Det här bekräftar ju det jag alltid trott. Apples produkter passar bättre om man inte är så teknisk. Gillar man att leka med teknik så vill man inte ha begränsningar och support, vad sjutton ska man med det till?
Jag känner mig som en instängd fågel när jag måste hjälpa mina bekanta med sina apple-produkter. Nu får jag ta tillbaka det jag sa innan, för det är tur att de har en support då jag inte är särskilt hemma i deras OS och inte trivs där heller, så då kan jag alltid skylla på det om jag inte orkar pilla med enheten.
Men nu i helgen skulle jag kontrollera datatrafiken som min kära mor använt i sin lite äldre iPhone (är väl en 4/5:a) och det gick inte alls som jag ville. Den presenterades inte som en totalsumma och efter 25sekunder förstod jag inte hur jag kollar historiken timme för timme. Och ungefär så är mina förväntningar på ett OS idag, jag ska inte behöva googla hur en basfunktion fungerar. Det ska vara självklart och det tyckte jag inte det var här.
Faktum är att inte ens efter en snabbgoogling fick jag svar och då sket jag i det. Det var ju inget viktigt för gemene man och inte vitalt på något sätt, dock behöver jag personligen kunna hålla koll på min datatrafik för att jag använder den som modem. Bara häromdagen så räddade det mig när jag råkade aktivera µtorrent över 4G och seedade bort ett par GB trafik innan telefonen sa till.
S5:an köpte jag dock enbart pga hårdvaran och då främst skärmen. Måste dock säga att min erfarenhet av Samsungs "superskärmar" är rätt dålig. De må vara de bästa att vila ögonen på men hållbarheten finner jag riktigt låg. Jag är dock inte varsam med mina telefoner men det tog inte lång tid innan min nya S5 hade en sprucken skärm, trots skal och repskydd.