Mafia 3 utannonserat

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Så nästa år.
Jag hoppas nr 3 blir mer som nr1 även 2an tyckte jag var bra men det saknade "realism" som fanns i ettan, ex att man skulle hålla fartgränsen när polisen såg eller att man inte fick köra mot rött

Fast så var det väl i tvåan också eller minns jag helt fel?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Fast så var det väl i tvåan också eller minns jag helt fel?

Tror du har fel fast har inte spelat spelet på er bra tag. Kanske ska köra igenom det igen Vad jag minns har man inte ens hastighetsmätare i tvåan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tror du har fel fast har inte spelat spelet på er bra tag. Kanske ska köra igenom det igen Vad jag minns har man inte ens hastighetsmätare i tvåan.

Jo man har hastighetsmätare även i tvåan. Sen kan du trycka på en knapp för att sätta på "speed-limiter" så att du ser på mätaren vad som är max tillåten hastighet...Sen om de ser att du kör mot rött så reagerar de

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem
Skrivet av erazerswe:

Jo man har hastighetsmätare även i tvåan. Sen kan du trycka på en knapp för att sätta på "speed-limiter" så att du ser på mätaren vad som är max tillåten hastighet...Sen om de ser att du kör mot rött så reagerar de

Men jag var väldigt säker på att jag blev besviken på att polisen inte brydde sig om sånt kan de ha patchat in det? Eller har jag bara dåligt minne ? Får se om jag hittar skivorna så ska jag spela igenom de under semester ...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=WpbC9owHeaw
Här ser du hastighetsmätaren. Kollade inte igenom hela men en gång möter han polisen i rätt hög fart så det kan hända du hade rätt där.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Men jag var väldigt säker på att jag blev besviken på att polisen inte brydde sig om sånt kan de ha patchat in det? Eller har jag bara dåligt minne ? Får se om jag hittar skivorna så ska jag spela igenom de under semester ...

Du har tyvärr fel, körde man mot rött, för fort eller krockade in i en annan bil och polisen såg det så sätter de efter dig. De sätter även efter dig om bilen är efterlyst eller om du var efterlyst och inte hunnit byta kläder ännu.

Har nog spelat igenom single playern minst 5-6 gånger och ser sjukt mycket fram emot detta spel!

Som en lång film med bra skådespelare och underbar musik.

Saknar detta enormt i gta 5.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Intressant

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk

@ArcticFire: Mycket. Spelade ettan väldigt mycket och tvåan var ju minst lika bra. Slutet gav sjuka rysningar iaf Hoppas det är samma känsla i detta.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Trailer ska dyka upp här den 5:e augusti.
https://www.youtube.com/MafiaGame

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Du har tyvärr fel, körde man mot rött, för fort eller krockade in i en annan bil och polisen såg det så sätter de efter dig. De sätter även efter dig om bilen är efterlyst eller om du var efterlyst och inte hunnit byta kläder ännu.

Har nog spelat igenom single playern minst 5-6 gånger och ser sjukt mycket fram emot detta spel!

Som en lång film med bra skådespelare och underbar musik.

Saknar detta enormt i gta 5.

Gäller ju då att röstskådespeleriet och storyn är bra annars blir det LA Noire av det hela. allt är bara en tom kuliss. Det är mafia också men man blir för insugen för att märka av det

Jag tappade bort det här liret. Jag körde kanske 4 kapitel när det kom sedan måste jag hittat något annat jag ville köra. Men nu är jag igång igen och måste säga det håller sjukt bra. Emellanåt i cutscenes etc så märks det ju att det inte är purfärskt men för det mesta är det görsnyggt. Vilken lättnad när man slapp isen och fick torr asfalt köra på allt känns bra genomtänkt.

Frågan är bara i vilken ordning man ska lira expansionerna?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag älskade Mafia 2. Ser fram emot nya spelet.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

hmm undrar om jag inte spelat igenom det en sväng ändå. Allting känns vagt bekant men det kan ju lika gärna va pga alla maffiarullar man kollat på genom åren.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Men vad B DLC:na är. Hade hoppats lite på Joes Adventure men inga schyssta cut scenes bara billig text och sen ska man jaga achievements. Dödar immersionen när man ska börja lira något billigt arkad helt plötsligt istället för att leka gangster

Hade jag kollat metacritic innan hade jag blivit varnad lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Permalänk
Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem
Skrivet av erazerswe:

Japp, håller med, enligt mig det svåraste stället i spelet, innan man kom på hur man skulle lösa det. I mitt fall rörde jag mig hela tiden mellan "skydd" så att jag inte tog skada av deras molotovs och plockade en och en...

Vissa delar var lite knepiga, som när man skulle köra en till doktorn utan att ha snuten i baken

Annars klarare jag av alla upptagen (var inte så svårt tog dom på 1/2 försöket hände någon gång att det tog något mer försök), körde om för att ta alla fina planscher (är inte klar än, la spelet på hyllan)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Snusfri

Väldigt blandade känslor från trailern iaf.

Spelet ser riktigt snyggt ut och vissa saker som tex kniven och när han rusar fram och knuffar in snubben i muren samt grafiken ser riktigt trevligt ut, resten ser ut som ren skit.

Synd att dom förstör en så omtyckt och grym serie med denna P12-ADHD smörjar med explosioner som skulle få Michael Bay att bli avis..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Gameplay tyckte jag inte såg ut som ett mafia spel, mer som ett gta mixat med saints row.. får väl hoppas när man själv spelar det så blir det bättre, och synd att det inte blir en fortsättning efter tvåans slut hade hoppats på det.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Efter nu kört igenom sista kapitelna där jag avslutade senast (kapitel 11 till 15), gick fort att köra igenom detta på hard (speciellt när man kört spelet förut).

Som någon sa i annat nyhetsforum är spelet rätt platt och tråkigt om man tittar under ytan. Ser ut att vara ett open word (men är mest köra punkt A till B), hade heller låtit en AI göra jobbet. För bilarna är riktigt svårnavigerade och sen polisen som antingen inte regerar alls eller skjuter ihjäl en för man har för långsam bil.

Ja jag vet inte hur verkligt dom tänkt sig spelet skulle vara, men är rätt stora brister även på det.
Får hoppas dom gör det hela bättre denna gången, så man slipper köra runt i en evighet. Var rena tortyren (suckade varje gång nu när jag körde det när jag skulle ta mig till annan plats).

Ja tur man fick spelet gratis, så man ska väl inte klaga.

obs spoiler varning

Men hade varit kul med en fortsättning vad som hände jon och vad hans polare råkade ut för.

Dold text
Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Efter nu kört igenom sista kapitelna där jag avslutade senast (kapitel 11 till 15), gick fort att köra igenom detta på hard (speciellt när man kört spelet förut).

Som någon sa i annat nyhetsforum är spelet rätt platt och tråkigt om man tittar under ytan. Ser ut att vara ett open word (men är mest köra punkt A till B), hade heller låtit en AI göra jobbet. För bilarna är riktigt svårnavigerade och sen polisen som antingen inte regerar alls eller skjuter ihjäl en för man har för långsam bil.

Ja jag vet inte hur verkligt dom tänkt sig spelet skulle vara, men är rätt stora brister även på det.
Får hoppas dom gör det hela bättre denna gången, så man slipper köra runt i en evighet. Var rena tortyren (suckade varje gång nu när jag körde det när jag skulle ta mig till annan plats).

Ja tur man fick spelet gratis, så man ska väl inte klaga.

obs spoiler varning

Men hade varit kul med en fortsättning vad som hände jon och vad hans polare råkade ut för.

Dold text

Kan inte mer än att hålla med om att det var alldeles för mycket punkt 1 till punkt 2 i tvåan. Själva spelandet utanför körandet var över alldeles för lätt, oavsett svårighetsgrad. Bilkörningen hade jag inte problem med utan tyckte det var rätt roligt men det blev alldeles för mycket och man tröttnade och tänkte "inte nu igen..." så fort ett nytt uppdrag började. Tvåan var mer som en film än ett spel vilket inte innebär att det var dåligt, utan det är just bilkörningen. Längesedan jag spelade 1an nu men tror det var en del bilkörning där också men det vägdes ut av att det var svårare när man väl kört dit man skulle.

Ser ändå fram emot nästa spel men det verkar inte som en fortsättning på de tidigare spelet utan en helt ny handling va?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Kan inte mer än att hålla med om att det var alldeles för mycket punkt 1 till punkt 2 i tvåan. Själva spelandet utanför körandet var över alldeles för lätt, oavsett svårighetsgrad. Bilkörningen hade jag inte problem med utan tyckte det var rätt roligt men det blev alldeles för mycket och man tröttnade och tänkte "inte nu igen..." så fort ett nytt uppdrag började. Tvåan var mer som en film än ett spel vilket inte innebär att det var dåligt, utan det är just bilkörningen. Längesedan jag spelade 1an nu men tror det var en del bilkörning där också men det vägdes ut av att det var svårare när man väl kört dit man skulle.

Ser ändå fram emot nästa spel men det verkar inte som en fortsättning på de tidigare spelet utan en helt ny handling va?

Verkar vara ny handling. Vet inte hur det är mellan maffia 1 och maffia 2 dock (om dom sins mellan hade egna historier).

Jo, det var något jag uppskattade faktiskt, ger mer till historien. Men hade faktiskt varit nice om även efter cut scenerna att man blir förflyttad dit man ska om man vill (blir rätt långrandigt och undvika andra bilar och inte köra för fort är annat tråkigt moment för att slippa poliser).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag älskade 2:an men jag är lite besviken på 3:an. Man spelar inte som en italiensk mafia.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd

Kan bara säga ett par ord om det här...... YEEEEEEEEEEES!!!!! har väntat på MAFIA3 sen mafia2 lanserandes, det blev väldigt snabbt mitt absoluta favorit spel , Ever.
Jag tror på att 2K kan fixa det här så det blir riktigt fett.
Dom har nog jobbat riktigt länge på det här spelet

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Kan bara säga ett par ord om det här...... YEEEEEEEEEEES!!!!! har väntat på MAFIA3 sen mafia2 lanserandes, det blev väldigt snabbt mitt absoluta favorit spel , Ever.
Jag tror på att 2K kan fixa det här så det blir riktigt fett.
Dom har nog jobbat riktigt länge på det här spelet

Tja i 5 år troligen (är så långt i mellan släppen i alla fal) Lite kul resonerat från dig dock kan ju tro att maffia 2 var så dålig att du ville ha maffia 3 i stället

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Tja i 5 år troligen (är så långt i mellan släppen i alla fal) Lite kul resonerat från dig dock kan ju tro att maffia 2 var så dålig att du ville ha maffia 3 i stället

Hehe nej nej mafia2 är det bästa spelet jag spelat so far, ett av dom få spelen jag faktiskt spelat igenom hela storyn, loved it

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Ser mycket fram emot detta. Älskade tvåan!

Permalänk
Medlem

spelet ser ju ut som ett gta spel nu, ser inte riktigt tjusningen av det man sett hitills, bilfysiken verkar ju vara ett skämt.