Permalänk

Svensk ASP bok?

Vet ni om det finns någon bra svensk nybörjar ASP bok någonstans?

Och tycker ni att det är bra att vara en HTML expert innan man börjar med ASP?

Visa signatur

=) jag borde logga ut mig när jag loggar in från skolan

Permalänk
Medlem

jag tycker det personligen, man måste ju inte vara det men man får smak för programering.

Permalänk
Medlem

Jag kan tipsa om Sam's lär dig Asp 3. Den tycker jag är bra och fungerar även som refferens för dig när du lärt dig lite mer. http://butik.pagina.se/fb_produkt.asp?art=20625

Annrs borde du kanske fundera på om det inte är bättre att hoppa på .Net tåget direkt.

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen inte man behöver köpa en dyr bok. Finns så mycket ute på nätet.

www.pellesoft.nu
www.aspsidan.nu
www.aspwebb.nu

Och många fler.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Som sagt finns det mycket bra på nätet, så en bok är absolut inte nödvändigt. Dock är det mesta bra på nätet skrivet på engelska, men jag anser att man måste läsa det ändå om man skall lära sig nya saker. Självklart finns det svenska sidor också, men dessa tar oftast bara upp grunderna.

Två mycket bra sidor är msdn.microsoft.com och 4guysfromrolla.com. Dock kan jag rekommendera att titta genom någon "snabbkurs" så att du lär dig lite grunder. Som Wasqer säger så är www.idg.se/webstudio bra, men dock har jag hört många som klagat på deras databas-lektioner.

På din andra fråga svara jag kort och gott ja.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com