O-ljud i hörlurar (turtle beach p11 usb)

Permalänk

O-ljud i hörlurar (turtle beach p11 usb)

Jo hör i mitt headset lite konstiga 'bakgrunds ljud' och till exempel om jag klickar (win7) nere i hörnet/änden av aktivitets fältet för att 'Visa skrivbordet' då om jag klickar där så ändras ljudet , och då är detta ett usb headset så ska jag koppla in kontakten där bak på datorn i stället?

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Medlem

Ops läste fel. USB då tror jag tyvärr lurarna är kass. Du kan prova en ny kontakt men det bör inte spela någon roll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

är datorn jordad ?

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite då jag har "samma" problem. När jag hör ljud från en ljudkälla låter allt "normalt", så fort två olika program eller saker låter så dämpas ljudet och det låter burkigt hela tiden och i ungefär 3 - 4 sek efter det återgått till en ljudkälla. Vet inte riktigt vad som orsakar problemet. Hörlurarna är ett par Logitech g35.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av eXim:

är datorn jordad ?

[Dator--->eldosa--->Jordat el uttag]

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Skrivet av Arazand:

Ops läste fel. USB då tror jag tyvärr lurarna är kass. Du kan prova en ny kontakt men det bör inte spela någon roll.

Det är inte hörlurarna utan typ någon störning inne i datorn eller kanske usb-headset inte är så bra?

Edit: Det är bara när jag har en video på typ som när jag kollar på twitch

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simontaga:

Det är inte hörlurarna utan typ någon störning inne i datorn eller kanske usb-headset inte är så bra?

Edit: Det är bara när jag har en video på typ som när jag kollar på twitch

Ett usb headset innebär att headsetet själv har ett inbyggt ljudkort för att signalen mellan datorn och headsetet är digital. Det finns ett chip som konverterar digital till analog inbyggt i ditt headset. Det är här störningarna kommer ifrån. Så jag tror att det är headsetet som är besväret. Har du testat med andra hörlurar eller högtalare och hört felet där?

Visa signatur