Permalänk
Medlem

144Hz CS:GO, Problem?

Hejsan allihopa!

Vill bara först och främst skriva att jag har uppskattat all hjälp som jag har fått de närmaste åren och alltid fått vänliga svar tillbaks! Uppskattar verkligen!

Hur som helst, innan jag börjar rabla ut problemet så berättar jag mina spec då dem jag har i citat tror jag det kallades för är felaktigt.

CPU: i7 860 OC 3.8 Ghz
GPU: GTX 970 MSI
Ram-minne: 12 GB
Nättagg: 750W
Moderkort: Det som står i citatet
och SSD 250 samsung Evo

Tror det bör räcka. Men hur som helst

Har nyligen fixat en 144 Hz skärm som har varit jätte stor skillnad med det jag hade förr, en 60 Hz.

Så det jag har gjort är att jag har två skrämar nu, ena är 144 Hz och andra 60 Hz. Den som är kopplad till 144 Hz är via DVI och 60 Hz är via HDMI, Vet ej om det är en bra sak men hur som helst.

Det som händer är när jag spelar just CS:GO så har jag allt på Low då jag har varit van med det, men då inser jag att FPS ligger under 150 trots den grafikkorten jag har och processor. Vilket är något fel. Men så testade jag ändra att spela på High då kommer jag upp på 200 fps. men det känns fortfarande för lite för vara så stark dator tänkte jag, men visst kommer jag troligen få kommentar att varför ha mer osv. men jag tänkte mer att hellre ha en helt stabilt 145 fps som varken går upp o ner, men det blir inte så. Vad kan vara orsaken liksom ? Kan man locka det på 150 FPS totalt, varken vad jag än gör så är det 150 eller vad tycker ni jag ska göra?

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem

-freq 144 samt -fps_max 145 i snabbstarten.

Om du sätter grafiken lågt och/eller kör låg upplösningen så blir det mindre load på grafikkortet och mer på CPUn.
Och tvärtom, därför bör du köra high/very high med ett 970.

Permalänk
Medlem

Troligtvis så stänger CSGO av Multicore rendering vid Low settings, sätt denna till enabled annars kommer din fps vara låg!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

tror du har inte googlat tillräkligt
dit graffe kan flasha din cpu pga din cpu är lite äldre o sitter på socket 1156.

här har du lösningen iaf när de gäller csgo fps problem vilket du har.

https://www.youtube.com/watch?v=4xyhHdFEB2w

Permalänk
Medlem

Testa sätt fps_max 999 i autoconfig