hur länge tog det innan ni fick er oneplus one?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

För mig tog det 2 arbetsdagar, vilket ligger inom ramen 1-3 dagar som det skriver på hemsidan. Tror vi europeer har det bättre än amerikanerna gällande leveranstid pga av lagren i england och tyskland!

aa okej man kanske ska lägga på en 2 dagar pga av black friday kaoset då kanske?

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

aa okej man kanske ska lägga på en 2 dagar pga av black friday kaoset då kanske?

Beror nog på när du beställde, min beställning verkar inte lida något av black friday kaoset då den skickades efter 2 dagar (beställde fredags 5/12). Nu är det ju DHL som kan vara supersnabba eller sega. Men det verkar som jag får expressfrakt även om jag bara betalade för standardfrakten då det enligt mitt kollinummer står expressfrakt när jag kollar DHLs hemsida.

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

Beror nog på när du beställde, min beställning verkar inte lida något av black friday kaoset då den skickades efter 2 dagar (beställde fredags 5/12). Nu är det ju DHL som kan vara supersnabba eller sega. Men det verkar som jag får expressfrakt även om jag bara betalade för standardfrakten då det enligt mitt kollinummer står expressfrakt när jag kollar DHLs hemsida.

jag beställde den 28:e vid kl 8 på kvällen

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

jag beställde den 28:e vid kl 8 på kvällen

Hmm, ja det kan kanske ta lite extra tid. De har nog många beställningar att klara av, men man tycker att de iaf borde klara av beställningarna från EU om nu de som beställer efter black friday får sina telefoner före. Udda. Men de lovade iaf att leverera innan jul. Sen finns det ju vissa som haft pending/processing ända tills mobilen kommit hem och då ändrats till complete.

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem

2 dagar tog det med standardfrakt. Fick min i September.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

Hmm, ja det kan kanske ta lite extra tid. De har nog många beställningar att klara av, men man tycker att de iaf borde klara av beställningarna från EU om nu de som beställer efter black friday får sina telefoner före. Udda. Men de lovade iaf att leverera innan jul. Sen finns det ju vissa som haft pending/processing ända tills mobilen kommit hem och då ändrats till complete.

jo innan jul lär jag väll få den, räknar med att det bör bli någongång nästa vecka om inte dhl sabbar något.
konstig nog fick jag tracking numret direkt när den blev processing och på dhl's hemsida så står det att den fortfarande är i london-heatrhow

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem

Beställde den 30:e, fortfarande inte fått någon info såhär 9 dagar senare.

"Pending Shipment" for life!
But Im not bitter...

Permalänk
Medlem

gick från pending shipment till processing idag... hoppas få den denna vecka

Permalänk
Skrivet av MeexXxiN:

gick från pending shipment till processing idag... hoppas få den denna vecka

När beställde du? Jag beställde i fredags och har fortfarandes pending shipment. Sitter utan telefon så börjar bli otålig när man läser om alla som fick sin på 2-3 dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manaflask:

När beställde du? Jag beställde i fredags och har fortfarandes pending shipment. Sitter utan telefon så börjar bli otålig när man läser om alla som fick sin på 2-3 dagar

beställde den 28 november (bf) med invite. idag blev statusen completed och när jag kollar på trackingen så kom den till dhls ställe i vasa, cirka 100 km från mig, så får den antagligen ikväll eller morgon

Permalänk
Skrivet av MeexXxiN:

beställde den 28 november (bf) med invite. idag blev statusen completed och när jag kollar på trackingen så kom den till dhls ställe i vasa, cirka 100 km från mig, så får den antagligen ikväll eller morgon

ah fan var det med express? Verkar som dom ligger redigt efter nu när det har varit black friday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manaflask:

ah fan var det med express? Verkar som dom ligger redigt efter nu när det har varit black friday.

Beställde med standardfrakt 5/12, fick kollinr efter 2 arbetsdagar, ligger i danmark efter 3 dagar. Verkar som varannan telefon som beställs blir försenad medans andra hälften kommer i tid.

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manaflask:

ah fan var det med express? Verkar som dom ligger redigt efter nu när det har varit black friday.

yep... och nu har dom julspecial,köp utan invite... dom borde kanske leverera bf beställningarna före :/

Skrivet av MDrad:

Beställde med standardfrakt 5/12, fick kollinr efter 2 arbetsdagar, ligger i danmark efter 3 dagar. Verkar som varannan telefon som beställs blir försenad medans andra hälften kommer i tid.

verkar så... skulle jag ha beställt någon dag senare skulle jag säkert ha fått hem den tidigare

Permalänk
Skrivet av MDrad:

Beställde med standardfrakt 5/12, fick kollinr efter 2 arbetsdagar, ligger i danmark efter 3 dagar. Verkar som varannan telefon som beställs blir försenad medans andra hälften kommer i tid.

Drygt. Gjorde en ticket och frågade om dom har leveransproblem och om dom vet när telefon faktiskt kommer att skickas. Tror inte jag kommer få ett vettigt svar i tid men det skadar inte att fråga.

Permalänk
Medlem

Jag saknar ett skal som jag beställde under black friday också. Den gick från pending till complete idag. Inget aktivitet på kolli ID't som finns på oneplus.net la en ticket och undrade vad som händer. Någon som varit med om att ordern står som complete men att kolli id inte fungerar och ordern inte är levererad.

Min beställning av telefonen gick först till complete när jag signerade för telefonen när DHL lämnade.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waloth:

Jag saknar ett skal som jag beställde under black friday också. Den gick från pending till complete idag. Inget aktivitet på kolli ID't som finns på oneplus.net la en ticket och undrade vad som händer. Någon som varit med om att ordern står som complete men att kolli id inte fungerar och ordern inte är levererad.

Min beställning av telefonen gick först till complete när jag signerade för telefonen när DHL lämnade.

den blev complete for mig igår också, dock ingen telefon ännu, men den borde komma idag

Permalänk
Medlem

Idag kom min telefon, beställt fredagen 5/12 fick complete på måndagen samt kollinr. Tog 3 dagar att gå från england till sverige med standardfrakt.

Här kan ni följa rutten om ni vill:

torsdag, December 11, 2014 Serviceområde Tid Kolli
14 Försök till leverans - mottagare var inte hemma VAESTERAAS - SWEDEN 12:59
13 Hanterad av underleverantör VAESTERAAS - SWEDEN 11:04
12 Lämnat DHLs station i VAESTERAAS - SWEDEN VAESTERAAS - SWEDEN 08:55
11 Hanterad i VAESTERAAS - SWEDEN VAESTERAAS - SWEDEN 07:04
10 Anlänt till DHLs sortering i VAESTERAAS - SWEDEN VAESTERAAS - SWEDEN 06:44

onsdag, December 10, 2014 Serviceområde Tid Kolli
9 Lämnat DHLs station i COPENHAGEN - DENMARK COPENHAGEN - DENMARK 18:07
8 Hanterad i COPENHAGEN - DENMARK COPENHAGEN - DENMARK 13:14
7 Anlänt till DHLs sortering i COPENHAGEN - DENMARK COPENHAGEN - DENMARK 11:58

tisdag, December 09, 2014 Serviceområde Tid Kolli
6 Lämnat DHLs station i GATWICK - UK GATWICK - UK 07:46
5 Hanterad i GATWICK - UK GATWICK - UK 04:52
4 Anlänt till DHLs sortering i GATWICK - UK GATWICK - UK 00:32

måndag, December 08, 2014 Serviceområde Tid Kolli
3 Lämnat DHLs station i LONDON-HEATHROW - UK LONDON-HEATHROW - UK 23:01
2 Hanterad i LONDON-HEATHROW - UK LONDON-HEATHROW - UK 22:05

fredag, December 05, 2014 Serviceområde Tid Kolli
1 Information om försändelsen mottagen LONDON-HEATHROW - UK 12:23

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem

Har en kompis som beställde i fredags förra veckan. Han har fortfarande inte fått paketet(standard shipping). Det värkar som att leveranstiderna varierar lite. Jag fick min som utlovat efter tre dagar.

Permalänk

Beställde min på BF. Den skickades fredagen efter och var i handen på måndagen
Tog expressleverans

Visa signatur

Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?
Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?

Permalänk
Inaktiv

Min order slog om till processing nu.

Permalänk
Medlem

Fick min igår. Tog 3 dgar att frakta den...... värt varenda krona

Permalänk

Fick DHL sms i fredags sen så fick DHL luren i lördags och jag hämta den idag. Den var större än jag trodde lol.

Permalänk
Medlem

Köpte min den 10:e (julkampanjen, utan invite) och får den levererad av DHL idag.

Permalänk
Inaktiv

Köpte min 29e november under black friday och den är på väg, är i Danmark nu om jag söker på kollinr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Köpte min 29e november under black friday och den är på väg, är i Danmark nu om jag söker på kollinr.

tog extra länge för dig :/

älskar verkligen den, inget negaivt med den ännu och batteriet håller flera dagar

Permalänk
Medlem

Beställde mobilen på kvällen den 14e december och hämtade ut den igår. 64gb med invite.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Tuesday, December 23, 2014 Location Time Piece
6 Departed Facility in GATWICK - UK GATWICK - UK 07:44 1 Piece

Min verkar ha fastnat i GATWICK sedan tidigt igår.. Borde jag oroa mig?
Jag vet att det är juletider och sånt men har läst hos flera andra och den var inte kvar i GATWICK länge alls för dom.
Jag beställde den 17 dec.