Bra tyst chassi för X99 system?

Permalänk
Inaktiv

Bra tyst chassi för X99 system?

Ett vanligt X99 ATX system. Skulle inte skada om det också stödde ATX-E men det är knappast nödvändigt. Det två främsta sakerna jag vill att det ska vara är att det är rigid, håller bra kvalitet och är tyst!

Tack på förhand!

Permalänk
Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem

Regid? That word.

cooltek w2 såklart.

Permalänk
Inaktiv

Tack! Tror du Jonas skulle reka chassit? Tydligen så är frontluckan en riktig pina att ta av.

http://www.techspot.com/products/cases/nzxt-h630-midi-tower.9...

Skrivet av geforce60:

Regid? That word.

cooltek w2 såklart.

Har aldrig hört talats om det chassit, är det bra?

Permalänk
99:e percentilen

Jag kör min X99-rigg i ett H440 som jag är nöjd med. Men det är ju verkligen onödigt stort om man inte ska köra vatten (vilket jag gör). Ett S340 kanske?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Budget ? Storlek ? Liten, medium eller stor ? Något specifikt ? Komponenter ? Specifik kylare ? Vattenkylning ? Utseende ? Färg ? Eftersom du säger X99 är det alltså inte system du har i signaturen, så lite svårt att förslå något ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk

Som andra har skrivit så behövs det nog lite mer specifika krav eller mer info om den planerade hårdvaran för att komma med vettiga förslag. Det finns ju ingenting som hindrar dig från att bygga i alla chassin med vettig luftgenomströmning. Det du behöver tänka på är väl snarare processorkylning i och med en TDP på 140W oklockat.

Om du bara vill ha ett tyst chassi finns det inget som hindrar dig från att bygga i ett Fractal Design Define R4 eller R5, oavsett hur alldagligt chassit är för ett lite mer påkostat system.

Köp något du tycker ser bra ut efter att ha läst lite recensioner och fokusera på att ha tysta komponenter i övrigt så får du en tyst dator.

EDIT: När du ändå ska bygga X99 är en mysig grej mängden PWM-kontakter för fläktar på många av moderkorten, när temperaturen på komponenterna får styra hastigheten kan det bli mysigt tyst utan att behöva pilla på en separat fläktkontroller mellan olika typer av användande. Jag har själv tänkt bygga ett X99-system rätt snart och kommer antagligen välja moderkort efter det för att få en så tyst dator som möjligt.

Permalänk
Medlem

Fokusera på tysta komponenter snarare än ett tyst chassi.
Rejäl luftkylning är ett hett tips! Kolla på Noctua d15.

Din dator blir tex inte tyst om du har ett 290x med referens kylare, bara för den är byggd i ett Define R5.

Köp ett chassi där du har bra kylningsmöjligheter, där fläktarna i ditt system inte behöver behöver gå på högvarv för att få igång något som kan liknas vid luftflöde

Bra luftflöde = Fläktarna behöver inte arbeta så hårt = Låg ljudnivå.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon114264:

Tack! Tror du Jonas skulle reka chassit? Tydligen så är frontluckan en riktig pina att ta av.

http://www.techspot.com/products/cases/nzxt-h630-midi-tower.9...

Har H630, har du någon annan fråga så ska jag försöka svara den så bra jag kan.

Frontluckan är inte mycket svårare än någon annan, det blir ju naturligt svårare ju längre panelen blir.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Har H630, har du någon annan fråga så ska jag försöka svara den så bra jag kan.

Frontluckan är inte mycket svårare än någon annan, det blir ju naturligt svårare ju längre panelen blir.

Hur upplever du kvaliteten på det? Vilka andra chassin du har haft kan du jämföra den med? Jag hade ett skramlande Lian Li fulltower för flera år sedan. Hela chassit vibrerade när datorn var igång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon114264:

Hur upplever du kvaliteten på det? Vilka andra chassin du har haft kan du jämföra den med? Jag hade ett skramlande Lian Li fulltower för flera år sedan. Hela chassit vibrerade när datorn var igång.

Jag är störtnöjd
Har haft ett par stycken innan jag fastnade för detta, bland annat 900D, Silent Base 800, 550D, H440, Define R4, Fortress FT02B etc

Det enda jag inte riktigt kan uttala mig om är hur bra hårddiskupphängningen är, har inte laddat den full med 5.25" diskar.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Har båda H440 och 550D och kan säga att 550D är MYCKET tystare.

Visa signatur

H440 | RM750X | Z97 Pro AC | 4790K | H80i GT | HyperX 32GB | Asus GTX1070 OC | 850 Evo 1TB | Asus G20CB/i5 6400/16GB/850Evo 500GB/GTX950 | Dell U3415W UWQHD | B&W MM1 | QPad MK-85 | Mionix Naos 7000 | MacBook Pro 15 Retina i7/16GB/512GB/GT750M | Thinkpad X1 Yoga | Canon 1DX | Sony RX100V | Sony A7RII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mikeybikey:

Har båda H440 och 550D och kan säga att 550D är MYCKET tystare.

Den verkar ha lite kvalitetsproblem. En skrev på Prisjakt att den är väldigt plastig inuti och att kontruktionen är svajigare än Fractal R4.

Kör 3st Noctua fläktar 120mm så ventilationen ska det nog inte vara några problem med. Har ännu inte hittat det perfekta chassit. Alltid ska någon modell ha någon skavank eller skavanker som tillverkaren har hållt tillbaka för att såga av lite på priset.