Permalänk
Medlem

Mikrofon slutat fungera

Hej!

Var på LAN förra veckan och satt och spelade utan problem. Micken fungerade felfritt och allt var frid och fröjd. Därefter stack jag utomlands för att därefter komma hem igår. Satte mig och lirade igen och märkte att jag ännu inte kopplat i mitt headset. Jag kopplade i headsetet och skulle spela, men helt plötsligt märkte jag att inte micken fungerade. Närmsta ljud jag kommer är när jag har 30dcb+ på och blåser i micken. Då brusar det för de andra.. DOCK ska sägas att jag har fått igång micken två gånger under dessa två dagar, dock i korta perioder. Mikrofonen har slutat fungera direkt efter jag avslutat skypesamtalen.

Har någon några tips på vad det kan vara? Satte i en annan mick från ett par hörlurar till min telefon, men inte den micken fungerade heller, konstigt nog...

Permalänk
Avstängd

Antingen kan det va kabeln som gått av till viss del och glappar, vanligt på headset där man drar upp och ner micken eller snurrar runt ja fan man nu gör när man tar bort den från munnen för att äta eller att det ligger och rullar runt i väskan på G hem från lanet. Och att micken från mobilens hörlurar inte fungerar kan va att den inte är kompatibel med datorn eller har det fungerat förr?

Om ingen mick fungerar ligger det troligen i ljudkortet på datorn.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Har nu köpt ny mick, men problem kvartstår. Inne i Counter Strike fungerar ljudet utan problem.. Men i skype låter det som en jävla robot och i TS så hör man inte mig alls. Måste vara några inställningar det är fel på? Någon som känner igen problemet? När jag använder mig utav sound recorder är ljudet jättebra..