Permalänk

Dryg cs ban

Hej körde en cs match för nån minut sen jag blev disconnectad pga ostabil clockning och efter matchen (som jag spelade klart) såg jag att jag fått en ban på 2 timmar pga att jag inte anslöt till matchen vilket jag gjorde tycker bara det är drygt och borde ändras på

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Jag antar att reglerna finns av en anledning. Man måste dra en gräns någonstans.

edit: MuLLvaD3n utvecklar det hela på ett bra sätt, tycker jag.

Permalänk
Medlem

Jag har blivit bannad två gånger i CS:GO, båda gångerna pga bugg.

Bara att acceptera.

Permalänk
Medlem

Problemet är att spelet inte har en aning om det var du som stängde av datorn för att du inte ville spela eller om det var för att datorn inte fungerade. Du måste ha lämnat någon gång innan annars är det bara 30 minuters ban, (vad jag vet).

Det måste finnas ett "straff" för att lämna en match i CS. Du förstör trots allt för 4 andra personer. Det är alltid synd när sådant här händer, men tyvärr hade folk lämnat hej vilt om det inte fanns någon sorts spärr på det.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Bara acceptera det, inte Steam/Valves fel att du spelar på en dator som är ostabilt överklockat.

Permalänk
Medlem

2H bann får du inte direkt utan man får först 30min men upprepas det blir det mera.

Du har alltså gjort nått innan som gjort att då fått 2H. Att det skulle ändras, ja absolut, är rätt så drygt att få bann för att Steam krånglar, men vi vet alla att STEAM inte kommer att göra ett skit åt det tyvärr.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Bara acceptera det, inte Steam/Valves fel att du spelar på en dator som är ostabilt överklockat.

Håller med där, man får inte 2H första gången heller, sen bör man ju kolla så att datorn är stabil innan man börjar lira.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tveksamt diskussionsvärde.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?