt om man skulle stöta på kompabilitets problem.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobbbin:

Jag körde gen2 och hade inga problem med installationen. Vart kraschar den?

efter första omstarten så kraschar den om och om igen, kommer inte vidare i installationen, testar som gen1. (jag försöker dra in enterprise versionen)

Edit: fungerar som gen1, ska testa gen2 igen
Edit 2: nu fungerar gen2, bugga väl första gången

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

64-bit flyter inte på så bra i VirtualBox. Vet inte om 32-bit är bättre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Lyckas ni få fram Charms-menyn? Eller är den endast enablad i "touch-läget"?

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobbbin:

Lyckas ni få fram Charms-menyn? Eller är den endast enablad i "touch-läget"?

Nope, får inte fram den heller.

Permalänk

Funkar det att installera grafikdrivarna från AMD/Nvidia för Win 7/8 i 10? Eller måste man invänta att dom släpper specifikt för 10?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DeliMastah:

Funkar det att installera grafikdrivarna från AMD/Nvidia för Win 7/8 i 10? Eller måste man invänta att dom släpper specifikt för 10?

Jag fick 340.52 automatiskt genom Windows Update och det fungerar utmärkt hittills.

Kan för övrigt tycka att operativsystemet är väldigt "snabbt" men å andra sidan så har jag aldrig provat Windows 8 med en vanlig HDD så det är väl likadant där

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Kunde dom inte lagt ut torrentlänkar istället. Vad händer om det bryts mitt i nedladdningen?

Då börjar man om, om inte ens nedladdningsverktyg kan återuppta nedladdningen från där den slutade. Är ju inte direkt en stor fil, så...

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag fick 340.52 automatiskt genom Windows Update och det fungerar utmärkt hittills.

det får bli helgnöjet, ominstallera spelburken
ni som dragit in den vanliga preview, finns hyper-v eller är det endast en feature i enterprise?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Skrivet av gurraaaa:

"...Den första tanken som slår mig är att jag är väldigt skeptisk mot sync funktionen och att man måste ha ett microsoft account för att kunna slutföra installationen...

Jag installerade enbart med lokalt konto, klicka för att skapa konto, sen längst ner på nästa sida - lokalt konto.

Permalänk

Brände ut iso'n på en dvd och installera på en burk med i7 4930k och gtx690, in med lite drivisar, gick lika smidigt som med win 8, roligt att det redan fanns en viktig uppdatering på windows update måste säga att det ser riktigt bra ut än så länge, så här borde win 8 vart från början.

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeliMastah:

Funkar det att installera grafikdrivarna från AMD/Nvidia för Win 7/8 i 10? Eller måste man invänta att dom släpper specifikt för 10?

Mitt grafikkort var redan installerad när jag var klar med installationen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbomaniac:

Brände ut iso'n på en dvd

old school vad var det för drivrutiner? tänkte om du tog dem från tillverkare (t.ex. asus) eller via win update

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobbbin:

Lyckas ni få fram Charms-menyn? Eller är den endast enablad i "touch-läget"?

Skrivet av Aason:

Nope, får inte fram den heller.

Tyck Windowstangent + C så får ni fram Charms-menyn

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av issue:

det får bli helgnöjet, ominstallera spelburken
ni som dragit in den vanliga preview, finns hyper-v eller är det endast en feature i enterprise?

Jag tror jag har den vanliga Preview och det finns hos mig.

Permalänk
Entusiast

Får man fråga vad som är nackdelen med denna preview förutom eventuella buggar?
För alla får ju ladda ner den gratis om man så vill och ha den tills Windows 10 släpps om cirka ett år med uppdateringar etc och så som det ser ut hittills så är ju operativsystemet inte bara buggfritt för vanligt användande utan jag har även precis spelat en Hearthstone-runda utan problem i 120FPS (Kanske inte det mest krävande men ändå).

Jag menar att sitter man bara med en Windows XP-licens så borde det ju vara bättre ur alla synpunkter att köra den här Previewen om man vill köra Windowsprogram

Nu skall jag testa spelstabiliteten på riktigt med lite BF4 tror jag! Återkommer med prestanda och eventuella problem.

Dold text
Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurraaaa:

Snart färdig med installationen, har hoppat win8 och win8.1 helt så det mesta är helt nytt för mig men tänkte att "Windows 10" kunde få en chans. Den första tanken som slår mig är att jag är väldigt skeptisk mot sync funktionen och att man måste ha ett microsoft account för att kunna slutföra installationen...

Måste du inte. Jag installerade precis med ett lokalt konto.

Permalänk
Medlem

installerade på en tom hårddisk. GeForce Experiance hitta ingen Driver, fick hämta manuellt. Det känns väldigt likt windows 8.1 i övrigt......

Permalänk
Medlem

En fråga, hur ser menyn ut som kommer fram när man klickar på wifi ikonen vid klockan, nån som kan bjuda på en dump?

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GuPe96:

Ni som har installerat det på VMware workstation, fungerar det dugligt? Håller nämligen på att fixa det på min vm

Jag kör workstation 10.0.3 och efter fem minuter kracshade maskinen så pass allvarligt att jag inte kunde starta den igen. Jag har nu installerat om och kört tio minuter utan några problem. Vet inte vad som hände.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marwelln:

Bara jag som tycker det är lite komiskt att dom fortfarande kör med Vista/7-utseendet på "fönstret" vid installationen?

Det är en teknisk förhandstitt, inte en fullfjädrad GM.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av issue:

old school vad var det för drivrutiner? tänkte om du tog dem från tillverkare (t.ex. asus) eller via win update

Först från medföljande skiva från asus till moderkortet P9X79, där installerade jag för chipset och intel management engine, sen från skiva till ett wlan kort (asus pce-ac68), sen till grafikkortet nvidia 344.11 från usbminne som jag redan tankat till windows 8.1.

Var otålig på att installera så det fick bli att bränna ut snabbt som ögat på skiva därför valde jag att köra från dvd, enklast så

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

ok, häftigt att dom drivrutinerna fungerade, brukar ju bli strul med versionsnummer annars

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!