Permalänk
Medlem

BBB ADSL krångel

Har BBB ADSL genom telejacket men måste ha ett telefonabonemang hos telia för att det skall funka pga av jag bor ute på landet och min telestation inte klarar det utan.

Min uppkoppling har legat nere i två veckor snart. Får en IP adress men ingenting funkar.

Har testat ändra DNS både i routern och i nätverksinställningarna, men funkar inte ändå.

Är det mest troliga att jag blivit drabbat av Telia hacken och det inte finns något jag kan göra? :/

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Skrivet av Selo:

Har BBB ADSL genom telejacket men måste ha ett telefonabonemang hos telia för att det skall funka pga av jag bor ute på landet och min telestation inte klarar det utan.

Min uppkoppling har legat nere i två veckor snart. Får en IP adress men ingenting funkar.

Har testat ändra DNS både i routern och i nätverksinställningarna, men funkar inte ändå.

Är det mest troliga att jag blivit drabbat av Telia hacken och det inte finns något jag kan göra? :/

Har du provat att ringa in och prata med bredbands bolaget? Eftersom BBB är din internet leverantör för adsl så är det deras ansvar att se till att ditt internet ska fungera, Hacker attacken skedde över en kväll och sedan stablisera det sig med visst lagg. Men inte så att du ska bli bortkopplad helt enligt vad jag har förståt nyheterna som.

BBB har som sagt ansvaret för ADSL ansutlningen, oavset vilket operatör du ringer med, ring in och felsök/felanmäl.