Permalänk
Medlem

White Dream

Mitt allra första custom bygge, komplett med vattenkylning.
Målen innan uppstart var att klämma in två stycken 420mm radiatorer i ett Corsair 750D vilket jag lyckades med. Att jag i slutändan fick ihop en cool rigg var ett stort plus i kanten!
Väldigt lärorik upplevelse och oerhört kul att ha blåst liv i ett nytt intresse.
Njut av albumet (även om det är kort) och kika gärna in i projektloggen för att se hur jag byggde ihop denna dator.

3DMark

Specs för den som är intresserad:
Hårdvara:
Corsair Obsidian 750D
Intel Core i5 4690k @ 4,6GHz
2x Asus GTX970 STRIX OC
HyperX Fury 16GB
MSi Z97 Gaming 9 AC
Samsung SSD EVO 840 250GB
EVGA Supernova G2 750W
Cablemod G2/P2 Kit White

Kylning:
2x EK-FC970 GTX Strix -Acetal+Nickel
Alphacool Nexxxos UT60 Full Copper 420mm
XSPC EX420 Black
Alphacool VPP655 Single Edition (Laing D5)
Alphacool Cape corp coolplex PRO 25LT
EK - D5 X-TOP CSQ Plexi
EK Supremacy EVO Plexi (Original CSQ)
Mayhems Pastel Ice White
Barrow akrylrör 10x400mm
Barrow fittings+vinklar
EK vinklar
XSPC 16/10 kompression för slang
PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT 16/10mm Onyx Black

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

@bmawn:
Väldigt snyggt bygge! 5/5!

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjasih:

@bmawn:
Väldigt snyggt bygge! 5/5!

Vad kul att du gillade det! Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

proffsigt och stilrent!

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarus:

proffsigt och stilrent!

Tack så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

sjukt snyggt bygge, det syns säkert dåligt på bilderna men det ser ut som frontmoden täpper för endel luft? jag förstår att det smiter in genom sidorna men ser inte så stort ut

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem

@QnoX: Ingen skillnad från originaldesignen på chassit förutom att det bör släppa in mer luft än vanligt då jag moddat hela frontpanelen. Men ja det kanske stryper en del, kör fläktarna på låg rpm (600) så de suger inte mycket luft. Hade det varit luftlödesfläktar hade jag gjort frontpanelen på annat vis Kul att du gillade bygget!

Permalänk
Medlem

Vad är det för fläktar? Är de bra radiatorfläktar?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk

@Findecanor: jag tror det är vit målade cougar fläktar

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad totalpriset blev? Mycket snyggt för övrigt!

Visa signatur

CPU: i5 4460 | |Minne: 8GB BallistiX Sports |GPU: ASUS GTX 960 Strix|
Chassi: CoolerMaster 430 Elite |PSU: EVGA 500w White| Hårddisk: WD 1 TB
OS: Windows 10
Mus: Corsair Raptor M40|Tangentbord: Logitech|Skärm: BenQ XL2411L

Permalänk
Medlem

Mycket läckert med black&white, love it!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Bra gjort :).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

'' Sneglar på sin egna dator som man tycker ser bra ut . Gråter :'( ''

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Vad är det för fläktar? Är de bra radiatorfläktar?

Cougar HDB CF-V14H som jag målat om. Grym prestanda, tysta och flyttar bra med luft även på låg rpm Rekommenderas starkt!

Skrivet av Hijklu:

Får man fråga vad totalpriset blev? Mycket snyggt för övrigt!

Omkring 25000kr give or take. Det banar ganska lätt iväg när man gör mods och vattenkylning, och när man kommer på att man behöver verktyg, material och annat. Helt klart värt det dock!

Skrivet av sMaSk^:

Mycket läckert med black&white, love it!

Tack, kul att du gillade det!

Skrivet av wasted:

Riktigt snyggt! Bra gjort :).

Skickades från m.sweclockers.com

Tack så mycket!

Skrivet av KlyfftPotatis:

'' Sneglar på sin egna dator som man tycker ser bra ut . Gråter :'( ''

Äsch, bara att bygga själv! Innan detta bygget hade jag ingen som helst erfarenhet av mods eller vattenkylning. Resultatet blev ändå rätt bra! Bara att skriva i PM om du har några frågor eller så, jag hjälper mer än gärna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bmawn:

@Chroma: Tack så mycket!
Duktigt av dig att klara av att använda internet för att söka på regnumret. Mannen i fråga är min pappa, om du verkligen känner att du måste veta det. Åh, just det, om du vill slippa uppfattas som ett psycho uppmanar jag dig att undvika att kommentera sådana onöda saker.

+1

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem

Älskart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxANTOFFxX:

Älskart!

Kul att du gillar det!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Jag är också inne på att försöka göra nått i vitt/svart. Det kommer antagligen innebära att jag måste sälja minna röd/svarta minnen och mitt röd/svarta Maximus Ranger för att köpa mig ett EVGA kort (svart/vitt) samt svart och eller vita minnen. Puckat kanske men funderar starkt på det :0)
Köpte du all vattenkylning från samma ställe eller från olika nätbutiker? vart isf?

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem

Sponsrad av Volkswagen?
5/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxF:

Riktigt snyggt! Jag är också inne på att försöka göra nått i vitt/svart. Det kommer antagligen innebära att jag måste sälja minna röd/svarta minnen och mitt röd/svarta Maximus Ranger för att köpa mig ett EVGA kort (svart/vitt) samt svart och eller vita minnen. Puckat kanske men funderar starkt på det :0)
Köpte du all vattenkylning från samma ställe eller från olika nätbutiker? vart isf?

Jag köpte fittings och rör från Aliexpress, resterande vattenkylning från Coolerkit. Svart/vitt är bland det snyggaste och cleanaste jag personligen vet. Också rätt så lätt att utföra
Du kan faktiskt skruva lös och spraya (om du vågar/vill dvs) kylflänsarna på ett maximus ranger med såsom jag gjorde. Inte lika lätt kanske men resultatet bli unikt och bra. Skriv pm om du har några frågor så svarar jag gladeligen! Tack för att du kikade in.

Skrivet av vrmlnd:

Sponsrad av Volkswagen?
5/5

Haha man skulle ju önska det va! Tack för betyget

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt. Raka rör är det ända som gäller vid vattenkylning

Ända som fattas är väl att ta bort klisterlappen på nätagget...

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

@asphyxie: Precis som det ska vara
Bra feedback, ska definitivt fixa det tills nästa bygge!

Permalänk

Bara så rätt! Vill ha

Permalänk
Medlem

Jag hade nog sett ett vitare chassi. Annars rätt trevligt bygge. Bravo!

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetzyMetz:

Bara så rätt! Vill ha

Bara att bygga! Inte så svårt som man kan tro, vill du så kan du. Detta gjordes utan någon som helst erfarenhet utav mods eller vattenkylning! Kan jag så kan du.

Skrivet av mrvision:

Jag hade nog sett ett vitare chassi. Annars rätt trevligt bygge. Bravo!

Gick i tankar om att lackera om hela chassit inför detta projektet faktiskt. Men jag tror att det hade blivit lite för mycket vitt. När jag påbörjade projektet var målet att få in en schysst balans mellan svart och vitt vilket jag tycker att jag lyckades med ganska bra, då det svarta i chassit åtminstone utifrån sett bara är själva "ramen". 750D har ett oerhört stort och trevligt fönster och dessutom fick jag in en ruta till där fram!
Tack för feedbacken ändå.

Permalänk

Vart fick du tag på glaset till fronten? Riktigt snyggt. Du räddade det annars mediokra chassit totalt och förvandlade det till ett av de snyggare jag sett med bara hjälp av glaspanelen där framme

Riktigt fint bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morbid616:

Vart fick du tag på glaset till fronten? Riktigt snyggt. Du räddade det annars mediokra chassit totalt och förvandlade det till ett av de snyggare jag sett med bara hjälp av glaspanelen där framme

Riktigt fint bygge!

Tack så hemskt mycket, vad glad jag blir!
Det är inte glas, eller ja, det är akrylglas köpt från bauhaus. 3mm tjockt, lite klurigt att såga så det blir snyggt men jag fick ihop det till slut. Mätte bara upp och sågade ut, och sedan borrade jag hål för M3 skruv som jag sedan gjorde gängor med gängtapp för att sedan fästa i i själva "frontramen" i plasten.
Mvh Oskar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge och allt men det var en förbannat snygg tapet det där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Snyggt bygge och allt men det var en förbannat snygg tapet det där!

Haha tack, bor tyvärr inte hemma längre så får inte se den varje dag! Och inte får man tapetsera om den nya lägenheten heller...

Permalänk
Medlem

Hej och jösses vilket snyggt bygge 👍
Tänkte höra om du behövde modda om för att montera upp en 420 i taket? Förutom den korkade 5,25 vaggan som ingen använder längre 😂
Mvh Robert.... Keep up the good work

Skickades från m.sweclockers.com