Problem med Asus RT-AC66U (download master, NAS-behörighet)

Permalänk
Medlem

Problem med Asus RT-AC66U (download master, NAS-behörighet)

Har haft lite problem med nätverksåtkomsten sedan jag blev tvungen att formatera datorn på grund av en korrupt Windowsinstallation. Jag gick från Windows 7 till Ubuntu 14.04 till Windows 8.1.

Följande problem uppenbarar sig:

* I download master finns det 2 nedladdningar, en som är klar och en som är pågående men som ska vara avbruten, ingen av dom vill försvinna. Har testat ta bort, rensa slutförda uppgifter etc. men de består. Har även testat att ta bort från flera datorer.

* Jag försökte ta uninstall respektive disable på download master, men även om den säger att den gör något så gör den inte det utan jag kan fortfarande se download master med alternativen uninstall och disable efteråt. För övrigt uppträdde den precis som om download master var installerat även när jag loggade in på min nyformaterade dator, vilket är orimligt.

* Tidigare har jag kunnat gå in på NAS:en via utforskaren och dona med kataloger, ta bort filer etc. men nu ger den mig inte behörighet även fast jag är inloggad som admin. Jag kan inte ta bort något och jag kan inte skapa några mappar, men jag verkar till exempel kunna streama filmklipp. Jag har testat med tre olika datorer med lika många olika operativsystem, men den vägrar. Kan heller inte ändra behörigheterna via utforskaren, utan det är nån lång teckenkombination som anses vara herren över routern.

Jag har testat både att starta om routern och att lägga in nyare firmware, men det gjorde ingen skillnad.

Är det någon som har vart med om liknande eller har idéer på vad man kan testa?