Candy Crush Saga följer med Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

http://i.imgur.com/WLfWX9N.png

där har vi öppna brevet från candyswipe för de som inte läst, ett exempel på hur king beter sig

Inte nog med att de själva stulit stora delar av spelet från andra utvecklare, de har mage att hota/stämma andra som har spelnamn som knappt är i närheten men har något ord gemensamt med deras skrot.

King är ett riktigt otrevligt bolag. Som tur är så har mobilspelare väldigt låg märkestrohet och dessa bolag brukar falla som pannkakor efter några år av inkomster från sina blodsugande spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklad:

ok king är galna och jag kommer inte kunna avinstallera det så klart

Klart du kommer kunna ta bort det, det är inte Android vi talar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PerZerk:

Vad kan EU tänkas tycka om att Candy Crush Saga följer med Windows 10? Det blir ju synnerligen en snedvriden konkurrens mot andra snarlika spel. Borde då inte EU rimligtvis kräva ett Windows 10 med bara det allra mest grundläggande utan vare sig Bing, Edge (IE) och annat blaj som man sen får hämta via Microsoft ifall man vill ha de programmen?

Yes! Tänkte inte så långt. Med tanke på härjandet som varit hititlls och nu det här.
Fast kanske å andra sidan inte samma sak som att ha en browser förinstallerad.

Synd att vi som spelar mest inte har andra OS att välja på. Blir det något OS från Valve eller vad händer?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

Yes! Tänkte inte så långt. Med tanke på härjandet som varit hititlls och nu det här.
Fast kanske å andra sidan inte samma sak som att ha en browser förinstallerad.

Synd att vi som spelar mest inte har andra OS att välja på. Blir det något OS från Valve eller vad händer?

Med tanke på att alla andra OS "härjar" minst lika mycket tror jag knappast att några åtgärder kommer ske.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

En fördel med Win 8 var ju att dom hade de-bloatat det rejält jämfört med Win7 och Vista.
Ett bra OS, med ett skit-UI ovanpå.

Tragiskt om det arbetet pissas bort nu.

Kanske råkade dom sparka fel folk.
UI-teamet, var det ju som skulle väck.

Förhandsversionerna av Win10 har ju ett UI som är både klumpigt och fult, med ännu mer moder/metro-smörja.
Och nu ska dom trycka in ännu mer skit?

Suck...

Dom borde leverera ett så rent kärn-OS som möjligt, med allt onödigt som tillbehörs-paket som kan laddas ner.

Gör hela jäkla modern/metro till ett tillägg, som mediacenter var.

Permalänk
Medlem

Tur att Dx12 blir effektivare så min nya dator kommer orka driva detta spelet.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk

Filmen Falling down är en kopplad vara?
Faller klossarna som i Tetris

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsSvensson:

En fördel med Win 8 var ju att dom hade de-bloatat det rejält jämfört med Win7 och Vista.
Ett bra OS, med ett skit-UI ovanpå.

Tragiskt om det arbetet pissas bort nu.

Kanske råkade dom sparka fel folk.
UI-teamet, var det ju som skulle väck.

Förhandsversionerna av Win10 har ju ett UI som är både klumpigt och fult, med ännu mer moder/metro-smörja.
Och nu ska dom trycka in ännu mer skit?

Suck...

Dom borde leverera ett så rent kärn-OS som möjligt, med allt onödigt som tillbehörs-paket som kan laddas ner.

Gör hela jäkla modern/metro till ett tillägg, som mediacenter var.

(mouseover .... ) ^^
Som att köpa en ny ful bil med en hundlort på motorhuven... Inga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Enligt många på swec så är ju stämningen att Win 10 är något värt att skaffa och är lika bra som win7. Men enligt mig är UI:et betydligt fulare än Win xp till och med. Går ju tillbaks i tiden till win 98 och tidigare.

Enligt mig och några få. Så är det inte värt det från modern helt försvinner från Microsofts karta, det är fortfarande inte bra som win 7 och tidigare os. Är som Win 8 i ny kostym typ.

Detta gör inte saken bättre. Nej hoppas GL och linux kan på sikt peta ner Windows från tronen dom inte är förtjänta av längre.

Modern är det bästa som hänt konsumenter sedan skivat bröd! Alternativet till modern är inte ett Windows utan pekinterface, utan ett Windows utan desktop. I bästa fall ngt som kan köra legacy, men antagligen något i stil med Windows Mobile 10. På konsumentsidan är win8 det bästa Windows sedan 3.1 (någonsin?), både på desktop och på platta, om du frågar mig. Windows Server 2012 är jag inte lika säker på (pga bristande namngivning av program), men WS2012 har i alla fall några riktigt trevliga features!

Permalänk

Kontrollpanelen/ lägg till/ta bort program

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Följer det med krav på registrering av kreditkort och att Candy Crush Saga har en automatisk funktion för köp av nya liv när de tar slut? (lite som funktionen automatisk uppdatering som många program brukar ha)

Det följde med en massa dritt i windows 8 också, men jag tycker Microsoft kan göra ett val vid installationen där den frågar om man också vill installera en massa bloatware, där de även för "avancerade inställningar" tillåter folk blocka ifrån eller lägga till en massa saker. Undra förresten om Mindcraft också medföljer?

För min del kommer jag köra mest med windows server 10 och denna lär inte ha Candy Crush saga installerad som standard. Jag själv har tröttnat på klientversionerna av Microsoft operativsystem för länge sedan. (visst de duger att ha i en tunn klient) Klientversionerna av os är bloatade som tusan och saknar grundläggande funktioner som att kunna skapa ad/dns, remote app, IIS, etc etc.

Permalänk
Medlem

Bloatware ftw

Fast ja i windows 8 tar jag bort precis allt mög som är korkat, vilket är typ en hel del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Yes! Tänkte inte så långt. Med tanke på härjandet som varit hititlls och nu det här.
Fast kanske å andra sidan inte samma sak som att ha en browser förinstallerad.

Synd att vi som spelar mest inte har andra OS att välja på. Blir det något OS från Valve eller vad händer?

SteamOS är tänkt att användas som för spelkonsoler, inte för vanliga datorer. Valves satsning har dock lett till att finns många spel till Linux nu. En hel del "AAA"-spel också. För tillfället spelar jag Crypt of the NecroDancer, Hotline Miami 2, Witcher 2, Torchlight II, Civ V och Cities: Skylines, alla utan problem genom Steam. EVE Online funkar perfekt genom Wine. Linux är framtiden

Skrivet av strejf:

Med tanke på att alla andra OS "härjar" minst lika mycket tror jag knappast att några åtgärder kommer ske.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilka OS tänker du på då?

Visa signatur

Stationär : i5 4670k, RX 580 8GB, Node 304, Pop!_OS 20.10
Thinkpad T14s : Ryzen 7 Pro 4750U, 32GB RAM, Void Linux

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Koltrast:

Vilka OS tänker du på då?

iOS och Android främst men även OSX mfl. Fullproppade med extra programvaror man ej behöver och i många fall man inte kan avinstallera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

ISO-modifiering

Jag antar (och hoppas) att man kan göra som jag gjorde "förr" med XP att man kan banta ner installationen till ett bare minimum och göra en iso på det?
Så man får en dator med snabb uppstart och utan onödiga appar och annat som ändå aldrig andvänds (well ok, harpan måste man ju ha)

Permalänk
Medlem

Är det 1:a april?

Min hatutvecklare som jag undviker så gott det går gör detta. Det första jag gör är att avinstallera skiten när jag väl installerar win10.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Var är källan? En citering utan att länka källa? Vem har uttalat sig och var?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av marukusu:

Var är källan? En citering utan att länka källa? Vem har uttalat sig och var?

Skickades från m.sweclockers.com

http://news.xbox.com/2015/05/games-candy-crush-saga-is-coming...

Källan har lagts till i nyheten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av isak:81:

Jag antar (och hoppas) att man kan göra som jag gjorde "förr" med XP att man kan banta ner installationen till ett bare minimum och göra en iso på det?
Så man får en dator med snabb uppstart och utan onödiga appar och annat som ändå aldrig andvänds (well ok, harpan måste man ju ha)

Många idag klonar sin maskin direkt efter installationen med all konfiguration, då kan man superlätt återställa sin dator precis som man vill ha den med rätt konfiguration av nätverkskort, brandvägg och diverse inställningar m.m.

Problemet är för de som har en väldigt massa olika fysiska datorer som vill ha ett smidigt installationsmedia för alla, men det kommer garanterat komma verktyg för att modifiera skivorna för dessa. (problemet jag kan se är dum kopieringsskydd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

iOS och Android främst men även OSX mfl. Fullproppade med extra programvaror man ej behöver och i många fall man inte kan avinstallera.

Skickades från m.sweclockers.com

Min Linux-installation kom då inte med bloatware

Visa signatur

Stationär : i5 4670k, RX 580 8GB, Node 304, Pop!_OS 20.10
Thinkpad T14s : Ryzen 7 Pro 4750U, 32GB RAM, Void Linux

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Koltrast:

Min Linux-installation kom då inte med bloatware

Beror på vilken Linuxdistribution man drar hem. I windowsmiljön så är defaultinställningen i Windows Server att man ej ska installera bloatwaret windows-GUI, så att man sitter i konsolen och jobbar. (core installation som är förvald)

Microsoft mål med klientversionen av windows är dock att få den att passa så många som möjligt och många vill ha lite gemensam bloatware. Det är t.ex. smidigt att exakt samma MSpaint finns på alla datorer m.m
Candy crush saga gör säkerligen många glada, men om de lägger till betaltjänster så vill jag att EU för en gång skull kolla upp detta av konkurrensskäl. -Dessutom gillar jag ej Candy Crush sagas extrema sätt göra folk beroende och slösa mycket pengar på det.
På samma sätt tycker jag att ej online betal poker ska vara installerad som standard.

Permalänk
Medlem

Storm i ett vattenglas. Avinstallera eller strunta i att starta. Har aldrig startat ms röj under de ➕20 år jag kört Windows. Betydligt värre med Apple.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilket gnäll. Mycket hinner nog förändras iaf...

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Då vet vi varför Windows 10 blir gratis, massvis med bloat följer med istället. Candy Crush lär väl säkert gå att avinstallera ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Haha ni som klagar är för roliga. Högerklicka, välj avinstallera och alla 10MB är tillbaka

Vilken katastrof va... Men Harpan var visst jättebra enligt de flesta?

Skickades från m.sweclockers.com

Snarare att dom lägger in ett spel som är mer gjort för #paytowin inte som #harpan som är helt gratis. Sen att Microsoft lägger in tredjepart appar är mindre bra.

Men förstår att du hyllar allt MS gör, men alla beslut är faktiskt inte rätt att göra.

Skrivet av TobiasJ:

Modern är det bästa som hänt konsumenter sedan skivat bröd! Alternativet till modern är inte ett Windows utan pekinterface, utan ett Windows utan desktop. I bästa fall ngt som kan köra legacy, men antagligen något i stil med Windows Mobile 10. På konsumentsidan är win8 det bästa Windows sedan 3.1 (någonsin?), både på desktop och på platta, om du frågar mig. Windows Server 2012 är jag inte lika säker på (pga bristande namngivning av program), men WS2012 har i alla fall några riktigt trevliga features!

Vad är det för fel på Aero? Under huven vist är os:et bra, men 95% av upplevelsen är UI:t och när dom inte ens ger en ett alternativt utseende förutom modern är riktigt kass (många andra Os har ju en smidig tema motor där det är lätt att byta utseende, men inte windows).

Hade snarare sett ny version av Aero eller liknande 3d utseende. Valbarhet kalls sånt. När windows är så stort, borde det vara flexibelt också.

Dessutom är inte modern utseendet modernt utan riktigt gammalt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jävla bloatware! Får nog av det i android, och där måste man t.o.m roota för att få bort skiten

Nu är inte ens en ren installation av windows ren längre...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Azodan:

tack o lov visste inte

Permalänk
Medlem

Beror säkert på följande;

Citat:

iOS and Android developers will be able to port their apps and games directly to Windows universal apps

Citat:

Microsoft has been testing its new tools with some key developers like King, the maker of Candy Crush Saga, to get games ported across to Windows. Candy Crush Saga as it exists today on Windows Phone has been converted from iOS code using Microsoft’s tools without many modifications.

http://www.theverge.com/2015/4/29/8511439/microsoft-windows-1...

Visa signatur

as far as we can tell, the massacre went well...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Snarare att dom lägger in ett spel som är mer gjort för #paytowin inte som #harpan som är helt gratis. Sen att Microsoft lägger in tredjepart appar är mindre bra.

Men förstår att du hyllar allt MS gör, men alla beslut är faktiskt inte rätt att göra.

Vad är det för fel på Aero? Under huven vist är os:et bra, men 95% av upplevelsen är UI:t och när dom inte ens ger en ett alternativt utseende förutom modern är riktigt kass (många andra Os har ju en smidig tema motor där det är lätt att byta utseende, men inte windows).

Hade snarare sett ny version av Aero eller liknande 3d utseende. Valbarhet kalls sånt. När windows är så stort, borde det vara flexibelt också.

Dessutom är inte modern utseendet modernt utan riktigt gammalt.

Aero är på gång.

https://twitter.com/GabeAul/status/598395640268230656

Hoppas du slutar tjata nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Vilket skämt av Microsoft att göra detta. Antar att det är pengarna som styr och man struntar i vad konsumenterna tycker.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I