Problem med överklockning

Permalänk
Medlem

Problem med överklockning

Hej!
Jag och en polare byggde ihop min dator some jag använder för spel och annat.
Datorns hårdvara är
Moderkort MSI Z97 Gaming 7
Grafikkort MSI GTX 780Ti
Processor intel core i5 4670k
Ramminne 8gb
Närgregat Crossair CX 750M

Som rubriken säger att jag har problem med överklockning, med moderkortet följde med många appar, och en av dem heter MSI Gaming App där man kan överklocka GPU i 3 olika steg. Överklockning är fabrik inställd så man slipper överklocka fel om man är nybörjare som mig. Så deg finns 3 steg överklockning som sagt: 1. Silent mode 2. Gaming Mode 3. OC mode.
På dem första 2 överklockning stegen fungerar datorn utmärkt. Men ibland om jag väljer OC Mode då stängs datorn plötsligt. Då säger den overclock has failed. Det händer inte mycket, kanske en gång om dagen.
Så om ni har lösning eller tips på problemet kommentera gärna!
Tack för mig

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk inte lägger det lilla extra på ett bättre nätagg när du ändå har köpt ett dyrt modekort/grafikkort... Jag tror det är för att ditt grafikkort för antagligen för lite volt därför "stänger datorn av sig" man ska alltid klocka själv och känna efter vad grafikkortet vill ha för volt för att få en stabil överklockning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av piccaboo:

Förstår inte varför folk inte lägger det lilla extra på ett bättre nätagg när du ändå har köpt ett dyrt modekort/grafikkort... Jag tror det är för att ditt grafikkort för antagligen för lite volt därför "stänger datorn av sig" man ska alltid klocka själv och känna efter vad grafikkortet vill ha för volt för att få en stabil överklockning.

Jag hade frågat runt mycket om närgregat och alla sa att 750wolt ska räcka gött och väl. Jag har inte snålat med den dator. Så det var onödigt av dig att säga så.