Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fredagspanelen 89: Nvidia stäms av kunder, Samsungs SSD-strul, Lenovo och Superfish

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 89: Nvidia stäms av kunder, Samsungs SSD-strul, Lenovo och Superfish

Det blir skandaler och kontroverser när Emil och Jonas sammanställer ett nytt avsnitt av fredagspanelen med ämnen som krånglande SSD-enheter och tvivelaktiga annonsprogram.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Då är det bara att förbereda lite Popcorn och lägga sig någonstans mysigt

Permalänk

Dags o beställa pizza då

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Veckans höjdpunkt!!

Visa signatur

Burken: i5 4670k // Silverstone AR01 // ASUS R9 280 3GB // Define R4 // 120GB ssd + Seagate 1TB 7200rpm HDD // Crucial 16GB // FD Integra 750w //
Kringutrustning: Corsair Vengeance 1500 // Steelseries Sensei // QPAD MK-50 MX Red // Benq xl2430t 144hz

Permalänk
Medlem

???? Fick för mig att det var panel förra veckan :O? Men men, inte mig emot

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Titta va fint!
Avboka allt..middag med svärföräldrarna, öl med polarna fredagen är räddad!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Ja klänningen knäcker mig, den har olika färger från gång till gång jag kollar på den. vit/mörkgul till ljusblå-lila/svart-urtvättat

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Kan någon snäll medlem posta direktlänk till klippet på youtube för oss flash vägrare ?
Bäst vore ju såklart om SWC själva gjorde det, men men ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Kan någon snäll medlem posta direktlänk till klippet på youtube för oss flash vägrare ?
Bäst vore ju såklart om SWC själva gjorde det, men men ...

Du KAN ju bara helt enkelt surfa in på youtube själv och gå till sweclockers kanal

Men visst, http://youtube.com/watch?v=DVda3fDfLy4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Du KAN ju bara helt enkelt surfa in på youtube själv och gå till sweclockers kanal

Men visst, http://youtube.com/watch?v=DVda3fDfLy4

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar
Visst, men då jag spenderar (utöver den tid SWC tvingar mig till det exakt noll tid på youtube.
Det måste ju gå att embedda (svengelska !) så att HTML5 spelaren fungerar på siten.
Drömmer även att en dag få den gräsliga intromusikens volym normaliserad med innehållet och inte 15dB högre.

Permalänk
Medlem

Hade helt glömt bort att det var Fredagspanelen denna fredag, mycket uppskattad överraskning!

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Svensktiger:

Tackar
Visst, men då jag spenderar (utöver den tid SWC tvingar mig till det exakt noll tid på youtube.
Det måste ju gå att embedda (svengelska !) så att HTML5 spelaren fungerar på siten.

Vi behöver vår egen spelare för att köra reklam, vilket är hur vi drar runt webbplatsen – så enkelt är det.

Att spelaren har vissa problem är vi medvetna om, och vi kikar på en uppgradering för bland annat HTML5 inför nästa version av webbplatsen. Det är dock en typisk grej som verkar sjukt enkel på papperet, men som av olika anledningar är otroligt mycket mer komplex i praktiken.

För vidare diskussion om just detta hänvisar jag till Feedback. Trevlig helg!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Yeahy, friday!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Släpade också tangentbord och mus till soffan en gång, och kände samma sak, gå tbx med stuffet efter ca 10 sekunder...

Permalänk

Alla har väl 10 st likadana kostymer, och inget mer. Det hade Einstein. Han var väl inte dum i huvudet vad jag vet. Han tyckte nämligen att han hade inte tid att tänka på sådana triviala saker som att vad han ska ha på sig idag eller imorgon, utan han ville vara koncentrerad på de viktigare sakerna.

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Crucial MX500 1TB M.2 | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk
Medlem

Är det på Twitch som Jonas skall streama? Vad heter han där?
Skulle vara kul o följa han.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Yey en fredags panel precis innan utgång^^

Permalänk
Medlem

En nyhet man inte kan hata... fredagspanelen.
Anledningar varför man måste älska den:

Den är inspelad på digitalt ljud SD kort från Sony, lagrad på en 850 Pro som inte rasat, i mer än 512 färger, renderat med bara 3,5GB på ett 970 och optimerat för DX12

PS. Emil och Jonas, vill ni verkligen chocka folk... byt skjortorna med varandra efter halva sändningen (klippt då). Se om någon reagerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Är det på Twitch som Jonas skall streama? Vad heter han där?
Skulle vara kul o följa han.

Han streamar hemma hos sig själv, från en dator till en annan. Så om du inte tänkt hacka dig in på hans nätverk blir det nog inget följande

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galactus:

Han streamar hemma hos sig själv, från en dator till en annan. Så om du inte tänkt hacka dig in på hans nätverk blir det nog inget följande

Hahaha jaha de var så han menade haha! Dom pratade ju om det tidigare i programmet. Fan vad dum jag känner mig nu då! :skamsen:
Jag bjuder på skrattet och kanske en chokladboll om vi möts någon gång

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Avstängd

Gott med fredagspanel. Skål!

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Svart skjorta med orangea hängslen och orange slips? Ja tack!

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server

Permalänk
Medlem

Fram med popcorn och dricka sen sätta sig i mys hörnan och kolla in fredagspanel .......

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Snälla, kan ni inte ha gul/vit rutiga skjortor och orangea slipsar för att matcha bakgunden? Hade varit så bekvämt för ögonen!

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

Haha, älskar er lite dissande humor. En sak jag tänkte på är att skärpan är bättre till höger än till vänster. Varför är det så?

Permalänk
Skrivet av Motherofgod:

Haha, älskar er lite dissande humor. En sak jag tänkte på är att skärpan är bättre till höger än till vänster. Varför är det så?

Vinkelpanel vettu

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Var tvungen att köpa kebab innan jag satte igång.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av Motherofgod:

Haha, älskar er lite dissande humor. En sak jag tänkte på är att skärpan är bättre till höger än till vänster. Varför är det så?

Ifall kameran står något snett i rummet för att det inte finns riktigt med plats. Eller smuts på linsen. Eller planerad design för att det inte ska vara helt platt grafik.

*edit* smuts på linsen är uteslutet

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Crucial MX500 1TB M.2 | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk
Relik 📜

Jag löste förövrigt problemet med låg bildfrekvens i Mass Effect och var tvungen att avreagera mig lite..
https://www.facebook.com/sweclockers/photos/a.421651816575.20...

"Tur" för EA att man är tvingad att använda det där eländet, annars skulle jag rituellt avinstallera det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ni borde... vid LAN, CS /UT (BF?) o.s.v.... öppna upp, så utomstående.. kan vara med )

Visa signatur

Thomas.