Visa era skrivbord i Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av ixyyy1337:

Men du att jag ska dölja ikoner på skriverbordet? För jag använder skrivbordet rätt flitigt men rensar alltid det efter jag är klar

Du kan lägga den på startmenyn annars, inte så snyggt kanske men...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Skrivet av TWD Fanatic:

Nej, du gömmer inte alla ikoner, du kan checka bort papperskorgen i denna inställningen: http://gyazo.com/845313189d15beb0f50902e4ed41c144 så försvinner den.

Skrivet av shelter:

Du kan lägga den på startmenyn annars, inte så snyggt kanske men...

aha tack! La den under snabbmenyn i utforskaren

Permalänk
Medlem

Rent och fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ixyyy1337:

Kör extremt standard, vet dock inte vart papperskorgen ska ta vägen

http://abload.de/img/skrivbordl2a6s.png

Bilden tog jag själv i Assetto Corsa för ca 15 min sedan

Höger klicka välja "dölj skrivbords ikoner"

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Elize Ryd (Amaranthe)

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem

Inget märkvärdigt, kommer säkert något som har med Rainmeter att göra senare.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Simpelt och rent, behövs inget mer imo. Gillar gränssnittet i W10, jag gick direkt från Windows Classic och bytet gick smidigt.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Har du lust att dela med dig av skrivbord

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Szajda:

Har du lust att dela med dig av skrivbord

Av bakgrundsbilden?

Absolut! Varsågod: http://4walled.cc/src/e7/e744aac325681061da01f556dafe5b3e.jpg

Permalänk
Medlem

@M1NT:

Tack

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Medlem

Då var man i startgroparna

Permalänk
Medlem
Skrivet av lenowin:

Vilket rainmeterskin kör du på? Editerat själv?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Vilket rainmeterskin kör du på? Editerat själv?

Jag plockade den som det skrevs om på sidan 3, -> TiME <-
sen gjorde jag som de, att jag ändrade till svenska i dess dokument

edit, bytte i efterhand även typsnitt.

Permalänk
Medlem

Byter bara ut bakgrundsbilden rätt ofta, annars gör jag inte mer än att hålla det så rent som möjligt.

Använder StartIsBack för att få aktivitetsfältet transparent.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milo_:

Byter bara ut bakgrundsbilden rätt ofta, annars gör jag inte mer än att hålla det så rent som möjligt.

http://i.imgur.com/l2WZOz5.jpg

Använder StartIsBack för att få aktivitetsfältet transparent.

Hur ser det ut när du trycker på startknappen? Att allt flyter omkring i luften förmodar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Hur ser det ut när du trycker på startknappen? Att allt flyter omkring i luften förmodar jag?

Precis som vanligt. Det är bara fältet där nere som är transparent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Byter bara ut bakgrundsbilden rätt ofta, annars gör jag inte mer än att hålla det så rent som möjligt.

http://i.imgur.com/l2WZOz5.jpg

Använder StartIsBack för att få aktivitetsfältet transparent.

Kan jag få länk till bakgrundsbilden? Jag gillar det.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

http://i.imgur.com/RkeVs20.jpg

Ser oerhört tråkigt ut förutom Cadillacken då, skulle vilja ha det renare men har inte hittat någon bättre layout än denna. Salig blandning program iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Kan jag få länk till bakgrundsbilden? Jag gillar det.

http://wallpapers.wallhaven.cc/wallpapers/full/wallhaven-1731...

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Byter bara ut bakgrundsbilden rätt ofta, annars gör jag inte mer än att hålla det så rent som möjligt.

Använder StartIsBack för att få aktivitetsfältet transparent.

Installerade StartIsBack, fick tillbaka win7 startmeny

Men finner inte vart programmet installerats så att man kan se vad mer man kan ändra,
har du någon koll på det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lenowin:

Installerade StartIsBack, fick tillbaka win7 startmeny

http://oi59.tinypic.com/2e69geh.jpg

Men finner inte vart programmet installerats så att man kan se vad mer man kan ändra,
har du någon koll på det ?

Leta upp mappen där det installerats och skapa en genväg om du vill. I mitt fall finns det under Program (x86) på den hårddisken jag valde.

När du väl öppnat programmet går du till fliken "Växla" och väljer i menyn "Visa startskärmen" högst upp, då får du W10-menyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Leta upp mappen där det installerats och skapa en genväg om du vill. I mitt fall finns det under Program (x86) på den hårddisken jag valde.

När du väl öppnat programmet går du till fliken "Växla" och väljer i menyn "Visa startskärmen" högst upp, då får du W10-menyn.

Jag får testa att installera om det igen.
Ville ha win7 starten, men fann konstigt nog inte programmet i sig för
att vad mer man kunde ändra.
Det fanns inte under C: eller D:, men fann det i kontrollpanelen så det gick att avinstallera.

Permalänk
Medlem

Försöker hålla det rent och simpelt med egna bilder som bakgrund.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

(menade inte att svara på Nevadas inlägg, menade att citera hens bild mest)

Jag har sett på ett flertal av era screendumps att ni har sparat de nya knapparna som tillkommit i windows 10, "search" och "task view".

Hur resonerar ni när ni har kvar dem, särskilt ni som tycker att "less is more"? Det var det första jag tog bort, kändes som ett win8-fall där man har knappar som inte man ens vet varför.

En vanling sökning har ju varit sedan win7 att köra Win-knapp->börja skriva, task view är en helt vanlig alt+tab afaik. Kan förstå task view om man vill köra via musen kanske, möjligen sök om man har touchscreen för att få upp on-screen tgb i samma svep.

Hur resonerar ni?

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem

Ganska simpelt, men jag gillar det!

Permalänk
Medlem

Simpelt såhär i början innan alla program är hemtagna..

Permalänk
Medlem

Nytt OS. Nytt skrivbord.

Långt ifrån klar än med mitt tweakande av windows 10, men har kommit halvägs och äntligen hittat två fantastiska bakgrundsbilder.

Kvar att göra är att hitta / skapa lite snygga rainmeter skins för CPU, RAM, FPS, GPU, TEMP osv. Funderar på att skapa någon graf variant. Sedan måste papperskorg ikonen bytas ut. Eventuellt ska Babun tas bort, men gillar att ha ikonen där, visar att jag är programmerare.

På windows sidan har jag bara ändrat lite i explorer.exe och fixat med mina partioner så att jag har en vettig struktur. Tagit bort OneDrive ikonen och en del ikoner under "This PC" som ändå återfinns under "Libraries" och "Quick access".

Filmer, musik och bilder finns på Media hårdisken. All programmering på X. Backup på B. Dokument på D:, är dock en kvarleva från när jag inte hade M:. Kanske bör föra över allt från D: till M: och slänga den HDD:n.

Ytterligare program som inte syns men som är vitala

Launchy (som OS X spotlight). Har det keybindat till mina två tumknappar så trycker ner båda tummarna och kan sedan börja skriva "Ste" och trycka enter så startas Steam. Eller "Ch" för chrome. Osv. Ett snabbt och smidigt sätt för att starta program och hitta filer.

Dold text

Listary, gör så att man kan skriva in vilken mapp man vill öppna i explorer. Det är bara att börja skriva. Man slipper leta, scrolla och använda musen.

Dold text

Speedfan (pwm fläktar = väldigt tyst vid låg idle)

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Nytt OS. Nytt skrivbord.

På windows sidan har jag bara ändrat lite i explorer.exe och fixat med mina partioner så att jag har en vettig struktur. Tagit bort OneDrive ikonen och en del ikoner under "This PC" som ändå återfinns under "Libraries" och "Quick access".
https://i.gyazo.com/215e78d5ead1a013c281031d2558ab9c.png

Exakt så som jag också vill ha det.
Hur fick du bort "Libraries" från this pc?
Jag vill hellre ha mina egna genvägar och inte massa skräp på vänstra listen.