Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Orange färg på min Z3 skärm.

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

Ja att alltid hålla den i handen vore ju lite tradigt...

Borde inte vara något problem att få fixat på garantin utan att behöva blanda in hemförsäkring.

Han fick den på garantin! Även en som hade en LG med samma problem. Borde även jag få.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Excalibur:

Han fick den på garantin! Även en som hade en LG med samma problem. Borde även jag få.

Att tråden var lite gammal märkte man inte...

Bra att det slutade lyckligt, och hoppas på samma för dig!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Än så länge har jag inte fått sådan färg på skärmen igen.

Får se om det håller sig borta

Permalänk
Medlem

Update:

Nu har färgen kommit tillbaka på skärmen som det var sist i början.

Dom lagade den Månad 2 och det har blivit samma fel nu igen

Så kommer få skicka in den igen.

Ingen mer än jag som varit med om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Update:

Nu har färgen kommit tillbaka på skärmen som det var sist i början.

Dom lagade den Månad 2 och det har blivit samma fel nu igen

Så kommer få skicka in den igen.

Ingen mer än jag som varit med om detta?

Min första Z3 lämnades in på service 2 ggr för detta. Tredje gången fick jag en helt ny istället. Nu har det gått 1 mån och fläckarna har kommit även på den nya.

Använder du din gps mycket? Eller har skärmen igång i flera timmar i sträck?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- - - HP Pavilion dv6899eo - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChalleQ:

Min första Z3 lämnades in på service 2 ggr för detta. Tredje gången fick jag en helt ny istället. Nu har det gått 1 mån och fläckarna har kommit även på den nya.

Använder du din gps mycket? Eller har skärmen igång i flera timmar i sträck?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej Använder ej GPS alls faktiskt. Ringer mest från den bara och så så har inte skärmen på längre stunder

Sa verkstaden vad det beror på och varför det blir så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Nej Använder ej GPS alls faktiskt. Ringer mest från den bara och så så har inte skärmen på längre stunder

Sa verkstaden vad det beror på och varför det blir så?

Nope inte en fråga. Telia är grymma vid reklamationer måste jag säga. Har tagit max en vecka från inlämning tills den varit tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- - - HP Pavilion dv6899eo - - -

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma problem på min. Dock hade baksidan även spruckit och skärmen börjat lossna från chassit. Fick prisförslag (phone house) på 2500kr för ny skärm och baksida eftersom att baksidan var krossad och då gällde inga garantier. Lämnade den till Sony care (mobylife) som gav mig ett prisförslag på 1500kr, kändes mer rimligt. Tycker dock det är tråkigt att jag ska stå för något som egentligen ska gå på garantin bara för att min baksida spruckit. Baksidan sprack av sig självt så den ska egentligen också gå på garantin men det är ju omöjligt att bevisa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChalleQ:

Nope inte en fråga. Telia är grymma vid reklamationer måste jag säga. Har tagit max en vecka från inlämning tills den varit tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gick via Sony direkt sist. Dom tog i mot den 2015-02-24 och jag kunde hämta ut den igen 2015-02-26

Gick inte via Phonehouse då dom sa det var en klämskada och det aldrig skulle gå på garantin. Men der gick på garantin

Så på phonehouse får man ingen hjälp

Så blir att skapa ett ärende på Sonys hemsida igen och skicka in mobilen på nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xervz:

Hade exakt samma problem på min. Dock hade baksidan även spruckit och skärmen börjat lossna från chassit. Fick prisförslag (phone house) på 2500kr för ny skärm och baksida eftersom att baksidan var krossad och då gällde inga garantier. Lämnade den till Sony care (mobylife) som gav mig ett prisförslag på 1500kr, kändes mer rimligt. Tycker dock det är tråkigt att jag ska stå för något som egentligen ska gå på garantin bara för att min baksida spruckit. Baksidan sprack av sig självt så den ska egentligen också gå på garantin men det är ju omöjligt att bevisa.

Varför 2 olika priser? Phonehouse t.e.x lämnar väl till samma verkstad som man skickar in den till om man går direkt via Sony?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Varför 2 olika priser? Phonehouse t.e.x lämnar väl till samma verkstad som man skickar in den till om man går direkt via Sony?

Tydligen inte, phonehouse skickade till någon verkstad vid namn Mcare, medan sony skickade till mobylife

Permalänk
Medlem
Skrivet av xervz:

Tydligen inte, phonehouse skickade till någon verkstad vid namn Mcare, medan sony skickade till mobylife

Då är det bästa att gå via Sony direkt så dom skickar den till mobylife

Permalänk
Medlem

jag har haft samma problem med två st z3:or inom loppet av ett knappt år. Har min telefon i jobbet så jag får ny även om det inte skulle gå på garanti men det är extremt dåligt tycker jag på en telefon som kostar 5000 spänn.

hoppas företaget har bytt telefonpolicy nu så att jag kan ta ut en telefon från nån konkurrent istället, detta är för tröttsamt.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

jag har haft samma problem med två st z3:or inom loppet av ett knappt år. Har min telefon i jobbet så jag får ny även om det inte skulle gå på garanti men det är extremt dåligt tycker jag på en telefon som kostar 5000 spänn.

hoppas företaget har bytt telefonpolicy nu så att jag kan ta ut en telefon från nån konkurrent istället, detta är för tröttsamt.

Ska skicka in min snart och se om det går på garantin ännu en gång.

Permalänk
Medlem

@Bazisten: Mitt gick inte på garantin då baksidan spruckit av sig själv och de påstod att skadan skett i samband med att baksidan gått sönder. Reparerade telefonen för 1500kr och 3 veckor efter sprack glaset igen. I princip samtidigt slutade mobilen att ladda också och då påstår Sony att batteriet gått sönder i samband med att baksidan spruckit och jag måste nu hosta upp 1500kr till. Blev så jävla trött på skiten att jag gick och köpte mig en iphone 6.

Permalänk
Medlem

Har exakt samma sak på min Z3:a, nere i vänster kant. Sen har jag en ljusare punkt i mitten på skärmen också.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xervz:

@Bazisten: Mitt gick inte på garantin då baksidan spruckit av sig själv och de påstod att skadan skett i samband med att baksidan gått sönder. Reparerade telefonen för 1500kr och 3 veckor efter sprack glaset igen. I princip samtidigt slutade mobilen att ladda också och då påstår Sony att batteriet gått sönder i samband med att baksidan spruckit och jag måste nu hosta upp 1500kr till. Blev så jävla trött på skiten att jag gick och köpte mig en iphone 6.

min polare har en Z2, han har haft samma problem, yellow tint och förra veckan när han var i Grekland dog mobilen helt sonika när den låg i säkerhetsboxen, ladd dioden lyser rött och mobilen är helt död.

upplever även att yellow tint i min Z3 bara växer och växer.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

Det är heatpipes som värmt skärmen för mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Nu är min mobil lagad ännu en gång och det gick på garantin. Dom bytte ut Displayen denna gången oxå. Får väl hem mobilen imorgon eller senaste i övermorgon. Se hur länge det tar innan jag får orange färg igen. Eller om det håller sig borta. Blir det att jag får laga den ännu en gång så tror jag jag har rätt att reklamera den. Någon som vet om man måste laga den 3 gånger och efter det om det händer igen samma fel får jag reklamera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Tog min Xperia Z3 i oktober. Har aldrig tappat den eller något sådant. Då jag pedantiskt sköter om mina mobiler

Kan se på bilden på vänster sida så har det blivit orange färg på skärmen som ej går bort. Varför har det blivit sådär?

Ska gå till Phone House och fråga dom men någon här kanske har något svar innan jag går dit

http://i58.tinypic.com/2qwzmoi.jpg

Har du haft telefonen i tajt bak- eller framficka och satt dig ned med den?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Har du haft telefonen i tajt bak- eller framficka och satt dig ned med den?

Nej det har jag inte.

Permalänk
Medlem

Köpte min telefon i juli 2015. Nu har jag fått likadana strimmor.
Enligt MediaMarkt där den är köpt beror det på yttre åverkan!!!???
Jag ska enligt dom betala 3000 :- för reparation!!!
Vad är det för vits med reklamation när jag dessutom vet att jag har varit väldigt rädd om min telefon och inte gjort något med den som skulle kunna åstadkomma den här "skadan".
Hur gick det med din telefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mjaumjau:

Köpte min telefon i juli 2015. Nu har jag fått likadana strimmor.
Enligt MediaMarkt där den är köpt beror det på yttre åverkan!!!???
Jag ska enligt dom betala 3000 :- för reparation!!!
Vad är det för vits med reklamation när jag dessutom vet att jag har varit väldigt rädd om min telefon och inte gjort något med den som skulle kunna åstadkomma den här "skadan".
Hur gick det med din telefon?

Jag fick den lagad igen via garantin

Men nu är det tillbaka igen

Kommer ej skicka in den för tredje gången då jag får byta mobil i oktober.

Tråkigt nu att jag inte kommer kunna sälja denna mobil vidare som jag har gjort med dom andra vid byte av mobil.

Permalänk
Medlem

@Bazisten:

väldigt tråkigt , har inte tid att lägga upp en bild men jag har numera orange färgskiftning längs med ca 75% av mobilens långsida uppifrån och ned på vänstersidan, samt ungefär 25% på högersidan också uppifrån och med

dessutom så har glaset släppt efter första displaybytet

har även problem med avståndssensorn som ska släcka skärmen vid samtal och väcka den igen när man tar bort luren från örat, detta fungerar ej varken i min Z3 eller i min fars privata Z3 (som dock ej lider av yellow tint ännu) utan skärmen fortsätter att vara svart och man kan inte avsluta samtalet, jag har ett NFC cover som väcker displayen när jag stänger det, men farsan som inte har ett sådant skall får vänta på att den andra parten avslutar samtalet innan skärmen hoppar igång igen.

riktigt kasst för en telefon som annars skulle vara väldigt trevlig

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Min mamma har ett liknande problem på sin Z5, så det verkar vara ett Xperia problem.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.