SweClockers i samarbete med datorbutiken.com presenterar överklockad komplett PC med garanti!

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag hade tänkt att köpa denna dator..
MEn innan jag köper så tänkte jag ställa några frågor som jag hoppas att någon MOD eller någon annan kunnig ska svara på.

1. Cpu'n som är överklockad, Fungerar den lika stabilt som en "Vanlig" cpu, alltså lika stablit, inge strul, problem osv...?

2. Alla delar/komponenter i datorn.. Fungerar dem bra ihop?

3. Är det nått i Datorn som man skulle kunna klaga på?
(förutom att man inte har klockat den själv)..
Tex att Minnet inte är det bästa, att TwinMOS inte leverear så stabila minnen osv..

TACKSAM FÖR SVAR...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamer-
Hej.

Jag hade tänkt att köpa denna dator..
MEn innan jag köper så tänkte jag ställa några frågor som jag hoppas att någon MOD eller någon annan kunnig ska svara på.

1. Cpu'n som är överklockad, Fungerar den lika stabilt som en "Vanlig" cpu, alltså lika stablit, inge strul, problem osv...?

2. Alla delar/komponenter i datorn.. Fungerar dem bra ihop?

3. Är det nått i Datorn som man skulle kunna klaga på?
(förutom att man inte har klockat den själv)..
Tex att Minnet inte är det bästa, att TwinMOS inte leverear så stabila minnen osv..

TACKSAM FÖR SVAR...

Jag kan svara på den frågan och säga att alla komponenterna är av första klass.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prescott
Varför köpa en dyr AMD när man kan köpa en Intel Pentium 4 som är både billigare och snabbare? Pris på delar: Miditower 300W, 520kr, Moderkort 760kr, P4 2,4Ghz med fläkt 1840kr, Hårddisk Maxtor 120Gb 8Mb 1466kr, 512Mb DDR 400Mhz 790kr, ATI 9500 128Mb 1848kr, Diskettenhet 72kr, 48X brännare 530kr, tangentbord och mus 110kr, Summa 7936kr inkl moms.
En P4 2,4Ghz klockas i ca 2,9-3,1Ghz med originalfläkten.
Den är snabbare och ca 2000kr billigare än AMD, valet är enkelt säger jag bara.

SKITSNACK

Ett P4 moderkort för 760 spänn måste vara skit. Och som andra sagt så går det klocka 2100+ processorn ännu mer och då har den sketna 2.4 GHz P4an inte ens skuggan av en chans.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Vad mycket tjafs asså det blev måste jag säga.

Om mitt alternativ skulle stå imellan dessa.
Amd 2800+
P4 2800mhz

och allt övrigt var samma, o lika snabbpresterande moderkort. Så skulle jag välja P4 faktiskt av många olika orsaker.
1. Dom är mindre.
2. Dom klockas högre o mycket lättare.
3. Behöver ej låsa upp dom o pilla runt.

Annars som sagt är jag en stolt amd ägare,
sen ni måste komma ihåg att P4 modellerna är dyrare än amd i stort sett men P4 är boxade o det är inte vanligt man ser hos xp prollarna..

1. Det är inte bara en fördel. Mindre yta att få bort värmen från.
2. De klockas kanske högre i MHz, men AMD klockas enklare enligt mig och varje MHz du får upp en AMD i motsvarar nästan 2 för en P4.
3. Du behöver inte låsa upp en T-bred eller Barton CPU de ÄR redan upplåsta.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamer-
Hej.

Jag hade tänkt att köpa denna dator..
MEn innan jag köper så tänkte jag ställa några frågor som jag hoppas att någon MOD eller någon annan kunnig ska svara på.

1. Cpu'n som är överklockad, Fungerar den lika stabilt som en "Vanlig" cpu, alltså lika stablit, inge strul, problem osv...?

2. Alla delar/komponenter i datorn.. Fungerar dem bra ihop?

3. Är det nått i Datorn som man skulle kunna klaga på?
(förutom att man inte har klockat den själv)..
Tex att Minnet inte är det bästa, att TwinMOS inte leverear så stabila minnen osv..

TACKSAM FÖR SVAR...

Twinmos med winbond är det bästa minnet du kan få tag på för tillfället.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Ok.. tack
men du säger inte så bara för att du har ett sånt själv?

VORE TACKSAM OM Ni KUNDE SVRA PÅ MINA ANDRA FRÅGOR..

Permalänk

GuruX: Förklara ditt resonemang. Jag är lite nyfiken på hur du tänker.

Visa signatur

Spel (2010): | Asus P5Q | Q9450 @ 3,6Ghz | OCZ DDR2 2x2048MB | 2xSapphire 6950 2GB CF | Corsair HX620W | Intel X25-G2 + VelociRaptor 150 | Fractal R3 | Dell 3007WFP-HC | Vista 64

WHS (2010): | Asus A8N32-SLI | Opteron 170 @ 1,4 Ghz - 1.1v | 2x512 OCZ Platinum Rev2 | no gfx | Tagan 480W | Raptor 74 + 2x2TB WD RE4-GP + 3x1TB Samsung F1 | Sonata 2 | WHS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu

Jag kan svara på den frågan och säga att alla komponenterna är av första klass.

Det skulle jag inte påstå

men jag säger inte vilka komponenter suger skit för att inte göra dom blåsta upprörda....

Dock så har dom komponenterna inte mycket med prestandan att göra som tur är.

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

Går det att byta delar av paketet?

Hej

Jag skulle gärna vilja köpa paketet men såg att moderkortet inte har något integrerat LAN eller firewire.

Går det att byta delar av paketet?

Vill handla idag!

Tack för hjälpen!

Eric

Nu såg jag vad killen skrev ovanför mitt mess...vilka delar är inte bra? Jag trodde detta var ett bra köp?

Permalänk
Medlem

klart det har lan och fw

Permalänk
Medlem

sorry såg fel...

Men för att återgå till vad killen Silent Assassin skrev ovan?

vad för delar kan han mena?

jag blev lite osäker på köp när han skrev det där...

Permalänk
Medlem

ericdvd....

han snackar bara...vad skulle det va för fel på de delarna.....

jag har iallafall beställt.....

Visa signatur

msi k9n sli-x1900xt-dual core 4600+-2048 ddr2

Permalänk
Medlem

Ok.. nice

Ska nog också beställa snart.. <:

Nja asså det är nog inge fel på delarna men det finns bättre ..

Permalänk
Medlem

har en fråga om bygget....

vad kommer multipiern vara inställd på,å vad körs fsbn i?

sen har jag hört att 2100+ är svåra att låsa upp,den här är väl upplåst?

Visa signatur

msi k9n sli-x1900xt-dual core 4600+-2048 ddr2

Permalänk

Det är inte mega fel på komponenterna.... dock några märken jag skulle inte välja.

Precis som gamer- skriver...

Men hade jag 9999Kr i näven skulle jag inte tveka en sec på att beställa.

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

en sak bara, varför är floppyn VIT? =P...... Efterosm lådan är svart borde ni väll leverera med svart floppy? Eller är den kanske svart? När man klicka på 1,44 " floppy så kommer man till en sida där det står att den är vit...

bara en detalj men ändå..

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Medlem

Om någon har sweclockers datorn (i standard utförande) skulle jag bli väldigt tacksam om denna individ körde detta och sen skrev tillbaka om vad han/hon fick för benchmarks.

http://www.maxon.net/jumps/cinebench.html

Permalänk
Medlem

Ifall det är någon som har köpt datorn så plx msg me

Permalänk
Medlem

jag har beställt den...hoppas man får den i veckan...gjorde en leverans ansökan i torsdags,å då fanns alla delar utom grafikkortet....

Visa signatur

msi k9n sli-x1900xt-dual core 4600+-2048 ddr2

Permalänk
Avstängd

fan har väntat på datorn i 2 veckor o inget spår

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Medlem

Jag beställde den 17 mars. Enligt db.com skulle de sista delarna (minnet och grafikkortet) komma den 20 mars. Men nu står dessa två delarna endast med informationen "på väg". Känns lite tråkigt att man inte ens kan gissa när datorn kommer med andra ord. Man vet ju inte ens om , om man får minne och graffe när de kommer i första leveransen eller om de "tar slut" för att andra redan beställt före mig. Skulle beställt snabbare
Första person som får datorn får skriva ett inlägg med datumet då han/hon beställde, så kan man kanske börja gissa sig fram till lev datum

Hardie

Permalänk
Avstängd

Jag skickade ett brev till db.com och frågade när dom skulle börja skicka ut datorerna och dom sa att dom redan hade börjat men graffikkortet tog slut så man får vänta lite till. grafikkortet hade kommit den 20 mars men d tog slut lika snabbt som den kom...

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Medlem

Det är precis det jag är rädd för. Eftersom jag beställde först den 17´e så lär ju många hunnit före mig :/. Hur många leveranser av 9700 måste db.com ta emot innan leverans blir aktuellt för alla oss som beställt denna burken?
Utöver alla 9700 som ska in i swec/db burken så tar ju db emot massor av beställningar på detta grafikkortet från folk som bara vill ha ett grafikkort. Jag undrar lite om det kommer att bli möjligt att få sin dator typ innan sommaren.... Hoppas Sapphire skickar en lastbil med grafikkort till db
(enligt db.com ska det ta mindre än 2 veckor till, så det är bara att hålla tummarna antar jag..)
Hardie

Permalänk
Medlem

Hmm ja tänkte beställa den idag..
Men hur lång tid komma de ta typ för mej då ? eftersom att de e nog
rätt många som har bestäällt den innan mig.
!.

Visa signatur

[][][][]

Permalänk
Medlem

är det bara en fläkt i????

bör man köpa nån extra fläkt att rikta mot hårddiskarna,eller nått???

grafikkortet kommer in den 22/4,,sen ska datorn byggas å skickas,minst en månad...funderar på att avbeställa den...

tycker att de ska lägga i nått mer nu...

Visa signatur

msi k9n sli-x1900xt-dual core 4600+-2048 ddr2

Permalänk
Medlem

Vadå minst en månad. Tar inte så lång tid.

Om db är smarta har de en massa datorer de bara ska slänga in ett graffekort i o sen skeppa.

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Avstängd

men vafan grafikkortet kommer 22/4 tar juh skitlång tid juh!!!

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Medlem

hehe.. tror inte riktigt på att Gafikkortet kommer den 22/4..
sen så tar det kanske 1-3 dagar att bygga ihop datorn..
Att skicka en dator tar MAX en vecka

Permalänk
Avstängd

jo men d står på db.com att graffen kommer 22/4.. fan va kämpigt o vänta så länge om d e så men d låter inte vettigt iaf :S aja får hoppas på d bästa...funderar o avbeställa burken nu o fixar en annan o clockar själv men aja får se va som händer.

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Medlem

Det skulle inte jag göra. Rätt onödigt nu när du bestäällt den liksom.
Du komma juh minst få den om 1veck typ. skulle jag tro. Men ja beställde min igår. så ja vill gärna ha den innan påsklovet!!!!!!

Visa signatur

[][][][]