Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Länka till denna remake? Har kollat efter detta för någon månad sen, och det enda som fanns då var i alla fall buggiga moddar.

Knappast en remake men det är uppdatering som gör det möjligt att spela det i modernare upplösningar utan att hålla på med mods.
http://store.steampowered.com/app/39140/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej, vi talar alltså om PC-portning med lite lätt polering av Steam. Det är inte den remake som alla väntar på, dvs. HD-remake.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cebor:

Utöver vad som redan nämnts, baserat på dina system:

Ps3:
Final Fantasy X/X-2 HD remake
Tales of Xillia
Tales of Xillia 2
Tales of Symphonia Chronicles (HD remake av gamecube/wii spel)
Tales of Graces F

Wii (som väl fungerar på Wii U?):
Xenoblade Chronicles
The Last Story

och innan någon frågar det uppenbara, så ja, jag är en stor fan av Tales Of... spelen

Rekommenderar Final fantasy X HD remake!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Suikoden 1-5
FF serien (även -2 varianterna, finns även en upphottad version av x och x-2)
Eternal Mana
Breath of Fire

/Frugan

Hon spelar spelen till max och älskar just Jrpg.

Om du inte tycker om grafiken så har du missat mycket av poänge, imo.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Länka till denna remake? Har kollat efter detta för någon månad sen, och det enda som fanns då var i alla fall buggiga moddar.

Remake är att ta i, men ja, det finns en återutgivning av pc versionen från 90talet med fixat stöd för moderna datorer. Ska du köpa så skaffa steam versionen. Jag sitter på den "vanliga" som har ett drm skydd från helvetet (bla max 5 installationer..). Gäller som sagt dock inte steam versionen.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Det absolut bästa JRPG någonsin är ju Xenogears. Du kan skaffa det till PS3 via amerikanska PS Store.

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Spelet har fått dåligt betyg från många sidor. Tror jag avstår.

Bullshit.
http://www.gamerankings.com/ps3/998014-ni-no-kuni-wrath-of-th...

Fick pris som bästa rollspel 2013 av många sajter.

Jag älskar det och rekommenderar det varmt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Hej!

Jag har länge varit sugen på spela JRPG spel. Jag har svårt att hitta ett bra spel. Hoppas ni kan ge råd.

Jag har PC, Wii U och en PS3 hemma.

Tack!

Om inget gjort det redan så kan jag rekommendera Persona-spelen, mycket trevliga jrpg.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Det absolut bästa JRPG någonsin är ju Xenogears. Du kan skaffa det till PS3 via amerikanska PS Store.

Det enda negativa för mig var att cd2 skivan och andra halvan av spelet, eller iaf slutet var typ mission episoder. Det kändes som de fick slut på tid och kunde inte få in allt de planerade. Men om jag minns rätt så kan man få ut typ 40+ timmar speltid bara på CD1 skivan.

Permalänk
Medlem

Ys serien är underbar.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3