Datorn vägrar starta efter ny hårddisk. (Update: Startar om man kopplar ur ESP12 kabeln)

Permalänk
Medlem
Skrivet av polifyr:

Moderkortsdistanser? Det ser ut att ligga farligt nära på vissa bilder.

Håller med. Det ser väldigt tight ut på en del bilder

Permalänk
Entusiast
Skrivet av polifyr:

Moderkortsdistanser? Det ser ut att ligga farligt nära på vissa bilder.

Håller med. Man ser det bl.a i nedre delen på kortplatsutgångarna,såväl som utgången för IO-plåten. Moderkortet ser verkligen ut att ligga för djupt. Precis som om distanserna saknas.
Moderkortet är i så fall kortslutet mot chassibotten. Risken för permanenta skador på grund av kortslutning är mycket stor.

Kom ihåg: Distanserna skall bara placeras ut på de ställen som moderkortet har skruvhål för, Resten utelämnas. För många distanser kan i sig vara faligt, då även de riskerar att kortsluta moderkortet om de sitter på fel ställen.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Skumt...

Lyser några lampor på moderkortet när du försöker starta upp?

Prova att stänga av den automatiska överklockningsfunktionen (en switch som heter TPU nere till höger på moderkortet, ställ den i avstängt läge istället för läge 2 som du har nu.)

Processorn lyser röd ett litet tag.
Har stängt av det men fort samma sak.

Konstigaste var att jag flyttade jumpern för att återställa Cmos och då gick datorn igång utan bild i en minut och sen kom den tillbaka till samma läge?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av polifyr:

Moderkortsdistanser? Det ser ut att ligga farligt nära på vissa bilder.

Håller med, på andra uppsättningen bilder ser det definitivt ut så.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av polifyr:

Moderkortsdistanser? Det ser ut att ligga farligt nära på vissa bilder.

Skrivet av niclasc:

Håller med. Det ser väldigt tight ut på en del bilder

Skrivet av SysGhost:

Håller med. Man ser det bl.a i nedre delen på kortplatsutgångarna,såväl som utgången för IO-plåten. Moderkortet ser verkligen ut att ligga för djupt. Precis som om distanserna saknas.
Moderkortet är i så fall kortslutet mot chassibotten. Risken för permanenta skador på grund av kortslutning är mycket stor.

http://i249.photobucket.com/albums/gg220/bdrem1/Parts/Standof...

Kom ihåg: Distanserna skall bara placeras ut på de ställen som moderkortet har skruvhål för, Resten utelämnas. För många distanser kan i sig vara faligt, då även de riskerar att kortsluta moderkortet om de sitter på fel ställen.

Skrivet av era909:

Håller med, på andra uppsättningen bilder ser det definitivt ut så.

Okej, så om jag har förstått det rätt måsta jag ta bort mitt moderkort och sätta dit moderkortdistanser och sedan placera tillbaka det?

Kanske är bäst så pluggar jag om allt en gång till.

Tacksam för alla svar!

Permalänk
Medlem

Kanske är bäst?
Montering utan distanser leder till 99% av gångerna till död hårdvara som inte täcks av garanti. Antagligen har du bränt moderkortet.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nject:

Processorn lyser röd ett litet tag.
Har stängt av det men fort samma sak.

Konstigaste var att jag flyttade jumpern för att återställa Cmos och då gick datorn igång utan bild i en minut och sen kom den tillbaka till samma läge?

Skickades från m.sweclockers.com

Förutsätter att strömkabeln till nätdelen var utdragen i från vägguttaget när du nollställde CMOS, annars så finns det Stor risk att man pajar moderkortet.
All Nollställning utav CMOS ska göras i ett späningslöst/strömlöst tillstånd.

Permalänk
Medlem

Tyvärr ingen lösning på ditt problem....

Är det bara jag som tycker att nätagget sitter på fel håll? Fläkten ska väl suga luft från undersidan och inte från inifrån chassit...

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade, rubrik ändrad*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter flera trådar om samma ämne. Det går alldeles utmärkt att uppdatera både rubrik och trådstart med ny information.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Lycka till med felsökningen!
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...