Steam vill ha minst $5 av dig för att stoppa spam i tjänsten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Synd att andra ska behöva straffas för att någon/några missköter sig, men men... man får väl göra det som krävs för att bli av med skiten (phishing och andra scams). Det här är ju inte heller en direkt långsiktig lösning, de som phishar använder ju ofta sina phishade konton för att sprida vidare länkarna i chatten, så jag vill nog tro att det här inte kommer hjälpa särskilt mycket långsiktigt.

Antar att du har noll koll på hur restriktioner fungerar... För att dra en parallell: det finns många som kan köra fort som rallyförare och ändå har bra reaktioner... men det är alltid pga de som inte kan detta som vi har hastighetsbegränsningar på våra vägar. Alla lagar och alla restriktioner beror på de som inte klarar av det hela, oavsett om vi snackar sprit eller att köra truck.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Låter skitbra, ifall det inte hindrar mina golounge äventyr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Steam är till för att köpa, ladda ner och organisera spel och mjukvaror. Att använda steam som någon gratis chat/spam service är inte syftet. De flesta som har några spel på steam har nog köpt ett och annat spel iaf vid steam sales. Att det skulle vara ett problem kan jag inte riktigt förstå.

Permalänk
Medlem

Tja om det inte vore så att spelen är svindyra förutom på sale så hade jag köpt flera där. Har bara köpt något enstaka.

Trodde detta skulle vara krav att betala 5 dollar som en premium funktion. Nå hoppas detta inte drabbar mig (vet inte om jag köpt något steam spel över 50 kr). portal och CS i för sig så länge det räcker med ett köp och inte över viss tidsperiod borde det vara grönt för mig.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Bara köpt på Steam om det varit rea, sen om man kanske har ett annat konto? Har en bror också som inte spenderat ett öre på Steam, ska han inte få vara vän med mig på Steam för det?

Permalänk

Äh köp lite Indiespel på rea så är du snart hemma...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Äntligen! Betalar gärna.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Bara köpt på Steam om det varit rea, sen om man kanske har ett annat konto? Har en bror också som inte spenderat ett öre på Steam, ska han inte få vara vän med mig på Steam för det?

Ni är väl redan vänner på Steam? De kommer ju inte ta bort vännerna bara för att man inte handlat för minst $5, de tar väl bara bort möjligheten att skicka nya vänförfrågningar om jag inte missförstått det hela. Och din bror kan fortfarande ta emot vänförfrågningar från andra som har spenderat pengar i Steam.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av nackskägg:

Låter högst osannolikt, med tanke på steam-reor osv.

Förklara dig, vad menar du exakt?

Permalänk
Medlem

Kommer den med DLC samt expansioner i framtiden? Eller får man en massa emojiis nu när man köper en 5$ licens.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Hoppas detta lugnar ner bot spammandet. Tror det inte finns så många andra lösningar.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Förklara dig, vad menar du exakt?

Vem har inte köpt åtminstone nånting på steam när det är jul/sommar-rea?

Räknade mina egna transaktioner, och kom fram till att det är 50+ sen 2009 enbart genom Steam. Och då köper jag ändå nästan allt från tredjepart.

Är man en aktiv gamer har man handlat på Steam nån gång, om man inte är ett barn.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av nackskägg:

Vem har inte köpt åtminstone nånting på steam när det är jul/sommar-rea?

Räknade mina egna transaktioner, och kom fram till att det är 50+ sen 2009 enbart genom Steam. Och då köper jag ändå nästan allt från tredjepart.

Är man en aktiv gamer har man handlat på Steam nån gång, om man inte är ett barn.

Man måste inte alls ha köpt nåt på Steam, inte ens för att vara en aktiv gamer (spelare) Löjligt!
Finns många andra sidor som säljer spel billigt.

Permalänk
Medlem

Om ändå jag bara hade betalat 5$ för de där förbaskade nyklarna!

Permalänk
Medlem

5$ är ju ingenting.

Nu vet jag inte vad en scammer tjänar på varje scam konto dom skapar men är det bara 5$ dom måste betala så går dom säkert med vinst ändå. Jag tror inte det kommer stoppa spam bots och det ända som kommer att hända är att det trillar ner mer pengar i Gabes plånbok.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3