Uppgradera från XFX R9 290 till EVGA GTX 970?

Permalänk
Skrivet av Afrosnubben:

Hejsan, har ett 290 från XFX i min speldator. Grejen är den att jag på senare tid märkt att AMD är betydligt sämre i många spel, bl a FC4. Jag kan köra det på mitt 290 men får ibland grova lagspikes.

Alla polarna kör dessutom med Geforce kort, och man blir lite småmobbad pga sitt AMD(skämtsamt förstås)

Med det sagt, borde jag behålla 290 eller är 970 way to go? Om det blir 970 kan jag sälja 290, hur mycket får jag för det?

Jag har både amd r290 och 970 i samma burk kan hålla med om att amd är lite segare med uppdateringarna och amd har lite små problem med fps drops.
Men sänk bara grafiken tills vidare .
För sen kommer amd med en uppdatering och då är det bara att skruva upp grafiken igen . Nividia brukar ha bättre prestanda vid release av nya spel men i slutändan så har båda mina korten samma prestanda klassificeringar .
Och nu undrar du säker vrf jag har både amd och Nividia i samma kort helt onödig hade vart bättre att köpa ett lika dant av det ena kortet och kört sli eller crossfire.
Saken är den att jag hellre vill följa båda kortens utveckling och hjälpa sweklockers medlemmar med frågor om just detta fallet vilket kort som presterar best.
Ha tåla mod och vänta på en bättre uppdatering sen kan du själv välja

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)