Visa era skrivbord i Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Invectus:

Hur gör jag om jag vill att allt ska vara svart bakgrund(explorer etc) i windows och webbläsare? Detta mest på grund av att jag vill avlasta ögonen lite

Det går med väldigt enkla registerhack, dock så har jag för mig att just mörkare tema ska bli officiellt i och med den nya uppdateringen till Windows som faktiskt släpps redan imorgon. Så vi kan ju hålla utkik och återkomma i tråden?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Det går med väldigt enkla registerhack, dock så har jag för mig att just mörkare tema ska bli officiellt i och med den nya uppdateringen till Windows som faktiskt släpps redan imorgon. Så vi kan ju hålla utkik och återkomma i tråden?

Ok! Tack! Då väntar jag! jag har provat register hacks och undviker det helst

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Tänkte dela med mig av mitt uppdaterade skrivbord. Som synes behåller jag SweClockers.com i fokus, men med ett förändrat färgschema från att ha varit mestadels blåa nyanser till att ha lagt till en orange touch i det hela. Bakgrundsbilden är redigerad av mig med begränsade kunskaper inom Photoshop

http://i66.tinypic.com/23uzjti.png

Snyggt! @YamahaDGX630

Vad använder du för program?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Snyggt! @YamahaDGX630

Vad använder du för program?

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!
Hänvisar till mitt första inlägg i den här tråden
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1361870-visa-era-skrivb...

Observera att tillägget jag använder inte kostar så farligt mycket. Jag har använt ObjectDock primärt som startmeny sedan lansering av Windows 7 och har aldrig tröttnat då det är så otroligt anpassningsbart. Tröttnar man på sin meny, ja då är det bara att leka runt med inställningarna tills man fått fram ett nytt och fräscht resultat

Finns även mycket skins och ikoner på google

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Tack!
Hänvisar till mitt första inlägg i den här tråden
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1361870-visa-era-skrivb...

Observera att tillägget jag använder inte kostar så farligt mycket. Jag har använt ObjectDock primärt som startmeny sedan lansering av Windows 7 och har aldrig tröttnat då det är så otroligt anpassningsbart. Tröttnar man på sin meny, ja då är det bara att leka runt med inställningarna tills man fått fram ett nytt och fräscht resultat

Finns även mycket skins och ikoner på google

Haha den hade jag missat helt..!

Grymt, Ska kika runt! Tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Haha den hade jag missat helt..!

Grymt, Ska kika runt! Tackar

Inga problem! Har du andra förslag på tweaks så är det bara att höra av sig

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av YamahaDGX630:

Tänkte dela med mig av mitt uppdaterade skrivbord. Som synes behåller jag SweClockers.com i fokus, men med ett förändrat färgschema från att ha varit mestadels blåa nyanser till att ha lagt till en orange touch i det hela. Bakgrundsbilden är redigerad av mig med begränsade kunskaper inom Photoshop

http://i66.tinypic.com/23uzjti.png

Kan du hjälpa mig via teamviewer att få mitt win10 exakt som ditt? Eller skicka Pm med instruktioner? <3

// helt efterbliven när det gäller rainmeter osv.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Försökte matcha den lila type covern som jag har på min Surface Pro!

Anime-tema, Senjougahara Hitagi från Monogatari.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Kan du hjälpa mig via teamviewer att få mitt win10 exakt som ditt? Eller skicka Pm med instruktioner? <3

// helt efterbliven när det gäller rainmeter osv.

Tjena!
Självklart hjälper jag till! Dock kanske inte ikväll, ska vi köra en tid imorgon?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av YamahaDGX630:

Tjena!
Självklart hjälper jag till! Dock kanske inte ikväll, ska vi köra en tid imorgon?

Annars kan du ju skicka filpaket o en wall of text

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Inte kommit så långt sen man gjorde en clean AU installation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

https://i.imgur.com/WY0RrGo.jpg

Inte kommit så långt sen man gjorde en clean AU installation.

Vad för musikapp?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad för musikapp?

Winyl med skin jag gjort själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Tänkte dela med mig av mitt uppdaterade skrivbord. Som synes behåller jag SweClockers.com i fokus, men med ett förändrat färgschema från att ha varit mestadels blåa nyanser till att ha lagt till en orange touch i det hela. Bakgrundsbilden är redigerad av mig med begränsade kunskaper inom Photoshop

http://i66.tinypic.com/23uzjti.png

Är det Rainmeter klocka? Vilket skins är det i såfall?

Visa signatur

|CPU: Intel i5 6600K |GPU: Asus RTX 3060Ti |PSU: XFX 750W
|MB: ASUS Z170-A |RAM: Crucial 16GB DDR4 2400Mhz
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWEWirex:

Är det Rainmeter klocka? Vilket skins är det i såfall?

Stämmer bra det, Elegance 2

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

4 skärmar för tillfället... har 50 egenmodifierade bakgrund som på måfå byts ut vart sjätte timma. ovanligt med 2 likadana på samma gång men det händer

Permalänk
Entusiast

Kör lite anpassad bakgrund till datorn

Dold text
Permalänk
Medlem

@Zpnk:

Är det Rainmeter? Och vad är det för skin isåfall. Är ute efter något liknande själv.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ZyntaX:

@Zpnk:

Är det Rainmeter? Och vad är det för skin isåfall. Är ute efter något liknande själv.

Nope det är mjukvaran som följer med aquaero 6, tyvärr...

Permalänk
Visa signatur

Nätaggregat Corsair AX 850W 80+ Gold | Moderkort Asus P8P67 PRO REV B3 | GPU EVGA GeForce GTX 780 Ti 3GB Superclocked | CPU Intel Core i7 2600K | RAM Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB | Ljudkort Asus Xonar Essence STX | Hårddiskar OCZ Agility 3 120GB + WD 500GB | Mikrofon JJLabs BMC-USB | Hörlur Sennheiser HD 598 |

Permalänk
Medlem

Älskar sidebaren! Rainmeter? Vilket skin är det?

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

Älskar sidebaren! Rainmeter? Vilket skin är det?

Blev även jag väldigt nyfiken

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av Snövit:

Älskar sidebaren! Rainmeter? Vilket skin är det?

Skrivet av YamahaDGX630:

Blev även jag väldigt nyfiken

Använder DasH v1.1.0 by Jam3sn ifrån deviantart, fast jag har ändrat den en del för hur jag själv vill ha den.

Sen använder jag Spotify Control Skin för musiken, och mitt egna skin för sweclockers nyheter. Enjoy!

Visa signatur

Nätaggregat Corsair AX 850W 80+ Gold | Moderkort Asus P8P67 PRO REV B3 | GPU EVGA GeForce GTX 780 Ti 3GB Superclocked | CPU Intel Core i7 2600K | RAM Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB | Ljudkort Asus Xonar Essence STX | Hårddiskar OCZ Agility 3 120GB + WD 500GB | Mikrofon JJLabs BMC-USB | Hörlur Sennheiser HD 598 |

Permalänk
Medlem

Gjorde switchen till W10 under helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphone.ninja:

Gjorde switchen till W10 under helgen.
http://v2.pxl.se/i/0Qg.png

Snyggt tema.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Snyggt tema.

Tog första bästa på dA.

Permalänk
Medlem

@Piederman:
Tack så mycket!

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphone.ninja:

Tog första bästa på dA.

Lust att länka?

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av p1er:

Lust att länka?

Tror jag hittade temat!

http://unisira.deviantart.com/art/Ades-Theme-for-Windows-10-6...

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphone.ninja:

Gjorde switchen till W10 under helgen.
http://v2.pxl.se/i/0Qg.png

Vad för start meny ersättare?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig