Snabbtest: Påverkar Nvidia Streamer Service prestanda?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Det var då ett nedrans tjat på hur SweC testade detta.
Gör det själv istället så vet du om det belastar din dator mer än vad du tycker är behagligt.

Stäng av tjänsten och sluta böla.

Vad tycker du är acceptabelt i kommentarstråden då? Vad är felet i att på ett konstruktivt sätt påpeka att artikeln inte alls visar det som den påstår sig visa?

Wow …

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Vad tycker du är acceptabelt i kommentarstråden då? Vad är felet i att på ett konstruktivt sätt påpeka att artikeln inte alls visar det som den påstår sig visa?

Inte? Påståendet var ju att frameraten droppar märkbart. Det gjorde den inte.

Jag kan påvisa att på min dator har servicen dragit totalt 29 cpu-sekunder på två veckor, och då har jag spelat in aktivt (till disk, dock, men ändå) under ungefär 2h tid. Så, om man säger att den drar exakt 0% när man inte spelar in (för att få worst-case CPU under inspelning) så rör det sig om 0.4% CPU på en core när man spelar in.

Permalänk
Skrivet av Alling:

Vad tycker du är acceptabelt i kommentarstråden då? Vad är felet i att på ett konstruktivt sätt påpeka att artikeln inte alls visar det som den påstår sig visa?

Wow …

Citat:

Påverkar Nvidia Streamer Service prestanda?

Ja
Stäng av och inaktivera "Streamer Service" och sluta klaga.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av cardeci:

Inte? Påståendet var ju att frameraten droppar märkbart. Det gjorde den inte.

Påståendet var inte komplett, då trådstartaren på Reddit struntade i att uppge specs. Han kan mycket väl ha en skitprocessor, och då är det inte omöjligt att man kan få märkbart bättre flyt genom att stänga av Shield Streaming.

Att utifrån artikeln dra slutsatsen att ingen märkbar prestandaökning finns är samma sak som att hävda att ingen prestandaskillnad finns mellan HDD och SSD för att man fick samma prestanda i CS med en HDD som med en SSD.

Citat:

Jag kan påvisa att på min dator har servicen dragit totalt 29 cpu-sekunder på två veckor, och då har jag spelat in aktivt (till disk, dock, men ändå) under ungefär 2h tid. Så, om man säger att den drar exakt 0% när man inte spelar in (för att få worst-case CPU under inspelning) så rör det sig om 0.4% CPU på en core när man spelar in.

Jag har inte hävdat att Shield Streaming faktiskt stjäl någon CPU-prestanda, bara att artikeln inte bevisar att det inte gör det, på samma sätt som det är ett korrekt påstående att GTX 980 är snabbare än GTX 780, men att en 4790K presterar bättre än en 2500K i Cinebench inte är ett giltigt bevis därtill.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

En tjänst som jag gått in och stängt av helt sen den började levereras med drivrutinen. Eftersom jag inte streamar har jag ändå ingen nytta av den. Drar prestanda eller inte spelar ingen roll, jag vill inte ha onödiga processer som ligger och skräpar.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Ja
Stäng av och inaktivera "Streamer Service" och sluta klaga.

Då ställer jag frågorna igen då och ber uttryckligen om ett svar:

Vad tycker du är acceptabelt i kommentarstråden då? Vad är felet i att på ett konstruktivt sätt påpeka att artikeln inte alls visar det som den påstår sig visa?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Funkar shadowplay med spel i fönsterläge nu? Testade Game-DVR i W10 och det var rätt så smidigt och fungerade med spel i fönsterläge, men tyvärr tycker jag att bildkvaliten inte var nå vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror tyvärr inte det där funkar än, fönsterläget dvs. När jag spelar Heartstone tex så fungerar det ej att spela in. Så det är givetvis ett problem.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av cardeci:

0%? Jo, det är ju rätt skrämmande.

OBS drar cpu, till skillnada från shadowplay. På min dator i 2560x1440 60fps ligger obs runt 80%, och man får framedrops ibland (skalandes ner till 1080p-stream).

shadowplay drar inte mätbar CPU alls, och jag tappar inte fps heller (iofs är gpu:erna typ 50-80% idle i de flesta spelen jag spelar).

Jag har just nu ett mid-range system skulle jag vilja påstå, två år gammal, i7, 2xgeForce 780.

Du kan använda gpun för att spela in med OBS också, gör det själv.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cardeci:

När google sa 'anyone with the url can view the image' när jag ändrade sharing options tog jag dem på deras ord.

Hm. https://drive.google.com/file/d/0B6QDnPDQyFWSNnlZRUVPVnVueDQ/...

Cpu use pendlar mellan 0-4% räknat var femte sekund.

Edit: Du satt och väntade tills cpu gick till zero i 1 sek, sedan tog du din fina bild, bra jobbat.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robalm:

Cpu use pendlar mellan 0-4% räknat var femte sekund.

Edit: Du satt och väntade tills cpu gick till zero i 1 sek, sedan tog du din fina bild, bra jobbat.

Med ett genomsnitt på 0.00...?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Med ett genomsnitt på 0.00...?

Efter 2 sek ja.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robalm:

Efter 2 sek ja.

Så fungerar inte ett genomsnitt...

Min använder knappt något heller, brukar ligga rätt stadigt på 0.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Så fungerar inte ett genomsnitt...

Min använder knappt något heller, brukar ligga rätt stadigt på 0.

Skitsnack.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Så fungerar inte ett genomsnitt...

Min använder knappt något heller, brukar ligga rätt stadigt på 0.

Skrivet av robalm:

Skitsnack.

Vill ni mäta och jämföra får ni göra det med något riktigt program istället för att titta på och ta screenshots när den visar i system monitorn. Sedan så är 2% på en 2GHz 4 kärnig processor inte samma som 2% på en 5GHz 8kärnig processor, speciellt på olika arkitekturer.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Jag fick 20 högre fps i planetside 2 i alla fall, väldigt cpu krävande i massiva fighter.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robalm:

Skitsnack.

Övertygande argument.

Skrivet av Commander:

Vill ni mäta och jämföra får ni göra det med något riktigt program istället för att titta på och ta screenshots när den visar i system monitorn. Sedan så är 2% på en 2GHz 4 kärnig processor inte samma som 2% på en 5GHz 8kärnig processor, speciellt på olika arkitekturer.

0.00% är 0.00% oavsett processor. En kort runda genom GTAV så rörde inte processen sig en millimeter.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

På min dator drar den tjänsten inget alls, jag har haft koll på den ett tag nu, även under spel.

i7 3820, gtx570, 16gb minne.
win7

Dålig processor kommer ge lägre FPS, drar processen högre CPU så lär FPSen ha gått ner i testerna.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Övertygande argument.

0.00% är 0.00% oavsett processor. En kort runda genom GTAV så rörde inte processen sig en millimeter.

http://i.imgur.com/OUE21Fp.png

Beror på hur programmet avrundar och räknar alla värden och med tanke på att Microsoft inte kan skilja mellan GB och GiB så har jag inte allt för stort förtroende på deras system monitorer heller.. Sedan så är det lite dumt att sitta och jämföra relativa värden mot andras.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Commander:

Beror på hur programmet avrundar och räknar alla värden och med tanke på att Microsoft inte kan skilja mellan GB och GiB så har jag inte allt för stort förtroende på deras system monitorer heller.. Sedan så är det lite dumt att sitta och jämföra relativa värden mot andras.

Procmon är väl en av de bättre programmen att mäta det med?

Min poäng är att precis det att det skiljer mellan värden och att motbevisa robalms raljerande om att alla andra har fel och att Nvidias Streamer Service kommer från helvetet och "drabbar alla".

Du bad om ett bättre sätt att mäta det på och jag gav dig en av de bästa.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Du kan använda gpun för att spela in med OBS också, gör det själv.

Det gör jag (komprimering, då).

Men i OBS måste ju grafiken kopieras från grafikkortet till en annan area på grafikkortet, eller till RAM, för att sedan få de olika overlayen applicerade (jag har "now playing" och lite annat junk, inte mycket dock) och sedan så komprimeras videon på GPU:n. Men kopieringen i sig drar rätt mätbart med prestanda i 2560x1440, helt enkelt på grund av RAM-bandvidd (2560 * 1440 * 4 * 60 * 8 för bits per sekund, jämför med pci-x + ram bandvidden...).

Det är inte något som är dåligt med OBS, dock, det är helt enkelt som så att det har mer features.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Beror på hur programmet avrundar och räknar alla värden och med tanke på att Microsoft inte kan skilja mellan GB och GiB så har jag inte allt för stort förtroende på deras system monitorer heller.. Sedan så är det lite dumt att sitta och jämföra relativa värden mot andras.

Procmon räknar rätt rätt... Du kan läsa ut de råa metricsen rätt enkelt om du inte tror på den (GetProcessTimes), eller kolla cpu-tid sedan start om inte 0.00% (dvs, mellan 0.000..1 och 0.00499..4%) räcker som nogranhet för dig (ta total ms cpu-tid och dela med (total tid sedan boot * num cores i ms) för att få mer nogrannhet.

I mitt fall blir det 0.000291284%

Om vi säger att din CPU är 1000 gånger långsammare än min blir det 0.3%. Du behöver en 10.000 ggr långsammare CPU (amiga, ungefär) för att det ska bli märkbart mycket CPU (3% hela tiden).

Eller, om vi tar mitt worstcase-alternativ, att den bara drar cpu när man spelar in film (vilket inte är det som antyds i ursprungsinlägget, men låt oss säga att det är så det är) så kommer en 10ggr långsammare CPU (kanske är möjligt?) singlecore dra 3% av sin totala kapacitet för att köra programmet.

I det fallet kan fps bli lägre (säg, 3%, eftersom du lär vara cpu-bound med en 360Mhz intel-CPU)

Permalänk
Inaktiv

Sweclockers testade med en i7-5930K som även kan ha överklockats. Självklart så sjunker inte prestandan när processorn inte är en bottleneck i testet. Detta är ju en självklarhet.

Detta ser tyvärr ut som reklam. Att länka till en annan artikel för exakta specifikationer gör det väldigt fult. Man blir grymt besviken på er. Det verkar som att sweclockers satsar på att bli nya aftonblaskan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon185723:

Sweclockers testade med en i7-5930K som även kan ha överklockats. Självklart så sjunker inte prestandan när processorn inte är en bottleneck i testet. Detta är ju en självklarhet.

Detta ser tyvärr ut som reklam. Att länka till en annan artikel för exakta specifikationer gör det väldigt fult. Man blir grymt besviken på er. Det verkar som att sweclockers satsar på att bli nya aftonblaskan.

Förstår inte riktigt vad du menar med detta? De två länkarna som finns i artikeln är till Sweclockers test av Titan X samt ursprungsdiskussionen på Reddit?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

hade det en vecka... märkte skillnaden. jävla bloatware som vill alltid autostarta med windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av cardeci:

Det gör jag (komprimering, då).

Men i OBS måste ju grafiken kopieras från grafikkortet till en annan area på grafikkortet, eller till RAM, för att sedan få de olika overlayen applicerade (jag har "now playing" och lite annat junk, inte mycket dock) och sedan så komprimeras videon på GPU:n. Men kopieringen i sig drar rätt mätbart med prestanda i 2560x1440, helt enkelt på grund av RAM-bandvidd (2560 * 1440 * 4 * 60 * 8 för bits per sekund, jämför med pci-x + ram bandvidden...).

Det är inte något som är dåligt med OBS, dock, det är helt enkelt som så att det har mer features.

Inte tittat alltför mycket på skillnaderna mellan shadowplay och OBS, jag kompilerade ffmpeg med nvenc och sedan använde OBS med ffmpeg och nvenc encodern, nackdelen är dock att OBS inte stödjer andra encoders vid streaming då de gjort en egen och har inte möjlighet att ändra.

Men såg att CPU användningen gick ner avsevärt mot att använda vanlig ffmpeg eller OBS egna encoder samt att Video Engine Utilization steg några tiotal procent i nVidias monitor. PCIe bandwidth låg dock ganska lågt vad jag kan minnas.

Skrivet av cardeci:

Procmon räknar rätt rätt... Du kan läsa ut de råa metricsen rätt enkelt om du inte tror på den (GetProcessTimes), eller kolla cpu-tid sedan start om inte 0.00% (dvs, mellan 0.000..1 och 0.00499..4%) räcker som nogranhet för dig (ta total ms cpu-tid och dela med (total tid sedan boot * num cores i ms) för att få mer nogrannhet.

I mitt fall blir det 0.000291284%

Om vi säger att din CPU är 1000 gånger långsammare än min blir det 0.3%. Du behöver en 10.000 ggr långsammare CPU (amiga, ungefär) för att det ska bli märkbart mycket CPU (3% hela tiden).

Eller, om vi tar mitt worstcase-alternativ, att den bara drar cpu när man spelar in film (vilket inte är det som antyds i ursprungsinlägget, men låt oss säga att det är så det är) så kommer en 10ggr långsammare CPU (kanske är möjligt?) singlecore dra 3% av sin totala kapacitet för att köra programmet.

I det fallet kan fps bli lägre (säg, 3%, eftersom du lär vara cpu-bound med en 360Mhz intel-CPU)

Fast saken jag försöker komma fram till är;

Säg att en single core processor har 100ms som 100% och en process kräver 50ms att utföra sitt jobb, för den blir det då 50% användning, har du sedan exakt samma processor fast med 16 trådar kommer du ha totalt 1600ms tillgängligt vilket då kommer medföra i 3% i användning på det systemet. Eller sjunger jag i nattmössan?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Commander:

Fast saken jag försöker komma fram till är;

Säg att en single core processor har 100ms som 100% och en process kräver 50ms att utföra sitt jobb, för den blir det då 50% användning, har du sedan exakt samma processor fast med 16 trådar kommer du ha totalt 1600ms tillgängligt vilket då kommer medföra i 3% i användning på det systemet. Eller mäter procmon annorlunda?

Fast det spelar väl ändå ingen roll om det inte registreras någon aktivitet överhuvudtaget?

(Sen ska vi inte blanda ihop Perfmon och Procmon Det ena programmet finns i Windows från början, det andra ingår som en del eller seperat i Sysinternals.)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Förstår inte riktigt vad du menar med detta? De två länkarna som finns i artikeln är till Sweclockers test av Titan X samt ursprungsdiskussionen på Reddit?

Jag är grymt besviken på sweclockers för att de gick ut med en artikel utan nyhetsvärde. Titeln är extremt vilseledande och specifikationer för systemet ligger länkat istället för i artikeln. Testet är helt oinstressant och det artikeln försöker bevisa är att när nvidias tjänst är av så är den av.

Jag tycker inte om att läsa sånt här och jag tycker att denna artikel har ett extremt dåligt nyhetsvärde. Det ser snarare ut som en dålig annons beställt av nvidia för att marknasföra deras tjänst. Jag blir inte förvånad ifall det kommer en artikel snart som bevisar att google chrome inte påverkar ens prestanda märkbart när google chrome är avstängt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Jag är grymt besviken på sweclockers för att de gick ut med en artikel utan nyhetsvärde. Titeln är extremt vilseledande och specifikationer för systemet ligger länkat istället för i artikeln. Testet är helt oinstressant och det artikeln försöker bevisa är att när nvidias tjänst är av så är den av.

Jag tycker inte om att läsa sånt här och jag tycker att denna artikel har ett extremt dåligt nyhetsvärde. Det ser snarare ut som en dålig annons beställt av nvidia för att marknasföra deras tjänst. Jag blir inte förvånad ifall det kommer en artikel snart som bevisar att google chrome inte påverkar ens prestanda märkbart när google chrome är avstängt.

Håller inte med dig alls, detta är den intressantaste nyheten hela veckan enligt mig. Läste posten på PCMR och blev genast orolig att min prestanda skulle vara påverkad av detta, men har inte haft tid att testa det själv. Tack vare SweC kan jag nu slippa oroa mig över det.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem
Skrivet av cardeci:

0%? Jo, det är ju rätt skrämmande.

OBS drar cpu, till skillnada från shadowplay. På min dator i 2560x1440 60fps ligger obs runt 80%, och man får framedrops ibland (skalandes ner till 1080p-stream).

shadowplay drar inte mätbar CPU alls, och jag tappar inte fps heller (iofs är gpu:erna typ 50-80% idle i de flesta spelen jag spelar).

Jag har just nu ett mid-range system skulle jag vilja påstå, två år gammal, i7, 2xgeForce 780.

2x 780's mid-range? Du jag tror att du har varit på Swec för mycket hehe

Svar till § 1 raderat.
Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem

Kan ju intyga att AMD Gaming Evolved (Rapr) knappast är bättre. Nu buggar det också om man har två skärmar och vill spela vissa spel samtidigt som Skype så att Skype blir oanvändbart.