Välja fiberleverantör, när man vill ha tv via fiber

Permalänk
Skrivet av Neo1:

Hej, intressant info.
Du vet inte om det går att köra både data och tv från port 1 på medieomvandlaren?
Anledningen till frågan är att jag bara har en internetsladd som går upp till övervåningen som går till en router till.
Jag vill helst inte offra det trådade internet till övervåningen pga av att tv:n ska sno den sladden. Och har redan internet kablar då dragna till båda tv apparaterna med htcp mm. Har tänkt nätverk via eluttaget, men helst inte.

Hej!

Precis som Frewik skriver är det inget problem om du kör Telias Smart. Då får du all funktionalitet i samma nätverk och slipper separera det som jag gjort. Bara att sätta en switch på ovanvåningen. Då fungerar dessutom Telias smartphone-appar för att spela in och byta kanal också lite bättre. Spela in funkar nu, men ganska sporadiskt.

Telia skickar ut sin Smart till dig gratis om du köper abonnemang via dem. Jag ville inte ha någon men fick besked om att den kunde vara bra att ha i hyllan om något skulle hända med min egen router. För säkerhets skull fick jag 2 st... Tur man har stor hylla!