Permalänk
Medlem

Dator för 16000:-

Tja. Jag ska köpa en dator för 16000:-

Länka allt ni har!

Krav: det coolaste ni kan göra!! Behöver: skärm (144hz), datorn, tangentbord mus headset

Belöning kan lottas ut till den datorn jag väljer

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk

Tjena!
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2838880&view=o
I denna lista håller varje del mycket hög kvalitet och visst, det går absolut att spara in lite pengar emd billigare mus, billigare tangentbord, billigare chassi, mindre ssd etc, men denna lista håller hög kvalitet och ger stor spelglädje. Om du vill kan jag göra en lista där jag drar ned på "icke-essensiella" delar och lägga mer på grafikkort etc

Permalänk
Hjälpsam

Vad är coolt? coolt chassi eller vad?

Gillar du inte den vi kom fram till i din andra tråd?

Permalänk
Medlem

@thli72: joo men nu har jag en större budget... Fick ett till jobb i sommar igår

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Tjena!
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2838880&view=o
I denna lista håller varje del mycket hög kvalitet och visst, det går absolut att spara in lite pengar emd billigare mus, billigare tangentbord, billigare chassi, mindre ssd etc, men denna lista håller hög kvalitet och ger stor spelglädje. Om du vill kan jag göra en lista där jag drar ned på "icke-essensiella" delar och lägga mer på grafikkort etc

Det går inte öppna länken av någon anledning... Error

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filipzed:

@thli72: joo men nu har jag en större budget... Fick ett till jobb i sommar igår

Typiskt konsumtion utan eftertanke, men köp en Alienware så coolt du kan komma

Permalänk
Medlem

@RepZi: är det bättre än att bygga själv eller? Har tänkt på samma sak men vet inte har hört att det inte är värt. Där emot har jag ingen skärm då

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filipzed:

Tja. Jag ska köpa en dator för 16000:-

Länka allt ni har!

Krav: det coolaste ni kan göra!! Behöver: skärm (144hz), datorn, tangentbord mus headset

Belöning kan lottas ut till den datorn jag väljer

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7994971/2015-05-18

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

Kanske är en dum fråga... Men jag vet faktiskt inte vad sli och vad crossfire är. Kan någom förklara det?

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filipzed:

@RepZi: är det bättre än att bygga själv eller? Har tänkt på samma sak men vet inte har hört att det inte är värt. Där emot har jag ingen skärm då

Såklart det är skoja lite med dig, men hursomhelst du kan få ett snyggt chassi även om du bygger den själv men du får räkna med att du måste lägga ner lite mer pengar men det avgör du själv. Viktigast är att moderkortet passar samt att inte grafikkortet inte är för stort samt hyfsat luftflöde(om du inte kör vattenkylning).

När jag köpte dator 2009 satte jag ihop delar ifrån inet.

Skrivet av Filipzed:

Kanske är en dum fråga... Men jag vet faktiskt inte vad sli och vad crossfire är. Kan någom förklara det?

Om du vill köra med fler grafikkort för bättre prestanda, maximalt 4 st om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filipzed:

Kanske är en dum fråga... Men jag vet faktiskt inte vad sli och vad crossfire är. Kan någom förklara det?

SLI är när man kör 2 eller fler Nvidia grafikkort av samma model tillsammans för att öka prestandan. Crossfire är AMDs motsvarighet. Generellt sätt är det bättre att köpa 1 starkt kort än 2 svagare för att köra SLI/CF

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Såklart det är skoja lite med dig, men hursomhelst du kan få ett snyggt chassi även om du bygger den själv men du får räkna med att du måste lägga ner lite mer pengar men det avgör du själv. Viktigast är att moderkortet passar samt att inte grafikkortet inte är för stort samt hyfsat luftflöde(om du inte kör vattenkylning).

När jag köpte dator 2009 satte jag ihop delar ifrån inet.

Om du vill köra med fler grafikkort för bättre prestanda, maximalt 4 st om jag minns rätt.

Så alienware är inget jag borde sattsa på?

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filipzed:

Så alienware är inget jag borde sattsa på?

Nej.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filipzed:

Så alienware är inget jag borde sattsa på?

Håller med föregående, så nej! Bara bortkastade pengar

Permalänk
Medlem

Vilket är det bästa grafikkortet på marknaden för runt 3k

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk
Skrivet av Filipzed:

Det går inte öppna länken av någon anledning... Error

Ber om ursäkt, here ya go
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2649275&view=l

Permalänk
Medlem

@BrutalOddball: det ser riktigt gött ut! Vet du vilket som är det bästa 3k grafikkortet är?

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk
Skrivet av Filipzed:

@BrutalOddball: det ser riktigt gött ut! Vet du vilket som är det bästa 3k grafikkortet är?

För exakt 3k blir det inte bättre än R9 290x, men för några hundra till kan du få GTX 970 som presterar några procent bättre för det mesta. De båda korten är dock ytterst jämförbara och många anser att R9 290x är mer värd pengarna, men GTX 970 drar ju mindre ström och blir inte lika varma, så det är ju en avvägning man får göra. Dessutomm inkluderar ju 970 två spel, som man ju kan ha en del glädje av.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Bra dator 15000:-

Tjenare! Jag är ute efter en setup dvs, skärm, datorn, tangentbord, mus, headset

Krav: 144hz, dator ska klara alla spel på max och ett nzxt h440 eller ett annat med fönster panel

Som ni säkert såg i rubriken så är budgeten 15000:- för hela kittet.

Tack i för hand

EDIT: ingen skit setup (tangentbord eller mus)

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk

Det var inga dåliga krav du hade med den budgeten.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@Guybrush82: ni ska ju få en utmaning

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk

Skärm + mus & tangentbord + chassie + headset = minst 5000:-
Detta lämnar 10 000:- till en dator som ska klara "alla spelen på max". Nog för att jag gillar en utmaning men...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filipzed:

@Guybrush82: ni ska ju få en utmaning

Det är snarare omöjligt utan en budget på 35 000kr....

EDIT: Stryk det, snarare 40 000kr..

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filipzed:

Tjenare! Jag är ute efter en setup dvs, skärm, datorn, tangentbord, mus, headset

Krav: 144hz, dator ska klara alla spel på max och ett nzxt h440 eller ett annat med fönster panel

Som ni säkert såg i rubriken så är budgeten 15000:- för hela kittet.

Tack i för hand

EDIT: ingen skit setup (tangentbord eller mus)

du kanske ska höja budgeten eller skriva vilka spel du spelar

Visa signatur

win8.1|amd fx 8320 4.2 ghz|gigabyte gtx 660 2gb oc|gigabyte 990fxa ud5|8gb ram|Fractal Design Integra R2 750W|Fractal Define S|CM 212 evo

Permalänk
Medlem

Okej grabbar jag får väl sänka kraven men jag vill kunna ligga över 200fps med max på cs kke ,kunna maxa bf4 utan problem. Bättre?

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk

Om vi nu bortser från kravet "alla spel på max" så kommer här ett snabbt förslag på en setup för kring 10 000:- som kommer prestera väl:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8014131/2015-05-24

+ http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-radeon-r9-290x-4gb-dir...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Skärm mus tangentbord?

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filipzed:

tangentbord?

Tangentbord måste du testa dig fram. Jag antar att du vill ha mekansikt och om du spelar mycket FPS är det röda eller svarta brytare som gäller. Vill du ha mycket motstånd eller inte? Röda, mindre motstånd. Svarta, mer motstånd.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

CDON höjde priset idag. Samma som inet nu: http://www.inet.se/produkt/5411395/asus-radeon-r9-290x-direct...

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av Filipzed:

Skärm mus tangentbord?

Det överlåter jag till någon annan att plocka ihop för kring 5000:-. Mus och tangentbord är ju väldigt personligt vad man föredrar. Skärmar är jag dålig på, de på 144Hz ligger på från ca 2500:- och uppåt.

Visa signatur

Citera för svar.