Nvidia Geforce GTX Titan X röjs i fullständiga specifikationer

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Geforce GTX Titan X röjs i fullständiga specifikationer

Kort innan lanseringen röjs de fullständiga specifikationerna för Geforce GTX Titan X, som i mångt och mycket innehar 50 procent fler resurser än dagens flaggskepp GTX 980.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

12G minne + 336 GB/s jeez

Blir att kosta en del..

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se denna gpu i action sedan!

Permalänk
Medlem

Inväntar med spänning alla trådar från folk som säger sig ska köpa 2st av detta kort.
Brukar alltid komma en drös vid nya releases med rubriker som "Ska köpa 2x Titan X, är detta en bra settup??"
Så kallade *Not so humble BS brags* (coppy right zOlid 2015 ;D)

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skäggig legend

Jacob köttar nyheter, Jonas och Emil köttar kort, just det kortet det skrivs om nam nam!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Num num. Om man ändå bara hade råd!!!!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Discokungen

Så de släpper på double precision-prestand alltså? Det är väl vettigt egentligen med tanke på att det inkräktar på deras Quadro-serie och korten dessutom nästan enbart säljs till spelare.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jösses. Nvidias monsterkort alltså. Dock är prislappen fortfarande otroligt overkill imo.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Avstängd

Ja Nvidia började ju bli lite i brallorna nu ju när de har fått höra alla toppnyheter om Amds kommande kort. Enda desperata "movet" var ju att röja specifikationerna på deras kommande kort också. Hihi.

Permalänk

12-15k kr?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Inga nyheter för er direkt som sitter på kontoret och har haft hela helgen på er att leka med ett exemplar (minst)

Så ett test är väl snart här

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Ja hoppas det verkligen är 12Gb vram så det inte blir som med gtx 970 där 4Gb blev 3,5...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

12-15k kr?

Enligt denna artikeln 999$ vilket motsvarar cirka 10kkr med moms och allt.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Inaktiv

Yes, kortet lär prestera något fruktansvärt väl. Lär det vara snällt mot plånboken? Neeeeej. Värt det? ....vet ej.

Jag tror AMD kommer att ligga bra mycket bättre i pris än Nvidia, i vanlig ordning. Tvivlar på att skillnaderna kommer att bli stora, men det återstår att se.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

12-15k kr?

Haha vänta bara, snart kommer någon vara smart och multiplicera med dollarns 8.7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Enligt denna artikeln 999$ vilket motsvarar cirka 10kkr med moms och allt.

Låt mig chansa på 14.

Permalänk
Medlem

Kommer vara samma sak som 290X Vs Titan.

Bara och vänta på 390X som kommer stompa Titan X prismässigt.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Yes, kortet lär prestera något fruktansvärt väl. Lär det vara snällt mot plånboken? Neeeeej. Värt det? ....vet ej.

Jag tror AMD kommer att ligga bra mycket bättre i pris än Nvidia, i vanlig ordning. Tvivlar på att skillnaderna kommer att bli stora, men det återstår att se.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror AMD's kommer bli intressantare ur ett flops 64 perspektiv också, även minneshastigheterna lär nog bli bättre än titan x. Jag menar, sitter här på 435GB/s per kärna utan volt ökning på deras gamla 290x platform så blir intressant vad som händer för 380x/390x (kommer inte ihåg vad de bestämde sig för namn). Speciellt med staplade minnen. Anser personligen nvidia behöver höja minnesbussen vilket gör så att minnesmodulerna kan lira lägre frekvens (vilket ger mer svängrum för överklockning eller bara högre stock klock) för samma minnesbandbredd.

Jag vet att nvidia komprimerar mer men det är inte all data som kan komprimeras särskilt effektivt.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

Låt mig chansa på 14.

Tror faktiskt du är närmare svaret, glömde tag hänsyn till den nyliga inflationen.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ja hoppas det verkligen är 12Gb vram så det inte blir som med gtx 970 där 4Gb blev 3,5...

Tror inte nvidia skulle våga en sekund att göra så igen. Även, detta är deras "värsting", inget snålande helt enkelt.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Finns det någon info om nya kortet till laptops?

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Inväntar med spänning alla trådar från folk som säger sig ska köpa 2st av detta kort.
Brukar alltid komma en drös vid nya releases med rubriker som "Ska köpa 2x Titan X, är detta en bra settup??"
Så kallade *Not so humble BS brags* (coppy right zOlid 2015 ;D)

Ska köpa(smile) men inte två.

Permalänk
Medlem

Ytterligare ett "grafikkort" som man kommer imponeras av (prestandan) men inte ens fundera på att sätta in i ens egen burk.. $ 999 med dagens dollarkurs blir väl 12-14 tusen här hemma hos ÅF!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Mycket hum hum om det här kortet, är inte detta egentligen en Quadro K6000 i geforce kostym, specifikationerna på chippet kan väl ändå inte skilja sig så mycket.

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Ska köpa(smile) men inte två.

Eller så väntar du ett par månader och köper ett 390x som lär prestera aningens bättre och kosta hälften så mycket.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Presterar de ungefär likvärdigt (som det iaf ryktas just nu) så blir det nog priset som kommer avgöra om det blir ett TitanX eller ett 390X för min del.

EDIT: Men om nu DP prestandan faller bort så kanske det kan bli lite billigare än förra titan? Vågar man hoppas på 7-8k tro?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Blir klart att köpa ett Älskar mitt nuvarande titan och kylaren är klart värt ett par tusen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nekhii:

Blir klart att köpa ett Älskar mitt nuvarande titan och kylaren är klart värt ett par tusen också.

kylaren är det första som ryker,

Permalänk
Discokungen
Skrivet av micke7406:

kylaren är det första som ryker,

Ja men verkligen. Vattenkylning till ett sånt här kort känns som det enda som inte är slöseri.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Det var det här kortet jag väntade på men sen köpte jag ändå ett 970 i höstas. Det var nog ett klokt besult trots allt för plånboken plus att jag haft rätt bra prestanda i flera månader redan.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p