Permalänk
Medlem

ASUS USB N53

Hej undrar om någon har denna (http://www.inet.se/produkt/5404455/asus-usb-n53-dual-band-n60...) och kan ge lite omdömen.. Vad jag har läst om den på internet så har alla varit positiva men undrar hur den fungerar när man spelar till exempel spel som, LoL, Bf4, Cod, Cs, tf2 där pingen har rätt så stor faktor.
Tappar ni signalen eller är den stabil hela tiden?
Känner ni av några "spikes"

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hej, jag har ett par stycken sådana i drift. Dels på en dator hemma till barnen där det spelas minecraft och robocraft men sedan på lite bekantas arbetsstationer. Min erfarenhet är att den duger till "vanlig surf" samt spel där latenser och liknande inte är extremt viktigt. Ska du spela BF4, CoD, CS etc så ska du absolut inte köra med den stickan utan du ska exempelvis titta på PCE-AC68 om du inte kan köra med kabel.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Tack för svar, jag köpte den och kopplade in den direkt, enkel och smidig installation och var väldigt förvånad hur bra den fungerande, lirade från 18-22 och fick endast "ping-spike" 1 gång och det var när jag körde cod. 5/5 från min sida

Permalänk
Medlem

Bra att du är nöjd
Det går ju över USB så man kanske även ska se till att den USB-kanalen inte används till en massa andra grejer.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T