Skärmen blinkar när jag sätter på datorn / kollar på netflix

Permalänk
Medlem

Skärmen blinkar när jag sätter på datorn / kollar på netflix

Tjenare
Det här låter konstigt, men så fort jag sätter på netflix och ska börja kolla på en film så börjar min skärm blinka svart varenda 1-2 sekund. Annars så blinkar den aldrig svart utan 1 gång bara när man sätter på datorn.
Jag använder två skärmar, men bara "main" skärmen blinkar när netflix är på.
Något förslag för att fixa detta?

Tack i förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixiie:

Tjenare
Det här låter konstigt, men så fort jag sätter på netflix och ska börja kolla på en film så börjar min skärm blinka svart varenda 1-2 sekund. Annars så blinkar den aldrig svart utan 1 gång bara när man sätter på datorn.
Jag använder två skärmar, men bara "main" skärmen blinkar när netflix är på.
Något förslag för att fixa detta?

Tack i förhand.

Kan vara bra att veta vad det är för skärmar och grafikkort samt åldern på alltihop...

Det kan vara dåliga komponenter i skärmen som är äldre som du antingen måste byta själv eller om du har garanti kvar så skickar du in skärmen som krånglar på reperation/ersättning till en ny sådan.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Kan vara bra att veta vad det är för skärmar och grafikkort samt åldern på alltihop...

Det kan vara dåliga komponenter i skärmen som är äldre som du antingen måste byta själv eller om du har garanti kvar så skickar du in skärmen som krånglar på reperation/ersättning till en ny sådan.

Jag har samma problem, datorn står i speccen. Har itne fått bukt med problemet. Har TS lyckats bli av med det ?

Edit: @Fixiie

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.