Hur flytta bilder från IPhone 4S till PC... ?

Permalänk
Medlem

Hur flytta bilder från IPhone 4S till PC... ?

Sitter här och skulle snarast behöva få bilder & filmer flyttade från IPhone 4S till PC med Windows-XP

Jag hittade denna:

https://www.telia.se/privat/support/mobiltelefoner?device=iph...

Varför går det inte att bara som när man flyttar ifrån en vanlig mobil eller digitalkamera att bara rakt av markera
de saker man vill ha och sen bara drar över det till PC'n ?

HJÄLP !

Permalänk
Medlem

Koppla in mobilen med USB-kabel i datorn, tryck på "Lita på datorn" eller vad det nu kommer upp på telefonen, öppna Utforskaren på datorn och bläddra dig fram till bilderna varpå du kör Copy/Paste.

Permalänk
Medlem

Bara att koppla in och kopiera över sina bilder. Har gjort det 1000 gånger från min 4s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakire:

1. Koppla in mobilen med USB-kabel i datorn.
2. Tryck på "Lita på datorn" när det kommer upp på telefonen.
3. Öppna Utforskaren på datorn och bläddra dig fram till bilderna varpå du kör Copy/Paste.

1. OK
2. Har tryckt på det flera gånger men inget händer.
3. Det där är ju typ samma som "Den här datorn" och där synns telefonen som en separat enhet, men inget händer.

Permalänk
Medlem

Nedanstående bild dyker upp då jag kopplar telefonen till datorn.

Varför står det i bilden att KAMERA är ansluten ?
Borde det inte stå TELEFON är ansluten ?

Jag tycker mig sakna Windows-XP's eget visningsprogram för bilder osv.
Varför synns inte det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2stroke:

Nedanstående bild dyker upp då jag kopplar telefonen till datorn.

http://www.ladda-upp.se/tumnagel/ofswrcsxoqyk/

Varför står det i bilden att KAMERA är ansluten ?
Borde det inte stå TELEFON är ansluten ?

Jag tycker mig sakna Windows-XP's eget visningsprogram för bilder osv.
Varför synns inte det ?

Men om du går in i den här datorn, så ser du väl din 4S där, om du klickar på den så om jag minns rätt dyker det upp en mapp som heter DCIM. Sen bör du se dina bilder.

Så gjorde jag när jag flyttade bilder när jag hade min iphone, det är rätt länge sen, men minns det väl.

Ctrl+A sen flytta till valfri plats.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]