Battlefield: Hardline i lägre upplösning på Xbox One än Playstation 4

Permalänk
Melding Plague

Battlefield: Hardline i lägre upplösning på Xbox One än Playstation 4

Precis som konsolversionerna av Battlefield 4 prioriteras hög bildfrekvens före upplösning, vilket medför kompromisser för det sistnämnda med senaste generationens spelkonsoler.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

PC all the way!

Permalänk
Medlem

"Next-gen"

Dold text

Å andra sidan så tycker jag väl att det är bra att de sätter prioritet på 60 FPS, när det faktiskt gäller ett FPS, gentemot upplösning, men men.

Permalänk
Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Avstängd

Tillåt mig att skratta ..... HAHAHAHAHAHA
failbox one

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

900p.. Welcome to the future.

Permalänk
Medlem

Kan bara inte låta bli....

Och PC har äkta 1080... eller högre

Permalänk
Medlem

Jaha hårdvara med lägre spec får spela med lägre inställningar. Varför inte göra en nyhet som berättar att en dator med gtx 750 inte presterar lika bra som en med 980 i battlefield . Trots samma cpu.
Är ju som gjort. För några Xbox o ps fans ska börja bråka.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

900p@60 är ändå inte så dåligt, har ju varit betydligt värre i andra spel...

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Kan bara inte låta bli....

Och PC har äkta 1080... eller högre

Hah, menar väl det. Inte för inte som vi kör PC Master Race.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Jag trodde verkligen att de skulle kunna börja göra spel som kördes i 1080p på konsol, men ack så fel det verkar ha varit.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

1280x720 är sååå 2005 bra jobbat xbone

Permalänk
Medlem

Ingen av konsolerna är väl speciellt imponerande hårdvarumässigt. Undrar hur länge det dröjer innan utvecklarna kliver ner på 30 FPS igen för att hålla någorlunda jämna steg med PC i bildkvalitet. Till och med surfplattor och mobiler börjar ju närma sig konsolerna när det gäller GPU.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Sket sig lite för xone när de tog beslutet att nu skulle kinecten vara mandatisk,

Permalänk
Medlem

Nu är jag en PC Master Race fan boy osv. Men helt ärligt, hur kan konsolfolk godta ens 900p? Pröjsar flera tusen för en "next gen"-konsol som inte ens klarar av 1080p i moderna spel? Det är ju ett skämt.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Detta är så skratt retande Steam machines har en gratis marknad fram för sig som de kommer att ta med storm!!

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Medlem

pinsamt ; O

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Ja XB1 är ju en slöare konsol med sämre prestanda än PS4 så vad väntar sig folk egentligen. Man kan troligen optimera och tweaka en del men någonstans kommer man till en gräns där hårdvaran sätter stopp.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Ingen av konsolerna är väl speciellt imponerande hårdvarumässigt. Undrar hur länge det dröjer innan utvecklarna kliver ner på 30 FPS igen för att hålla någorlunda jämna steg med PC i bildkvalitet. Till och med surfplattor och mobiler börjar ju närma sig konsolerna när det gäller GPU.

Många utvecklare har kört 30fps från början på de nya konsolerna. Men jag skulle våga satsa en stor summa pengar på att de skulle gjort det även om konsolerna hade styrkan av 2 stycken R9 290X eller liknande. De väljer helt enkelt att satsa på högre grafiska inställningar då det är lättare att sälja och marknadsföra bättre grafik än högre framerate. Sen fungerar 30fps rätt bra med handkontroll till skillnad från mus + tb där det är närmast ospelbart.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

vi vet detta redan sedan lanseringen , undrar dock om DX12 kommer att hjälpa Xbone något

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

Nu är jag en PC Master Race fan boy osv. Men helt ärligt, hur kan konsolfolk godta ens 900p? Pröjsar flera tusen för en "next gen"-konsol som inte ens klarar av 1080p i moderna spel? Det är ju ett skämt.

Ett spel består ju av mer än grafik som tur är. Det är ju helhetsintrycket som bestämmer om man har kul eller inte. Upplösning är en del av det,bildfrekvens en annan, story en tredje, spelkänsla en fjärde och så vidare.
Sen har ju konsoler en enkelhet som datorer inte har vilket tilltalar många(mig själv inkluderat).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Många utvecklare har kört 30fps från början på de nya konsolerna. Men jag skulle våga satsa en stor summa pengar på att de skulle gjort det även om konsolerna hade styrkan av 2 stycken R9 290X eller liknande. De väljer helt enkelt att satsa på högre grafiska inställningar då det är lättare att sälja och marknadsföra bättre grafik än högre framerate. Sen fungerar 30fps rätt bra med handkontroll till skillnad från mus + tb där det är närmast ospelbart.

Här ligger svaret! De väljer högre inställningar snarare än högre upplösning då de anser att det ser bättre ut. Men 99% av sweclockers läsare verkar inte fatta det utan går enbart på upplösningen.

Klart som tusan att 720p ultra ser bättre ut än 1080p extralow på en tv man sitter långt bort ifrån , men det fattar inte folk Utan klagar direkt...

Permalänk

Och vem köper konsoll för maxad grafikinställningar ändå? Varken 720 eller 900 är ju imponerande. Skulle det vara 720 vs 1080 hade det varit en annan sak.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Har både en fin PC och ett Playstation 4.

Jag tycker båda har sin charm. Jag är väl en av få här inne som dock tycker att grafik och upplösning inte gör ett spel fantastiskt - det viktiga är känslan. Men smaken är som baken, antar jag.

Jag kan sitta och lira Final Fantasy 7, inte bara för nostalgin utan också för att jag tycker det är ett välgjort spel. Grafiken är skit (bra för sin tid, dock) men vad spelar det för roll när spelet i sig är grymt? (Min subjektiva uppfattning).

Det verkar som om de flesta tycker att grafiken gör allt här inne. Men ni är inte ute efter att spela spel, ni är ute efter att titta på spel, eller? På alla fina cutscenes? (Kanske därför spel kompenserats genom att vara enklare än innan).

Sen verkar det finnas ett begär i att få hävda sin e-penis ståndpunkt, vad det verkar viftar den bara på halv stång. Det är najs med spelbara, vackra spel - vem vill inte spela minecraft eller terraria i 4K? Eller sitta och glo på den fina terrängen medan man spelar battlefield, för det är ju sådant man hinner med i ett actionspel.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Vill jag spela seriöst sätter jag mig vid min dator och 1440p skärm (1080 är så 2010).
Vill jag bara spela Walking dead, rayman med frun eller liknande så sätter jag mig vid min Xone. Det fungerar ypperligt till vad jag köpt den till
Skönt att upplösningen inte spelar nån roll för mig på konsolen.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Spelet i sig får de dock se till att fixa till, har sett flera videos där spelare springer runt med sniper gevär i närstrid, men visst spelet kanske är ämnad att vara ett arkad spel.

Som sagt, det finns annat än upplösning som spelar roll även om speltillverkarna har försökt lägga större delen av tyngden på grafiken de senaste 10 åren.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Bra att dom går efter 60fps iallafall, ingenting inbringar mer panik än att spela fps spel på konsol.
Men som sagt bra att dom går på 60fps istället för 30.

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K (4,4ghz) GPU: Zotac Gtx 780. RAM: CORSAIR 16GB 1600MHZ VENGEANCE. Chassi: Define R4. OS: Windows 8.1 64-bit

Permalänk
Medlem

Man undrar ju, vilket grafikkort på marknaden kör BF4 i 720p i 60 FPS?
Inte ens ett diskret grafikkort, 7850k APU kan ju det.........
http://youtu.be/Cv57qDXpEPU?t=10m10s

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Vi får se vad som händer, men jag tror inte att current-gen konsoler kommer leva särskilt länge 3-4 år kanske, väl i linje med skifte till 4-k. Nu när de kör x86 så bör det inte vara så värst svårt att få med bakåt-kompatibilitet till next-gen.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Avstängd

Eftersom folk inte vet vad "next-gen" betyder så kanske vi kan använda något annat uttryck?

Dock kommer jag själv inte på något. Visserligen är inte XBOX ONE och PS4 "next-gen" längre... det var bara INNAN lanseringen. Nu är de "current-gen".

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro