Permalänk
Inaktiv

The Perfect Storm PS4 + COMHEM

Ja vad ska man säga. Att förlita sig på uppkoppling är inte alltid av godo.

Först ligger PSN nere i sådär tre dagar, när sedan det börjar ryktas om att det är påväg online igen DÅ slår comhem till och sänker nätet. Beräknat färdigdatum 29/12 14.00 (Det är TVÅ !!!! dygn till).

Det verkar inte bli något spela på ledigheten.

Nåja i januari blir det statsnät från IP-ONLY. Har någon någon erfarenhet huruvida detta är stabilare än ComHem ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon194:

Ja vad ska man säga. Att förlita sig på uppkoppling är inte alltid av godo.

Först ligger PSN nere i sådär tre dagar, när sedan det börjar ryktas om att det är påväg online igen DÅ slår comhem till och sänker nätet. Beräknat färdigdatum 29/12 14.00 (Det är TVÅ !!!! dygn till).

Det verkar inte bli något spela på ledigheten.

Nåja i januari blir det statsnät från IP-ONLY. Har någon någon erfarenhet huruvida detta är stabilare än ComHem ?

Surt.

Är den nuvarande Comhem-uppkopplingen via samma stadsnät eller är det Docsis?

Min egen erfarenhet av Comhem är annars rätt positiv, hade i princip större problem vid ett enda tillfälle och en handfull korta avbrott under de år jag hade deras Docsis-baserade bredband och fick bra hastighet. Sånt där varierar väl dock i olika områden.

Bortsett från att det inte fungerar just nu, har det strulat mycket i övrigt?

Vad gäller Ip-Only så skulle jag tro bredbandstjänsten i sig lär fungera bra men det kan ju aldrig fungera bättre än stadsnätet du ansluts via, oavsett vilken operatör du väljer.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Det är inte Comhems fel att Lizard Squad DDoSade PSN

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Inaktiv

Tänkte bara säga att PSN är då fortfarande stendött så just nu spelar det ingen roll vilken ISP du har. Men alltid trist med nätverkstrubbel och 2 dagar lät ganska länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Tänkte bara säga att PSN är då fortfarande stendött så just nu spelar det ingen roll vilken ISP du har. Men alltid trist med nätverkstrubbel och 2 dagar lät ganska länge.

Funkade för mig tidigare ikväll (PS3).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304