GTX 960 2gb, Nätaggregat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Kan rekommendera denna:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Hammare-och-Yxa/...
Borde göra processen kort.

1. Varför köpte inte TS en pcie adapter för 39kr eller som ngn skrev kolla först om han fick med en till grafikkortet?
2. Varför köper TS ett helt random corsair cx agg som har erkännt dåligt rykte när det rekommenderats xfx core agg i kanalen vilket verkar vara ett av dem aggen med bäst kvalitet?
3. Hur kan en tråd om ett nätagg till ett 960 bli såhär lång?

Gissar att han blev osäker eller hitta inte tillräckligt med molex.
Inget ovanligt att ts bara köper något trots råd (möjligen för dom inte litar på ett forum, kan i för sig förstå det). Vet en som fick problem med sitt 200krs agg, proppar som gick så han köpte nytt för 200kr. Han tyckte inte det var värt att lägga ut mer. Trots inrådan att välja något bättre.

Tja inte konstigt egentligen, när ts är osäker och ställer flera frågor. Sen är det ju ett par som vill hjälpa till med:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannes_N:

Anledningen till att grafikkortstillverkarna anger överdrivet höga krav är att det finns personer som DU. Personer som köper billigast möjliga skräpnätaggregat med enormt överdriven effektangivelse. Som nätagget du länkade i första posten. Med utgångspunkt i priset och LCs tidigare historia är det förmodligen ett 250W nätagg, helt utan fungerande skyddskretsar. Resultatet skulle bli en blixt och rökshow om du belastar det med 300W i mer än några sekunder.

Tack och lov lyckades du övertalas till att inte köpa det.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara