Råd/tips ang. Asus Strix 7.1 & Roccat Kave xtd 5.1 surround headset

Permalänk
Medlem

Råd/tips ang. Asus Strix 7.1 & Roccat Kave xtd 5.1 surround headset

Hallå!

Tänkte nu köpa nytt headset eftersom mitt är trasigt, har kollat mycket på surround headset då det är det jag vill ha..

Först stog det mellan Razer Tiamat 7.1 | Asus Strix 7.1 | Roccat Kave XTD 5.1
Kollade runt mycket och kom fram till att Razer Tiamat är inte ett alternativ pga den dåliga mikrofonen den har.

Så nu står det mellan Asus Strix 7.1 & Roccat Kave XTD 5.1, är det någon som har erfarenhet av någon av dom, eller av båda? För och nackdelar?

Jag kommer streama mycket och spela många olika spel.

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Kevinw:

Hallå!

Tänkte nu köpa nytt headset eftersom mitt är trasigt, har kollat mycket på surround headset då det är det jag vill ha..

Först stog det mellan Razer Tiamat 7.1 | Asus Strix 7.1 | Roccat Kave XTD 5.1
Kollade runt mycket och kom fram till att Razer Tiamat är inte ett alternativ pga den dåliga mikrofonen den har.

Så nu står det mellan Asus Strix 7.1 & Roccat Kave XTD 5.1, är det någon som har erfarenhet av någon av dom, eller av båda? För och nackdelar?

Jag kommer streama mycket och spela många olika spel.

Tack på förhand!

Hej kevinw!

Jag själv har en strix 2.0 så jag kan bara säga vad jag tycker om den och förhoppningsvis kan jag hjälpa dig lite

Jag är väldigt nöjd med mic från 2.0 som verkar vara samma som den från 7.1. Kvalitet är inte lika bra som min blue yeti när jag gör youtube videos men en kompis sa att den var lika bra på skype så jag antar att den är okej för streaming.

Ljudet på min 2.0 är väldigt bra (jag är inte nån audiophile men jag har aldrig hört nåt bättre än den här headset) men det som gör att jag är lite besviken om hörlurarna är att man hör ofta ljudet av plasten från hörlurarna med elast band som är "på huvudet". Detta ljud hörs oftast när jag går ut med hörlurarna men ibland hör jag ävennäven när jag är bara framför datorn.

Så.. jag vill bara säga att jag är väldigt nöjd med min strix 2.0 och jag tror att 7.1 borde vara ännu bättre! Mic är super bra (för att vara en headset) men du måste vara medveten att den "squeaks" lite då o då.

Hoppas att jag har hjälpt med nåt

Skickades från m.sweclockers.com