Darksync strålar mörker med ny skärmteknik

Permalänk
Sötast

Haha humor är som bäst när den är så dålig att man inte kan låta bli att skratta väl?

Permalänk
Avstängd

"Darksync strålar mörker med ny skärmteknik"

Redan titeln avslöjade för mycket.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Haha, gillade detta och var trött nog att gå på det i några rader 💤

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag ska kalla mig själv svagsint eller trött. Jag trodde på hela artikeln till jag läste kommentarerna.
Hade helt glömt att det är 1:a April idag ...eller i morgon, beroende på hur man ser det.

Permalänk
Medlem

GTA V på datorn kommer bli ett nytt mörkare kapittel i serien

Permalänk
Medlem

"Ett för ögonen vilsamt interferensmönster..."
Jo, det var ju vilsamt - som en spikmatta för ögat. Kul skämt!

Permalänk

Hahaha, eftersom mörker inte är något så kan man ju inte stråla det Just saying.

Visa signatur

Asus rog strix z690-a gaming, i7 12700K, 32gb RAM, PNY RTX 3080, RM1000i, 4x NVME SSD

Permalänk
Medlem

klockrent

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Detta skulle vara så coolt om det funkade

Permalänk
Medlem

Och nu föll poletten ner...

Permalänk
Medlem

hehe snyggt sweclockers^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Nya skärmar avsedda för Darksync väntas kunna använda Nyquist teorem om samplingsfrekvens tillsammans med kvantpunkter...

Riktig Hollywood-kvalité på det där!

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Avstängd

Bästa aprilskämtet hittills! Det hade faktiskt gått att göra lite mer trovärdigt genom att inte vara så plågsamt uppenbar med "motljus i en annan del av spektrumet". Det skulle givetvis ha stått "ljus med samma våglängd i motfas". Då hade det tagit mig 3µs i stället för 1µs att avgöra att detta var årets aprilskämt!

(5µs om det inte vore för en referens till ett välkänt ölmärke...)

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Var lite för uppenbart dels tiden och artikeln texten. Hade mer gått på det om ni hade gjort fejk recension på något kort i 300 serien som 380 eller 370 och inte släppt precis efter midnatt.

Ni har lyckats lura bättre förr. Jag tycker det är lite charmigt med första april skämt. Men ska ju inte överdrivas.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Satt och läste RSSen och tänkte "men va fan, inte en till XXXsync-panel" men insåg snabbt att April månad precis har anlänt

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Det var 30:e februari idag va, eller hur var det?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Fattade inte förrns jag läste kommentarer.. Blev sur som satan och trodde att Rockstar på riktigt hade flyttat fram PC-releasen ett år..

Mvh, idiot

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

"Darksync strålar mörker med ny skärmteknik"

Redan titeln avslöjade för mycket.

Egentligen ja, tror dock att en del som jag var trötta när dom läste detta och då tänker man inte långt överhuvudtaget

Permalänk
Medlem

Påminner mig om ett barnprogram från när jag var liten, där de hade en svartmålad glödlampa, som när den "tändes" gjorde att ett ljust rum blev kolsvart. Jag har alltid sjukt gärna velat ha en sådan lampa....

Permalänk
Hjälpsam

Detta skal tas på yttersta allvar, jag har studerat Implementerad Filosofi på Löwenbräu-institutet. Den forskning som pågår där har anor sedan slutet av 1300-talet och skall inte pilsas på.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Lmao, förs trodde ja nästan på det, men kom på att man svart är helt enket inget ljus alls, och hur skulle man kunna "lysa" svart? lmao, april april, aaaaaaalmost got me

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Ett bra aprilskämt tycker jag, väl utfört, och riktigt bra med slutet där Det enda minuset, och tyvärr ganska stort minus när jag nu tänker efter, är bilden med skärmen som avger så mycket skugga, hade ni skippat den så hade det varit mycket mer värklighetstroget.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av filipandre:

Hahaha, eftersom mörker inte är något så kan man ju inte stråla det Just saying.

Varken frånvaro av ljus eller ljud består av något. Men den här tekniken fungerar och finns att köpa för ljud. Active noise cancelling headphones. Just saying :P.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Men skämt-o-sido... vad är det för skärm ni har där... Det är en LG skärm kan vi se, är det den med Freesync?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sitter ljuscancelleringen enbart i skärmen eller krävs det speciella drivrutiner för att det ska fungera?
Är orolig för att det kan bli problem med Linux om det är något proprietärt format...

Spännande att utvecklingen gått så långt att man kan göra detta för ljus numera. Minns på 90-talet att det pratades om att det krävdes ganska kraftig analysprestanda för att kunna göra detta i realtid för ljud och ljus är ju sisådär 1 miljon gånger snabbare. Tänka sig att elektroniken är snabbare än ljushastigheten, det kunde man aldrig tro för bara några år sedan! Antar man löser det med "parallell processing". Har man många kärnor så kan de såklart kompensera för att de var för sig är långsammare än ljuset. Det har något med kärnfysik att göra tror jag. Med den här nya tekniken så är det inte långt kvar tills tidsmaskinen kan se dagens ljus.

Permalänk
Medlem

Jag trodde det var microsoft surface 3 som var aprilskämtet.. att de inte bara ger upp.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Haha skön bild, första tanken var really?? Sen mindes man att det var 1 april

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Bästa hittils!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Du lura mig aprillo?

Permalänk
Medlem

Nu känner jag mig lite fånig som helt missade skämtet och klickade på bilden för allt godis där var i hyllan...