Permalänk
Medlem

3 st 27 2k skärmar, råd sökes!

Hej.

Är sugen på att skaffa fler skärmar, multitaskar en hel del och börjar bli rätt trött på att behöva tabba up och ner hela tiden. Spelar en del, men är enbart intresserad av att ha spelet på en skärm, och de andra reserande två till webb, film och andra program, inklusive spel när det är mindre krävande spel där man multi-clientar ofta på.

Skärmarna jag har tittat på är dessa: https://www.komplett.se/asus-27-led-pb278qr/824581

minst 27 tum och 2k upplösning är nästan ett krav, har blivit van vid större skärmar så 24 är för litet. 1080p är även ganska dålig upplösning för 27 tum, det går men vill gärna gå upp till 1440p.

För tillfället kör jag på ett gtx 570, så jag är i behov av att uppgradera mig på den fronten. Vilket grafikkort (ev. diverse utrustning) rekommenderar ni för att klara av 3 skärmar, med spel på en som ligger runt 60 fps. Har tittat en del på 970, men med tanke på memory leak problemet så håller jag mig nog undan. Är mest intresserad av Nvidia kort, men är även öppen för AMD, dock ingen bra erfarenhet av AMD delar från tidigare så jag är inte direkt insatt i deras eco system.

Stort tack i förhand!

Permalänk

Skärmen du har tittat på ska vara rekommenderad av vad det jag har hört. Och ja, du gör nog rätt i att satsa på ny GPU, 970 är ju fortfarande ett väldigt bra grafikkort trots minnesproblemet. Annars finns ju 980 eller något begagnat 780 och uppåt?

Edit: annars finns Korea skärmar om du är villig att "chansa" lite. 27tum, 1440p, IPS och överklockningsbar (har en själv och är kanon nöjd). Finns en stor tråd om dom här på forumet

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

Japp, kolla in QNIX2710 (Korea), har också en och är helnöjd med den.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Även jag har en QNIX QX2710. Om du blir intresserad av att köpa måste du verkligen läsa på innan du beställer!! Min var helt perfekt för övrigt.

Visa signatur

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderad*

Observera att vi, av rättviseskäl, ej tillåter bumpning.

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt

/moderator

Skrivet av Dharc:

Bump. Någon?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...