Permalänk
Medlem

AMD 8350 crosair H60 temp

Hejsan!

Har en AMD 8350 klockad till 4,5 ghz och en Crosair H60 vattenkylning med pull push (2st Noctua NF-F12)
Allt sitter i ett NZXT H2 Classic chassie. Idle temperaturen ligger runt 30 - 35 grader, När jag lirar BF3 ligger det runt 60 grader. vilket jag tycker är helt okej?

Nu till frågan, För tillfället har jag ett AMD Radeon 7700 ghost. Ska uppgradera detta nu i dagarna till ett Evga GTX 970. Kommer tempen i lådan påverkas av bytet? Blev tvångsförflyttad men min dator till en garderob som inte är allt för stor (det blir varmt där inne).

Hur varmt kan CPU klara? Samt GTX 970?

Permalänk

max temp på 8350 är 70c på cpu:n och 62c på core "SAFE" vill säga enligt amd, några grader över ska nog inte skada.
N970 är väl relativt svalt kort så.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskolle:

Hejsan!

Har en AMD 8350 klockad till 4,5 ghz och en Crosair H60 vattenkylning med pull push (2st Noctua NF-F12)
Allt sitter i ett NZXT H2 Classic chassie. Idle temperaturen ligger runt 30 - 35 grader, När jag lirar BF3 ligger det runt 60 grader. vilket jag tycker är helt okej?

Nu till frågan, För tillfället har jag ett AMD Radeon 7700 ghost. Ska uppgradera detta nu i dagarna till ett Evga GTX 970. Kommer tempen i lådan påverkas av bytet? Blev tvångsförflyttad men min dator till en garderob som inte är allt för stor (det blir varmt där inne).

Hur varmt kan CPU klara? Samt GTX 970?

Processorn kommer stänga av sig ifall den blir för varm. 60 grader i Load är inga problem.
Ditt 970 kommer förmodligen gå svalare, då det inte utvecklar lika mycket värme som de äldre toppkorten.

Annars dra hem HWmonitor för att se temperaturen.

Overall: Du borde inte vara orolig.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |