GT750M har slutat att fungera!

Permalänk

GT750M har slutat att fungera!

Hej! När jag spelade ett spel, närmare bestämt Minecraft, så märkte jag att det laggade till lite. Då kollade jag upp på vad som hade hänt på debug-skärmen som tillhör Minecraft. Nu stod det att jag använde min integrerade 4600-grafik från intel, istället för mitt GT750M som jag alltid har haft innan. Tror det har slutat att fungera! Vad ska jag göra!? Gäller garantin?

Extra detaljer:
-Har spelat mycket Battlefield 4, som ger mig ungefär 90-100 grader både i min processor och mitt grafikkort.
-Har en msi ge60-dator med i5 4200M och Nvidia Geforce GT750M

Permalänk
Skrivet av nvidicorei8:

Hej! När jag spelade ett spel, närmare bestämt Minecraft, så märkte jag att det laggade till lite. Då kollade jag upp på vad som hade hänt på debug-skärmen som tillhör Minecraft. Nu stod det att jag använde min integrerade 4600-grafik från intel, istället för mitt GT750M som jag alltid har haft innan. Tror det har slutat att fungera! Vad ska jag göra!? Gäller garantin?

Extra detaljer:
-Har spelat mycket Battlefield 4, som ger mig ungefär 90-100 grader både i min processor och mitt grafikkort.
-Har en msi ge60-dator med i5 4200M och Nvidia Geforce GT750M

Dyker grafikkortet upp i enhetshanteraren?

Permalänk
Skrivet av HerrSvensson:

Dyker grafikkortet upp i enhetshanteraren?

Blerim tydligen funka igen... Var nog fel på spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nvidicorei8:

Blerim tydligen funka igen... Var nog fel på spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Vad mätte du temperaturerna med ?
och om det går så varmt på både processorn och grafikkortet lämna in datorn på garanti för värmeproblem.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb