Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

metallram chassi

tjena jag har sett att många använder metallramar när de bygger chassi antar att de är i aluminium elr nåt jag undrar om dessa går att köpa någonstans?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bauhaus har fyrkantsrör och olika hörnkopplingar i alla fall

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Skrivet av Ajin:

Bauhaus har fyrkantsrör och olika hörnkopplingar i alla fall

ok vet du om det finns sånna som inte är så tjocka där och de ska gå att skruva och svetsa i dom

Visa signatur
Permalänk
Medlem

de verkar vara 20x20mm eller 30x30mm och 1,5mm och 2mm tjocka. Skruva kan man absolut göra, Svetsa i aluminium är jag ingen höjdare på, kanske är någon skyddsbeläggning på eller liknande.

Lättast för dig borde vara att googla "fyrkantsrör aluminium" så får du upp massor med affärer som säljer bra mycket billigare än Bauhaus.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Skrivet av Ajin:

de verkar vara 20x20mm eller 30x30mm och 1,5mm och 2mm tjocka. Skruva kan man absolut göra, Svetsa i aluminium är jag ingen höjdare på, kanske är någon skyddsbeläggning på eller liknande.

Lättast för dig borde vara att googla "fyrkantsrör aluminium" så får du upp massor med affärer som säljer bra mycket billigare än Bauhaus.

tack så mycket fann det jag letade efter http://www.maskindelen.se/aluminium-profilror-25x25x2/574-0 svettsningen ska nog gå bra min morbror ska hjälpa mig med det han har svetsat i 30 år gåri planerna på att bygga ett stort chassimed stora radiatorer osv. dock är jag fortfarande i planerigs stadiet. // johan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan också använda 90° ALU och stålprofiler. 90° Vinkelstång heter det nog. Du kan använda nitar också.