Regelbundna nedkopplingar med ASUS router.

Permalänk
Medlem

Regelbundna nedkopplingar med ASUS router.

Tjena, har under senaste tiden haft rejäla problem med uppkopplingen här hemma, sitter på en ADSL uppkoppling som trots allt rullar på rätt okej. Tills för några dagar sedan villsäga då vårat abonnemang av misstag råkade terminernas, jag ringe upp telia och de sa att det förmodligen inte skulle vara några problem att få tillbaka det inom kort eftersom de inte hade hunnit ta bort utrustningen ännu. Mycket riktigt, förra tisdagen var uppkopplingen tillbaka men med stora problem, till en början var det helt oanvändbart men stegvis blev det bättre, det var dåligt ett par timmar, blev helt nedkopplade, kom tillbaka lite bättre tills det att problemen helt var borta.

Men för ett par dagar sedan blev det knas igen, under olika tidpunkter på dagen uppkommer det ett mönster av nedkopplingar där routern inte ens märker att den har WAN inkopplat. Det är regelbundet när det väl startar och har hittills hållit på i allt ifrån 2-6 timmar, för att sedan helt plötsligt försvinna på samma sätt som det uppkom.

Jag har ingen aning om vad det kan vara, även om jag misstänker att det ligger på Telias sida. Har bytt filter, router, testat utan telefon, direkt in i jacket, men till synes inget fungerar. Mellan dessa perioder fungerar även uppkopplingen prima, inga problem alls.

Nuvarande routern är en ASUS DSL-N12U B1.

EDIT*

Ursäkta, glömde bild på loggen.

Permalänk
Medlem

Har du kopplat direkt i jacket så är det inte problem med ASUS routern, utan med all säkerhet ligger problemet hos telia.

Skicka denna post till support@telia.se med din kundinformation.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell