Samsung Galaxy S6 och Edge på bild

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Imponerande hur många människor det är som påstår sig blicka framåt men lever bakåt när det kommer till teknik.

Jag skulle inte säga att det är relativt enkelt att byta batteri på min Z2 då man behöver en värmepistol för att få bort bakstycket. Sen om du tycker det är framtiden att kunna byta ut så lite saker som möjligt i din teknik, skulle jag säga är ganska lustigt med tanke på vilket forum du är på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Du betalar även extra för en ypperlig support som de har vilket jag inte mött hos någon annan, när jag hade Samsung som jag fick problem med och vände mig till deras support så var responsen i stort sett ett långfinger, deras lösning på mitt problem var till en början "Köp en ny mobil, köp den nya modellen som nu har kommit", det trots att jag köpt den jag hade helt ny 1 månad tidigare, bl.a därav mitt förakt till Samsung och det blir inte bättre att de gjort mobilerna plastiga och när det gäller priset så kostar deras high-end lika mycket som en iPhone vid release, så det om något är väl ett överpris för något som inte ens känns premium.

Utöver det så håller jag med om det du säger.

Det här bekräftar ju det jag alltid trott. Apples produkter passar bättre om man inte är så teknisk. Gillar man att leka med teknik så vill man inte ha begränsningar och support, vad sjutton ska man med det till?

Jag känner mig som en instängd fågel när jag måste hjälpa mina bekanta med sina apple-produkter. Nu får jag ta tillbaka det jag sa innan, för det är tur att de har en support då jag inte är särskilt hemma i deras OS och inte trivs där heller, så då kan jag alltid skylla på det om jag inte orkar pilla med enheten.

Men nu i helgen skulle jag kontrollera datatrafiken som min kära mor använt i sin lite äldre iPhone (är väl en 4/5:a) och det gick inte alls som jag ville. Den presenterades inte som en totalsumma och efter 25sekunder förstod jag inte hur jag kollar historiken timme för timme. Och ungefär så är mina förväntningar på ett OS idag, jag ska inte behöva googla hur en basfunktion fungerar. Det ska vara självklart och det tyckte jag inte det var här.

Faktum är att inte ens efter en snabbgoogling fick jag svar och då sket jag i det. Det var ju inget viktigt för gemene man och inte vitalt på något sätt, dock behöver jag personligen kunna hålla koll på min datatrafik för att jag använder den som modem. Bara häromdagen så räddade det mig när jag råkade aktivera µtorrent över 4G och seedade bort ett par GB trafik innan telefonen sa till.

S5:an köpte jag dock enbart pga hårdvaran och då främst skärmen. Måste dock säga att min erfarenhet av Samsungs "superskärmar" är rätt dålig. De må vara de bästa att vila ögonen på men hållbarheten finner jag riktigt låg. Jag är dock inte varsam med mina telefoner men det tog inte lång tid innan min nya S5 hade en sprucken skärm, trots skal och repskydd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexic:

Det här bekräftar ju det jag alltid trott. Apples produkter passar bättre om man inte är så teknisk. Gillar man att leka med teknik så vill man inte ha begränsningar och support, vad sjutton ska man med det till?

Jag känner mig som en instängd fågel när jag måste hjälpa mina bekanta med sina apple-produkter. Nu får jag ta tillbaka det jag sa innan, för det är tur att de har en support då jag inte är särskilt hemma i deras OS och inte trivs där heller, så då kan jag alltid skylla på det om jag inte orkar pilla med enheten.

Men nu i helgen skulle jag kontrollera datatrafiken som min kära mor använt i sin lite äldre iPhone (är väl en 4/5:a) och det gick inte alls som jag ville. Den presenterades inte som en totalsumma och efter 25sekunder förstod jag inte hur jag kollar historiken timme för timme. Och ungefär så är mina förväntningar på ett OS idag, jag ska inte behöva googla hur en basfunktion fungerar. Det ska vara självklart och det tyckte jag inte det var här.

Faktum är att inte ens efter en snabbgoogling fick jag svar och då sket jag i det. Det var ju inget viktigt för gemene man och inte vitalt på något sätt, dock behöver jag personligen kunna hålla koll på min datatrafik för att jag använder den som modem. Bara häromdagen så räddade det mig när jag råkade aktivera µtorrent över 4G och seedade bort ett par GB trafik innan telefonen sa till.

S5:an köpte jag dock enbart pga hårdvaran och då främst skärmen. Måste dock säga att min erfarenhet av Samsungs "superskärmar" är rätt dålig. De må vara de bästa att vila ögonen på men hållbarheten finner jag riktigt låg. Jag är dock inte varsam med mina telefoner men det tog inte lång tid innan min nya S5 hade en sprucken skärm, trots skal och repskydd.

Har tappat en S3 i golvet med displayen först och har inte spruckit:) nä men, det handlar om hur den åker i golvet, glas är ju tyvärr rätt skört. Fel belastning kan få hela displayen att spricka. T.ex hamnar precis en stöd i kanten på glaset eller hamnar mitt på den sten på högre höjd:) HTC, sony,LG,samsung och nexus mobilerna kör samma typ av glas.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexic:

S5:an köpte jag dock enbart pga hårdvaran och då främst skärmen. Måste dock säga att min erfarenhet av Samsungs "superskärmar" är rätt dålig. De må vara de bästa att vila ögonen på men hållbarheten finner jag riktigt låg. Jag är dock inte varsam med mina telefoner men det tog inte lång tid innan min nya S5 hade en sprucken skärm, trots skal och repskydd.

S5:an måste nog vara en av de mest tåliga telefonerna, i alla fall den hållbaraste jag har haft.
I Höstas när jag skulle täcka segelbåten stod jag på relingen och grejade när telefonen gled ur fickan och for drygt(!) 2 meter ner på asfalten. Jag rusade inte ens ner för att titta på den utan konstaterade tort att det var det det. När jag kom ner låg bakstycket och batteriet en bit bort och efter att ha plockat upp dom så tog jag upp telefonen. Döm av min förvåning när jag ser att skärmen är hel. Den kan väl ändå inte fungera tänkte jag och satte i batteriet och startade den, men helt otroligt så gick den igång.

Jag har haft denna telefonen sedan dess och den fungerar perfekt. Eller ja, den fungerade perfekt tills jag installerade lollipop. Nu måste jag trycka på ringknappen två gånger för det mesta för att kunna ring. Den kopplar ner sig med en gång vid första försöket nämligen

Tålig eller tur, tja vem vet😉

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk

Hehe, Min Dam här hemma, hennes Galaxy Note (första) Hittade jag i botten av badkaret fyllt med vatten. Tog upp den torkade av den å skakade ur vattnet, Lät den torka i 2 dagar. Har fungerat perfekt efter det

Visa signatur

* Intel core i7 4930K (6 core) @ 4.5Ghz + Corsair Hydro H100i | 64GB (8x8GB) Corsair DDR3 Vengeance Pro Series Silver 2133Mhz | Asus Rampage IV Extreme Black edition | 2x Samsung 840 Pro 256gb SSD (RAID-0) | 2x MSI Nvidia Geforce GTX 970 4Gb Twin Frozr (SLI) | Dell Ultrasharp U3011 30" 16:10 (2560x1600) | 2x Eizo 24" EV2411W 16:10 (1920x1200) (Multiscreen setup)